• 1
  • 2
2019-03-23, 23:12
Medlem
PIP ! Den är 80 -procent
Citera
2019-03-23, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
PIP ! Den är 80 -procent

Stämmer.
Men det har väl ingenting med att den inte finns i fasta sortimentet att göra?
Citera
2019-03-24, 10:39
Medlem
Där har du helt fel. En snabb koll ser man att bolaget inte någonstans lagerför någonting över 55 procent. Det är som att få för sig att inte lagerföra en enda ölsort eller eller någon sprit alls från Tyskland.

Det står att systembolaget ska verka för ett oberoende sortiment. Inte det som säljer bäst. I sådant fall skulle de enbart sälja rödvin.
Det är solklart att de medvetet utelämnat drycken av folkhälsoskäl. Har själv läst genom åren om representater för systemet där man anger folkhälsoskäl till att inte ta med för stark sprit i sortimentet. Tror det räcker om 10 procent av befolkningen håller med mig att det bör finnas åtminståne någon eller par flaskor sprit runt 75-85 procent rom absinthe eller något på hyllorna och inte milslånga rader av rödvin. Det känns öststat.
Citera
2019-03-25, 20:46
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Där har du helt fel. En snabb koll ser man att bolaget inte någonstans lagerför någonting över 55 procent. Det är som att få för sig att inte lagerföra en enda ölsort eller eller någon sprit alls från Tyskland.

Det står att systembolaget ska verka för ett oberoende sortiment. Inte det som säljer bäst. I sådant fall skulle de enbart sälja rödvin.
Det är solklart att de medvetet utelämnat drycken av folkhälsoskäl. Har själv läst genom åren om representater för systemet där man anger folkhälsoskäl till att inte ta med för stark sprit i sortimentet. Tror det räcker om 10 procent av befolkningen håller med mig att det bör finnas åtminståne någon eller par flaskor sprit runt 75-85 procent rom absinthe eller något på hyllorna och inte milslånga rader av rödvin. Det känns öststat.
Då har du kollat dåligt. Några sorter som finns i butik:
https://www.systembolaget.se/dryck/s...and-park-55402 63% finns i 147 butiker
https://www.systembolaget.se/dryck/s...and-park-55402 65% finns i 77 butiker
https://www.systembolaget.se/dryck/s...-breed-4040401 58,4% finns i 20 butiker

De här ligger i någorlunda överkomlig prisnivå, sedan finns det en hel del whisky och rom på ca 60%, men då börjar priset dra iväg rejält. Men att påstå att det inte finns något över 55% i butik är rent skitsnack!
Citera
2019-03-25, 21:00
Medlem
eremitkraftans avatar
Mythe Absinthe 65% finns i 77 butiker om man blir sugen.

https://www.systembolaget.se/dryck/s...absinthe-73502
Citera
2019-03-25, 22:24
Medlem
Stroh är rätt schysst att blanda rom och cola på, använd bara hälften så mycket rom som du hade gjort med vanlig för annars blir det rätt nasty.
Citera
2019-03-28, 22:21
Medlem
Fortfarande inget att jubla över då det enbart cask strength utgåvor som är tokdyra.

Jag sökte på 65 ABV och inget kom upp.

Kan finnas nått enstaka men det är sorgligt utbud.Fast jag är beredd att medge att appen strular..0 butiker har varan står det och när jag går in på länken kommer det ändå upp. Ska prova att ladda ned appen en gång till.
Citera
2019-03-28, 23:48
Bannlyst
Citat:
Fortfarande inget att jubla över då det enbart cask strength utgåvor som är tokdyra.

Jag sökte på 65 ABV och inget kom upp.

Kan finnas nått enstaka men det är sorgligt utbud.Fast jag är beredd att medge att appen strular..0 butiker har varan står det och när jag går in på länken kommer det ändå upp. Ska prova att ladda ned appen en gång till.

Filtrera och sök på alkoholhalt så ska du se att det går bättre.
328 produkter med en alkoholhalt på över 55% är väl mer än ”nått enstaka”?
Senast redigerad av cdec 2019-03-28 kl. 23:51.
Citera
2019-03-29, 21:04
Medlem
ja eller 82 men du har rätt vanliga hemsidan öser ut produkter det är gott nog
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem