Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Inlägget om att hon vill skjuta redige landslags- och VM-hjälten Andreas Granqvist:
"Man får ofta höra att man är lite orolig att mannen inte ska vara hemma och att jaaa det är vad man har att förvänta sig som fru till en idrottsman, 'hinner han till förslossningen?' är en vanlig fråga som jag har insett nu är helt sjuk, att det ens är ett alternativ. Känns omänskligt. Det finns ingenting i världen som skulle vara viktigare än min förlossning av vårt barn och att det här ens är frågor vi behöver planera efter känns tufft för mig, finner ingen prestige i det överhuvudtaget och vill typ skjuta alla män i hela världen som har prioriterat någonting annat än att vara med sin fru på sin förlossning. Skamligt och pinsamt. "
Som jag har skrivit i fotbollstrådarna - hon verkar inte över huvud taget respektera Victor Nilsson Lindelöfs fotbollskarriär. Hon har redan fått honom att missa de två kommande EM-kvalmatcherna mot Rumänien och Norge som kommer vara enormt viktiga för den resterande kvalresan och kan absolut inte sympatisera med att han ska spela fotboll i samband med att hon ska föda barn. Tror hon kommer sätta käppar i hjulet på Victors klubb- och landslagskarriär. Trist säger jag som hängiven landslagsentusiast.
Jag håller med dig och var på väg att skriva ett liknande inlägg i går. Väldigt egoistiskt tänk när det ligger i hela nationens intresse att han ska spela. En EM-kvalmatch mot Rumänien är gränsfall (personligen hade jag dock definitivt spela i samma situation), men hoppas verkligen inte att han hade gjort samma sak i ett mästerskap.
Mest besviken är jag på att Victor Nilsson Lindelöf verkar vara så tofflig.