Citat:
Ursprungligen postat av
Hastalavista200
Hej, beställ ett test från gettested.com eller .se kanske det är. Sen kan man välja till en konsultation som ändå var rätt nyttig där han beskriver vad som kan behöva göras/köpa. Men jag har inte haft så bra framsteg (då kosten är så sjukt viktig å de suger kuk att anpassa sig så mycket å typ ta bort all god å lättlagad mat. GutClear har jag dock kört lite å den verkar funka rätt bra! så den borde du testa.
Återkom gärna om du vet mer sen. Finns en grupp på facebook som kan ge lite nytta som jag är med i, Sibo stödgrupp eller något heter den
Tack för ditt svar.
Jag köpte aldrig testet eftersom jag tyckte
Det var för dyrt, däremot körde jag carnivore dieten i några veckor, och det gjorde skillnad. Men som du säger är det väldigt tråkigt att äta så begränsat. Anser att min mage blivit lite bättre men ska fortsätta testa mig fram. Haft problem i många år , förmodligen också ångestrelaterat. Tråkigt att sjukvården är så kass på detta, man för göra egna efterforskningar om man ska få någon klarhet annars avfärdas allt som IBS. Ska testa tillskottet du tipsade om.