Flashback bygger pepparkakshus!
2019-03-15, 23:22
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Bollebygds forum och Bollebygds härad kör väl igång med teorier och konspirationer vi får avvakta helt enkelt
Citera
2019-03-15, 23:29
Medlem
D är en vanlig person medan R har A-problem.
R har reservnyckel, har hänt innan att han låst upp och gått in.
Kan så vara fallet nu med o blivit bråk som slutat illa.
Citera
2019-03-15, 23:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulldog77
D är en vanlig person medan R har A-problem.
R har reservnyckel, har hänt innan att han låst upp och gått in.
Kan så vara fallet nu med o blivit bråk som slutat illa.
Vad kan ha hänt? Försöker han först knivmörda och sen tänder på för att dölja sitt brott. Varför gör han det?
Han utanför huset har ju erkänt för polisen på plats att han har dödat en person, men vem av dom två männen var det som var utanför huset?

"Utanför huset påträffade polisen en brännskadad man som fördes till sjukhus. Enligt uppgift till GT sa mannen att han dödat en person inne i bostaden.
Den stickskadade mannen har enligt polisen livshotande skador.
Både offret och den misstänkte gärningsmannen hålls nedsövda på sjukhus.
Enligt GT:s uppgifter har en kniv hittats på platsen.
Polisen har inlett en förundersökning om mordband och mordförsök efter händelsen. Det är alltså den man som först hittades utanför huset som är misstänkt för försök till mord."
https://www.expressen.se/gt/brand-i-...person-skadad/
Citera
2019-03-16, 09:39
Medlem
Verkar bo en dotter hos D. Chiuchiu också, Je**ifer 16 år. Kanske missdådaren ville fota henne också?
Citera
2019-03-16, 12:03
Medlem
Det är Da***e nya frus x som är gärningsmanen och inte R.
Citera
2019-03-16, 17:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det är Da***e nya frus x som är gärningsmanen och inte R.
Men vad fan Svartsjukebråk?
Vem är den nyas ex?
Och vem av dom var utanför huset?
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Verkar bo en dotter hos D. Chiuchiu också, Je****er 16 år. Kanske missdådaren ville fota henne också?
Det står bara en person skriven på adressen och det är DC.
Senast redigerad av Timeout 2019-03-16 kl. 17:23.
Citera
2019-03-16, 17:44
Medlem
Mr x som är i 35 års åldern var utanför huset och han jobbar som städare tror jag på Bollebygdskolan.
Citera
2019-03-16, 17:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Mr x som är i 35 års åldern var utanför huset och han jobbar som städare tror jag på Bollebygdskolan.
Men vad är det för dåre
Åka hem till sitt ex nya och knivskära honom och tända eld på huset
Båda blev brännskadade. Vad använde han? Bensin kanske då exet själv blev brännskadad.
Bensin bara exploderar. Tändvätska brinner långsammare så man hinner ut.

Borås tidning har en artikel i dag men den ligger bara för prenumeranter.
Kan någon citera lite från den som har tillgång?

Hittades med stickskador i brinnande villa: ”Fortfarande nedsövda”
BOLLEBYGD I dag 10.37
Resten är låst för mig.
http://www.bt.se/boras/just-nu-larm-om-brand-i-byggnad/
Citera
2019-03-16, 18:05
Medlem
M*h*mm*d Abu Kh*lif* 39år bor i Olsfors
Citera
2019-03-16, 18:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
M*h*mm*d Abu Kh*lif* 39år bor i Olsfors
Han står fortfarande som gift på Ratsit och frun och en 16 årig dotter står skrivna på samma adress. Han finns inte på Lexbase.
Kan det vara så att dom låg i skilsmässa och frun har träffat en ny nyligen eller hon vill skiljas för att hon har träffat en ny?
Senast redigerad av Timeout 2019-03-16 kl. 18:59.
Citera
2019-03-17, 03:01
Medlem
Vet att frun bodde hemma hos D,
Så antagligen låg de i skilsmässa
Citera
2019-09-27, 18:03
Medlem
spoilers avatar
"Den muslimska kvinnan såg fram mot att äntligen vara fri från sin make som hon inte längre älskade. Istället hade hon funnit kärleken på annat håll, med en man som var snäll mot henne och hennes barn, en man som alltid mötte henne med ett leende. Men den tidigare maken kunde inte stå emot släktens krav och behövde upprätta sin egen heder. Med kniv och bensin gav han sig hem till sin kärleksrival.

/…/

Mannen som överlevde mordförsöket är i 50-årsåldern, och det visade sig att han de senaste åren varit i en kärleksrelation med en kvinna som tidigare varit gift med Mohammed. Den här dagen hade Mohammed anlänt till gården i sin bil, och utrustad med en kökskniv hade han trängt in i huset och gått till våldsamt anfall mot 50-åringen.

– Han skriker och upprepar flera gånger: ”Jag ska slakta dig som vi muslimer gör”, berättar han i förhör.
50-åringen fick ta emot minst fem knivhugg och hade ingen riktig möjlighet att försvara sig.
– Jag skriker till honom att ”nu dör jag, nu… nu är jag död, nu har du dödat mig. Det räcker, du behöver inte göra nånting mer… det räcker”.

Han lyckas svårt skadad fly in på toaletten och låser dörren bakom sig. Han tittar ut genom ett fönster och är övertygad om att hans liv är över.

/…/

Idag dömdes den tidigade ostraffade Mohammed Abu Khalifa till 10 års fängelse för försök till mord och mordbrand. Själv nekar han till brott och säger sig inte minnas mycket av händelsen. Vid rättegången gjorde hans advokat ett försök att beskriva ett alternativt händelseförlopp där 50-åringen var den som haft kniven och gått till angrepp mot Abu Khalifa som sedan lyckats komma över den och huggit 50-åringen i självförsvar. Tingsrätten fäste dock ingen som helst tilltro till den versionen.
50-åringen och hans nya familj lever idag på skyddat boende, och 50-åringen uttryckte vid rättegången att han påverkats svårt av händelserna, både fysiskt och psykiskt – blodförlusten orsakade syrebrist i hjärnan vilket kan innebära livslånga men – och han fruktar att Mohammed Abu Khalifa skall göra ett nytt försök att döda honom när han släpps fri. Han är också rädd att någon av den dömdes bröder skall försöka avsluta jobbet.

För kvinnan fortsatte hoten efter mordförsöket. Hon berättar i förhör att hon fått veta att hennes liv är i fara."

https://nyheteridag.se/doms-for-mord...-muslimer-gor/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in