2019-10-31, 21:02
Medlem
Hur många avsnitt behöver man lyssna på för att kunna ge den här podden ett någorlunda relevant omdöme?
Citera
2019-11-02, 19:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Kan den ena fixa sin grova läspning...gör det hela olyssningbart enbart
Citera
2019-11-08, 08:48
Medlem
Neonights avatar
Håller folk på så här när de är 30? "Fucking-åmål"-aura över denna podd.
Citera
2019-11-08, 13:33
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Hur många avsnitt behöver man lyssna på för att kunna ge den här podden ett någorlunda relevant omdöme?

ett räcker

Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Håller folk på så här när de är 30? "Fucking-åmål"-aura över denna podd.

Ja. De kan vara roliga ibland men ofast är det lite väl tonårigt för man ska orka
Citera
2019-11-09, 19:41
Medlem
Mr Coffees avatar
Julia Frändfors har ett totalt sammanbrott i tretton minuter i slutet av det senaste avsnittet pga av att folk tycker att det är bra content att hennes ex Fredrik Söderholm har tagit ett återfall på kokain och gått ut med detta på Instagram.

Själva har de inga problem med att göra content av sina egna psykiska kollapser. Frändfors i slutet av det senaste avsnittet och Lyskova i början av ett av de senaste avsnitten där hon totalt bryter samman psykiskt.

Dubbelmoralen.
Citera
2019-11-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Själva har de inga problem med att göra content av sina egna psykiska kollapser. Frändfors i slutet av det senaste avsnittet och Lyskova i början av ett av de senaste avsnitten där hon totalt bryter samman psykiskt.

Dubbelmoralen.
Skillnaden är väl möjligen att Söderholm är på god väg att dö av sitt missbruk/kollaps. Men ja, det är helt klart lite dubbelt. Jag tyckte också att Lyskovas ”tröstprat” mest lät som verklighetsfrämmande psykpatient-svammel (Söderholm är f.ö bög, så jag tror att han och Frändfors bara är kompisar).

Lite analsex-snack blev det i alla fall i senaste podden. Alltid nåt.
Citera
2019-11-10, 06:47
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Skillnaden är väl möjligen att Söderholm är på god väg att dö av sitt missbruk/kollaps. Men ja, det är helt klart lite dubbelt. Jag tyckte också att Lyskovas ”tröstprat” mest lät som verklighetsfrämmande psykpatient-svammel (Söderholm är f.ö bög, så jag tror att han och Frändfors bara är kompisar).

Lite analsex-snack blev det i alla fall i senaste podden. Alltid nåt.
Jo jag vet att han är bög men hon kallade honom "ex" och sa att han hade krossat hennes hjärta. Det låter som mer än kompisar i mina öron. Men jag vet inte.

Lyskova lät verkligen som att hon älskade att leka psykolog när Frändfors bröt ihop.

Lyskova sa ju bara att hon aldrig haft analsex. Det är ju ganska fattigt analsexsnack...
Senast redigerad av Mr Coffee 2019-11-10 kl. 06:49.
Citera
2019-11-10, 13:43
Citat:
Lyskova lät verkligen som att hon älskade att leka psykolog när Frändfors bröt ihop.

Heh, absolut. Förhåller sig så rationell till Frändfors' känslogenombrott, men samtidigt så dålig på att hantera sina egna känslor. Men att vilja rädda andra är ett vanligt mönster hos folk som egentligen vill kunna rädda sig själva.

Tycker ändå det blev någon slags kvalitet bortom att bara vara content.
Citera
2019-11-11, 16:04
Medlem
Citat:
Lyskova sa ju bara att hon aldrig haft analsex. Det är ju ganska fattigt analsexsnack...
Hon sa till och med att det förmodligen inte är "fysiskt möjligt" ...

Men det är sant att podden generellt innehåller befriande lite sexsnack. Det återstår väl att se om de lyckas hålla det så, eller om Daddy Issues i likhet med de flesta andra tjejpoddar med tiden regregerar till rent onanimaterial.
Citera
2019-11-14, 14:50
Medlem
Julia F kan verkligen vara så rolig vilket får mig att fortsätta lyssna men podden är för skrikig överlag. Massa spons och reklam också...
Citera
2019-11-15, 14:39
Medlem
Lisa Magnusson i DN kommenterar podden här:

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnus...om-mar-daligt/

Hennes infallsvinkel verkar vara att Frändfors är alltför elak och oförstående. Själv brukar jag reagera tvärtom, jag blir besviken varje gång FF avslutar med att återigen prata snällt med Lyskova... Precis som alla andra lyckas Magnusson också missförstå Anna Björklund, men det har ju avhandlats på annan plats.
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Massa spons och reklam också...
Det har varit mycket reklamsnack lately, men samtidigt tycker jag det är ganska gulligt att Juliorna är så barnsligt lyckliga över att ha fått sponsorer. Jag tror t.o.m att någon av dem sa i ett tidigt avsnitt att typ "ingen kommer någonsin vilja sponsra den här mongopodden"...
Citera
2019-11-16, 02:33
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Lisa Magnusson i DN kommenterar podden här:

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnus...om-mar-daligt/

Hennes infallsvinkel verkar vara att Frändfors är alltför elak och oförstående. Själv brukar jag reagera tvärtom, jag blir besviken varje gång FF avslutar med att återigen prata snällt med Lyskova... Precis som alla andra lyckas Magnusson också missförstå Anna Björklund, men det har ju avhandlats på annan plats.

Det har varit mycket reklamsnack lately, men samtidigt tycker jag det är ganska gulligt att Juliorna är så barnsligt lyckliga över att ha fått sponsorer. Jag tror t.o.m att någon av dem sa i ett tidigt avsnitt att typ "ingen kommer någonsin vilja sponsra den här mongopodden"...

Ingen med t.ex. hjälplöshetsproblem är hjälpt av att ha "enablers" runt omkring sig, men å andra sidan har jag lärt mig att konfrontationer i stil med interventions inte heller fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in