• 1
  • 2
2019-03-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herceg
Det är korrekt uppfattat att jag rekommenderar försäkringsbolaget If. Jag har de själv och är väl medveten om att de har självrisk på hemförsäkringen. Skälvrisken är en droppe i havet när huset brinner upp. Varför har du hakat upp dig på den? Aspberger?
Önsketänkande kanske. Du verkar å andra sidan ha grova sociala missförhållanden i ditt liv som skriver på det viset, vad förväntar du dig?
Citera
2019-03-14, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hattrickboomer
Vad ligger premien på då om man inte kan springa runt i lägenheten och ta sönder saker hela dagarna?

Det är det jag föreslår att du kollar upp själv med olika bolag. Det är ju väldigt svårt att sätta en siffra utan att veta hur du bor osv.
Citera
2019-03-14, 09:34
Medlem
Citat:
Det här var faktiskt jävligt många bra svar, tack som fan!

Anledningen till att jag reagerat på självrisken är att jag hade en spegel som gick sönder och värdet på spegeln låg under självrisken vilket betydde att jag inte kunde anmäla skadan. Så jag "förlorade" 600 SEK men spegeln är dock än i brukbart skick med lite lim.

Jag ska kolla in det bolaget som kan stå för självrisker och se om ett självriskkonto på banken också vore något.

Här har ju försäkringen fungerat som den ska tycker jag. En "billig" pryl går sönder, försäkringsbolaget vill inte starta ett ärende på prylen. Du borde kunna casha en ny spegel själv.

Alternativet (låg till ingen självrisk) är att du sitter och betalar ett par hundra kronor till i månaden för att få en ny spegel då och då. Låt oss säga att premien höjs 100:-/mån för att du inte vill betala självrisk. På ett år hade du istället kunnat spara ihop till två speglar, men du sitter och betalar för ingenting till försäkringsbolaget.

Nä, få lite "sparstake" istället och sköt sådana där smågrejer själv.
Citera
2019-03-31, 19:49
Medlem
Citat:
Önsketänkande kanske. Du verkar å andra sidan ha grova sociala missförhållanden i ditt liv som skriver på det viset, vad förväntar du dig?
"Min mamma är min största last" har du startat en tråd som heter. Du har varit i psykiatrin väldigt länge och haft det jobbigt där med, blivit feldiagnostiserad och felbehandlad i flera 8-9 år. Undrar vem som har grova sociala missförhållanden i sitt liv.
Vad jag förväntade mig är tacksamhet över information om att det inte finns seriösa försäkringsbolag utan självrisk samt tipset om If. Behövde psykiatrin 8-9 år på sig för att konstatera att du lider av Aspberger och haft en taskig barndom? Det kunde jag konstatera direkt:-) Nåt mer jag kan hjälpa till med?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in