Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Att inte känna igen ett lik är inte alls konstigt.
Fast kom igen.
Vi pratar inte om en pundare som gått ner sig totalt utseendemässigt. Landets statsminister ligger död på en brits, och är så färsk nästan som lik som man kan vara. Jag tror att alla vuxna människor i Sverige skulle känt igen Palme då. Han hade väldigt karaktäristiska ansiktsdrag. Han blev inte heller skjuten i ansiktet.
Dessutom den stämning hon beskrev som rådde i rummet.
PU är ju en utredning i sig. Allting konstigt, vad man hemlighåller och märkliga uttalanden, oviljan till att utreda och bli arg på vittnen som hör av sig i all välmening. Det är klart att det inte gått till så som den etablerade bilden säger att det har.
Om detta verkligen var/är en mordutredning på landets statsminister måste det vara den mest slarviga och IQ-befriade utredningen någonsin. Det kan jag inte acceptera att det faktiskt är. Utan det ligger något mörkt i botten som är anledningen till varför det blev så.
Mitt problem med CH:s hypotes är att han inte presenterat en ordentlig förklaring till varför man skulle välja en så snårig väg när man faktiskt kunde haft ihjäl honom och frun på riktigt (särskilt om det var martyrskap och fortsatt S-makt man var ute efter). CH har fått frågan men svävar kring det och går snabbt vidare. Men det är en legitim fråga!