2019-03-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Är det inte bättre att låta platserna på flyktingförläggningarna styra flyktingmottagandet?
När det är fullt är det fullt...
Sluta resonera med logik! Det är inte så vi gör i Sverige när vi debatterar invandring, tack
Citera
2019-03-13, 00:20
Medlem
Vilken kommun skulle ligga före Sölvesborg i att respektera bostads-kön. Louise är ju sambo med Åkesson och detta är hemma-arenan. Oskicket att ta bostäder från kön utan att redovisa det öppet är inte snyggt. Det borde rimligen hänt på flera orter då Anvisnings-lagen krävt att kommunerna skall klara att ta emot visst antal och ordna bostad. På orter där tusentals står i kö har det helt enkelt inte funnits alternativ.
Citera
2019-03-13, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytt-lasse
Kan tänka mig och flytta dit på studs, även fast lämna Sverige är tanken men en bas i Sölvesborg kanske vore nått.
Nära till Sweden rock oxå, där betalar jag gärna komunalskatt.
Kan tänka mig att många som vill stötta kommunen åker förbi där i sommar och tar in någon natt på hotell, äter på restaurang och shoppar något. Lite extra turistpengar lär dom nog få in.
Citera
2019-03-13, 01:04
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Är det inte bättre att låta platserna på flyktingförläggningarna styra flyktingmottagandet?
När det är fullt är det fullt...
Tja, i princip håller jag med. Men då måste det finnas tillräckligt med platser. Annars kan man ju säga att det är fullt fast man inte har nån plats alls. Jag är dock helt med på att man måste kunna sätta gränser bättre än det som skedde hösten 2015.
Citera
2019-03-13, 02:07
Medlem
STABILO99s avatar
Att en sådan här debatt ens existerar. Afghanska inavlade analfabeter som kommer från andra sidan jorden får gå före i en bostadskö och ta del av välfärden som svensken byggt upp. Blir inte mycket sjukare.
Citera
2019-03-13, 03:57
Bannlyst
Väldig sunt resonemang , ingen att tvingat lyxflyktingarna att välja Sverige. Varför skall dom har förtur till bostäder för? Många kommuner bryter emot lagen låter nyanlända få bo längre än dom 2 år som man måste tillhandahålla bostäder åt flyktingar.
Citera
2019-03-13, 03:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Tja, i princip håller jag med. Men då måste det finnas tillräckligt med platser. Annars kan man ju säga att det är fullt fast man inte har nån plats alls. Jag är dock helt med på att man måste kunna sätta gränser bättre än det som skedde hösten 2015.

Bättre ha en hårdare granskning, vilka som kan få asyl eller inte. Att man följa Dublin konventionen till punkt och pricka. Är Grekland första land man har vistas i inom EU, då är det Grekland man söker asyl i . Att man bevisa vem är till 200%. Dessutom hårdare krav på försörjning av anhöriga.
Citera
2019-03-13, 04:28
Medlem
Ördögs avatar
Parallelltråd, något större.

(FB) Ingen mer förtur till bostäder för nyanlända i SD:s Sölvesborg
Citera
2019-03-13, 06:38
Medlem
Citat:
Du menar att det är massa hemlösa svenskar i sölvesborg?
Hemlöshet finns i alla kommuner.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nja. De har beordrat att de ska bistå med tak över huvudet. Ingenting om lägenheter nämns där. Staffanstorp har löst det problemet genom att husera dem i husvagnar utan el och rinnande vatten på ödetomter.
El var det väl och även servicebyggnad med duschar mm.
Senast redigerad av statligbluff 2019-03-13 kl. 06:45.
Citera
2019-03-13, 07:56
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:

Vad anser du är lagom antal platser?
60miljoner så att all världens flyktingar kan komma?
Om inte nämn gärna en siffra?
Vad gör du konkret för att hjälpa till för att dessa ”flyktingar” kan skapa sig en framtid i Sverige?
Citera
2019-03-13, 08:16
Bannlyst
Citat:
Vad anser du är lagom antal platser?
60miljoner så att all världens flyktingar kan komma?
Om inte nämn gärna en siffra?
Vad gör du konkret för att hjälpa till för att dessa ”flyktingar” kan skapa sig en framtid i Sverige?

Vi har politiker i riksdagen som aktiv röstade genom gymnasium lagen. Istället för att skicka hem dem som inte har asylskäl bli dom kvar, tär upp dom resurser som finns inom socialvården. I Stockholm sitter det 70+ och åker nattbuss, bara för man dela ut bostäder först och främst till nyanlända än till oss Svenskar.
Citera
2019-03-13, 08:51
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ja följer inte SD lagarna så blir det ju så. Sölvesborg ska ju ta emot flyktingar och då måste de ju fixa bostäder.

Nej, det är det som är felet. Kriget är snart över i Syrien, dags för alla hemmahörande i Syrien att flytta. De flesta vill nog hem men eftersom de får allt serverat så stannar de. Nej, de skall inte fixas bostäder till invandrare och ge dem förtur. Vi kan inte ha 25 åringar som bor hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in