2019-03-14, 21:45
Avstängd
Kollar på en begagnad vara från USA. Har kollat på samma vara på USA sidan (ebay.com) och den brittiska (ebay.co.uk). På den brittiska står det tydligt import fee:1100kr medans på den amerikanska ser jag inget om detta. Vad gäller egentligen?
Citera
2019-03-14, 21:48
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoneg
Kollar på en begagnad vara från USA. Har kollat på samma vara på USA sidan (ebay.com) och den brittiska (ebay.co.uk). På den brittiska står det tydligt import fee:1100kr medans på den amerikanska ser jag inget om detta. Vad gäller egentligen?

Det spelar ingen rollvilken site du handlar på. Det som spelar roll är varifrån varan skickas.

Så, om varan skickas från ett land utanför EU så åker du på skatter och hanteringsavgifter, oavsett hur du har köpt den.
Citera
2019-03-14, 22:03
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoneg

Handlar du från en säljare som skeppar från ett icke-EU-land så åker du på kontrollavgift (75 pix) plus moms på varan.

Handlar du från en säljare inom EU är det noll skatt på grejerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in