2019-03-15, 21:58
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag ställde fråga tidigare om vad skulle kunna vara förklaringen till de klottrade vapnen?
Fick en teori/liknelse om atombomben vid andra världskriget men inget mer konkret.

Hela arrangemanget ser lite medvetet "populärkulturellt" ut.
Vad är era teorier kring de klottrade vapnen?

Att snubben är en psykopat.

Eller fjärrstyrd/lurad i att få igång något.

Det ser helt klart arrangerat ut men ändå klantigt övertydligt.
Citera
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:

Åka till ett främmande land och köpa vapen? Jag trodde inte sånt gick.

Kanske inte är så svårt eftersom att han är medborgare i Australien, Aus och Nya Zeeland lär väl ha täta samarbeten inom många områden.
Citera
Medlem
HWGs avatar
På väg mot moské nummer två så stannar han till och bjuder på lite bly från hagelbrakaren via vindrutan och sidorutan. Jag får intrycket att detta stopp kanske är en del av planen.

Vet vi vad det är för ställe?
Citera
2019-03-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Någon som har en fungerande länk till filmen på terrordådet? Kiwifarms verkar ha gått ner
Funkar utmärkt för mig;
https://www.flashback.org/sp67028080
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Samtidigt skrivs det att han sköt mot andra moskén från bilen enligt filmen, så hur stämmer det med detta uttalande? Att muslimer ljuger helt obehindrat är ingen nyhet, jo för flertalet av västläningarna är detta tydligen det.

På filmen inne i moské nr2 så ligger det ju skjutna människor efter väggarna och på golvet.
Citera
Medlem
Något jag undrar över är valet av just de två moskéerna (Al Noor Mosque & Linwood Islamic Centre). Slumpmässigt? Någon som vet mer om dessa moskéer? Är de extremistiska?
Citera
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Någon som har en fungerande länk till filmen på terrordådet? Kiwifarms verkar ha gått ner

https://forumfiles.com/J2M6bfx2b0/New_Zealand_Shooting_HD_mp4
Citera
2019-03-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
FOI menar att dom aldrig sett en gärningsman så lik Breivik.

Undrar om denne person också är psykiskt sjuk eller har en personlighetsstörning?

Breivik var 4 år när han var i kontakt med psykvården första gången. Både hans mor och mormor var gravt psykiskt sjuka, det går i arv.
Breivik var inte psykiskt sjuk när han begick sina terrordåd. Det är fakta. Om denna GM är psykiskt sjuk eller har någon personlighetsstörning är ännu oklart. Denna GM är medborgare i Australien. Varför stannade han inte i sitt hemland utan begav sig till Nya Zeeland för att döda människor? Fanns det inga moskéer i Australien som han kunde attackera eller ville han inte kacka i sitt eget bo?
Citera
2019-03-15, 22:00
Medlem
Någon som har en länk till manifestet han skrev?
Citera
2019-03-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afenni
Någon som har en länk till manifestet han skrev?
Kolla länkar på denna och förra sidan...
Citera
Medlem
Xpander-s avatar
We Are At The Gates Of Civil War... And Nothing Can Stop It
TimCast https://youtu.be/5nsd9w3dHrI
Citera
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Prova whatsappa han? eller ville du ha svar av oss?

Jo, jag gjorde faktiskt det, men han hänvisade till den här tråden för oss flashbackare som inte haft möjlighet att följa dagens vansinnesdåd minut för minut, och det är ändå här man får bäst länkar och nyhetsuppdateringar från trovärdiga källor.

Nu kom ju du med inget av detta, så då undrar jag om någon annan som följt nyhetsuppdateringarna under dagen har koll på om det framkommit om offren uteslutande bestod av muslimer, eller om det strök med en eller annan helt random? Tänker på skotten från bilen, men ffa på kvinnan utanför grindarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in