Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2019-03-15, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Så, hur vill du lösa denna frågeställning?

Eftersom att jag ställer frågan så vill jag att andra helst ska lösa frågan. F.ö. så är det fint att erkänna att man inte vet. Låta saker ta tid, för att sedan kanske ha ett svar.
Citera
2019-03-16, 13:04
Medlem
Vad man än må tycka om det så avskaffades "tvångssteriliseringar" i Sverige 1975. Att återinföra dem idag skulle knappast vara politiskt genomförbart, eftersom de i allmänhetens ögon är alltför starkt förknippade med "rashygien" och nazism.
Citera
2019-03-16, 13:12
Avstängd
TantRossins avatar
Vem ska avgöra vem som är värdiga till och föröka sig? Jag träffar konstant 99% idioter på min väg, antagligen tycker folk samma om mig
Citera
2019-03-16, 19:15
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Eftersom att jag ställer frågan så vill jag att andra helst ska lösa frågan. F.ö. så är det fint att erkänna att man inte vet. Låta saker ta tid, för att sedan kanske ha ett svar.
Mmm, du är vis
Hade dock varit förtjusande roligt att sabla ner eventuella korkade idéer

Det är en ordentligt känslig men samtidigt viktig fråga att tukta.
Väst har väl redan löst frågan, kanske för bra, så det går kanske att peka fingret åt ett annat håll?
Citera
2019-03-16, 19:36
Medlem
Kravallstakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Han menade kanske andra delar av världen där folk har 5-10 barn per familj o lever fattigt.

Hade människans påverkan på klimatet varit reellt så hade nog Greta sett till att Afrikas befolkningsexplosion hade avstannat.....hon är trots allt nominerad till NOBELS FREDSPRIIS på klimatgrunder!!!! Hahahahaha är inte det humor så säg!!!!

Tänk Greta skolstrejkar för att Afrikaner ska sluta knulla.....
Citera
2019-03-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallstaket
Hade människans påverkan på klimatet varit reellt så hade nog Greta sett till att Afrikas befolkningsexplosion hade avstannat.....hon är trots allt nominerad till NOBELS FREDSPRIIS på klimatgrunder!!!! Hahahahaha är inte det humor så säg!!!!

😁
Citera
2019-03-16, 19:44
Medlem
Man steriliserade ju folk fram till någon gång på mitten av 70 talet Handikappade och socialt utslagna och även fysiskt handikappade. Det gick väl för långt i en del fall kan man anta.

Efter det hade man krav på sterilisering på folk som bytte kön ända fram till 2013.

I vissa fall ett sjukt felagerat men i andra fall så förstår nog alla att det är en skarp fördel med sterilisering av begåvningshandikapade. Visa av dem pippar ju så mycket dom kan och kåta det är dom också. och det händer då och då att dom blir gravida.

Men ofta klarar dom inte alls av att ta hand om sin avkomma så det där är ju totalt meningslöst. och vem fan vill vara barn till ett mongo. Dom som är det lär ju må jättedåligt... Det är inte humant alls.

Kommer ihåg en under uppväxten, vars enda förälder var med om en olycka och blev som gaska efterbliven samtidigt som denne blev som en CP skadad vilket i sig inte har med efterblivenhet ett göra. men denna gick stappligt med fötterna pekandes inåt. lät konstigt när denna pratade och klarade inte av att ta hand om sig själv mest på grund av förståndshandikappet då. hade det bara vart för det fysiska handikappet så hade det inte vart någon fara...

men pigg och var ute och gick och dök upp då och då och var nyfiken... Barnet skämdes något otroligt och skrek gå varje gång. Gå, dra, jag har ju sagt att du inte får komma när jag är med kompisar.

Tänk då att väsa upp men två downssyndrom till föräldrar. Det kommer nog inte fungera så bra alls... Blir ju fosterföräldrar och det är ju då knappast bra att tala om för det barnet vart det kommer ifrån.

Så ja jag tycker man ska återinföra det men bara på dom här extremare fallen och särskilt där problemen kan ärvas vidare. En liten skvätt rashygien som det så tjusigt heter kan vi gott ha.
Citera
2019-03-17, 19:47
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Så ja jag tycker man ska återinföra det men bara på dom här extremare fallen och särskilt där problemen kan ärvas vidare. En liten skvätt rashygien som det så tjusigt heter kan vi gott ha.
Ok, det låter rimligt, frågan är bara vart gränsen går.

Jag antar att Stephen Hawking skulle få ett nej?
Skulle Ad-olf Hi-tler få ja om han ansökte?
Citera
2019-03-17, 19:50
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallstaket
Det kanske är tasking att nämna henne?
Hon kommer nog ändå att *lida sitt srtaff* när hon blir vuxen...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in