• 1
  • 2
2019-03-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
64-bitars datorer kan hantera 32-bitars programvaror så problemet ligger nog inte där..
Min gissning är att problemet kan ligga i hanteringen av programvaran eller dess installation och konfiguration, Eller installation och konfiguration av Windows..

Men då du endast påstår dig ha problem med just denna programvara, och inte kan ange andra problem så kan vi endast gissa på att det är programvaran som strular, ev. finns det t.ex. minnesproblem i programvaran eller så har den andra buggar...

Är det en budget dator? Med t.ex. en celeron-processor? Om så, då har du förklaringen där..

PS! För att ändra till en fast växlingsfil så startar du kontrollpanelen, väljer avancerade systeminställningar, och i fliken Avancerat, klickar på "inställninga.." under: PRESTANDA
väljer fliken: Avancerat, Klickar på "ÄNDRA", väljer EGEN storlek, samt skriver in 4096 i båda fälten (ursprunglig och maximal), klickar på aktivera, och startar om datorn...

När jag kollar aktivitetshanteraren när datorn jobbar som mest i programmet så ligger minnet på 2,4gb av 12, men cpu på nästan 100%.

Ingen budget dator skulle väl jag påstå.
Testade med växlingsfilen och resultatet är detsamma.

Så vi får väl anta att det är programmet?
Citera
2019-03-18, 15:02
Medlem
1FFs avatar
Prova med att uppdatera drivrutiner.
Citera
2019-03-18, 15:53
Medlem
Jag testade med att ladda hem ett demo av ett annat program som jag läst om. Efter några tester så märkte jag tydligt att det fungerade mycket bättre, trots att det kräver mera prestanda så jag köpte det och nu blir det inget mera av videopad

Tack för hjälpen ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in