Citat:
Du missar MIN poäng. Du BEHÖVER inte rapportera felparkeringarna! Skit i dem och ägna energin åt något annat! Du skriver ju själv att Stockholms Stad hänvisar till att man ska anmäla felparkeringarna till uthyrningsbolagen om man upplever dem som ett problem. Så VARFÖR har då inte Sthlms Stad byggt upp ett system där parkeringsvakter går runt och bötfäller? Sparkcyklarna har ju funnits i flera år vid det här laget och det borde väl vara lönsamt med tanke på hur oerhört många felparkerade sparkcyklar som du påstår att det finns. Ja, förmodligen tycker stadens styrande att det inte ÄR ett så stort problem att det behövs läggas resurser på! Att DU råkar tycka det är en helt annat diskussion...
Citat:
Barnvagn har jag själv erfarenhet av. Jag upplever det inte som ett dugg svårt att parera och undvika ev hinder på vägen. Skulle faktisk tro att rullstolsburna inte heller har så svårt att svänga några decimeter åt ena eller andra hållet som du beskriver det... Något liknande med rullator, har man så stora problem med att hålla balansen så man inte kan väja för ett hinder på vägen så ska man nog hålla sig ifrån att knata runt på allmän gata utan ledsagare ändå.Och argumentet att människor bara kan ”ta ett steg åt sidan eller kliva över” säger framför allt något om din egen oförmåga att förstå att alla inte har samma förutsättningar som du. Testa det resonemanget på någon med rullstol, rollator, synnedsättning eller barnvagn.
Folk med synnedsättning är väl iofs en poäng, men de opererar mig veterligt med en käpp och får försöka navigera så gott det går mellan tillfälliga hinder på gatorna ändå.
Citat:
Jaha, och vem var det som gnällde om ad hominem-argument alldeles nyss... Samtidigt förväntar jag mig inte att en incel som har spenderat sin vardag med att skriva 4 632 inlägg på Flashback ska ha förståelse för konceptet av det jag beskriver. Du har med största sannolikhet baserat på din tid du har spenderat på Flashback inte ansvar om barn och inte heller hand om äldre. Förmodligen inte heller kapabel att ta ansvar för dig själv ens och kan inte relatera till något av det jag skriver ändå. 
Väx upp, skaffa lite perspektiv och förståelse för andra istället för att slösa ditt liv på Flashback.

Väx upp, skaffa lite perspektiv och förståelse för andra istället för att slösa ditt liv på Flashback.
Nej, jag har faktiskt både flickvän och småbarn. Inget ansvar för äldre dock.4632 inlägg på Flashen under 22 års tid är inte särskilt mycket i jämförelse. 0,57 inlägg per dag enligt statistiken. DU är redan uppe i 0,24 per dag som en jämförelse... Trots att du enligt egen utsago är en sådan fantastisk samhällsmedborgare som spenderar större delen av din tillgängliga tid på att anmäla dig misshagliga saker till vederbörliga myndigheter... Snacka förresten om att kasta sten i glashus om att slösa bort livet på Flashback om du nu bara MÅSTE sitta och svara på sådana här inlägg kl halv ett på natten...
Så nä, det är bara ett diskussionsforum jag råkar vara med på. Jag gör naturligtvis en massa annat förutom att då och då diskutera saker på Flashback.