2019-03-11, 09:39
Medlem
KringExs avatar
Jag försöker att bli av med gratisvarianten, för jag skulle just installera Call of duty 3 och när jag ska intsllera CD2 så vill den att jag ska köpa skiten.
Jag gick in i mappen där den ska finnas men mappen var tom och när jag gick in i kontrollpanelen för att avinstallera skiten så finns inte daemon tools med där. Men det startas alltid som program när jag startar datorn.
Kan det ha ett annat namn i kontrollpanelen? för jag vill verkligen bli av med skiten!

Sen undrar jag om ni har tips på liknande, enkla gratisprogram som "gör" cdskivor när man ska installera spel

Tack för mig
Citera
2019-03-11, 09:47
Medlem
Waross avatar
Se om det går att avinstallera med typ CCleaner? Om mappen är tom kanske du letar i Program(x86), pröva leta i bara Program.

PowerISO vet jag att funkade bra förut
Citera
2019-03-11, 09:52
Medlem
Klicka på startknappen >> sedan sök.
Skriv ordet " msconfig " ej med citationstecken.
Tryck enter, klicka på autostart, öppna aktivitetshanteraren.
Kolla om du där kan avmarkera programmet.
Citera
2019-03-11, 10:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
-> uninst.exe finns i mappen C:\Program Files\DAEMON Tools Lite
Citera
2019-03-11, 14:24
Medlem
KringExs avatar
Tack hjälpen men jag lyckas inte. Det är säkert lika enkelt som att micra en panpizza i mikron men jag ger så lätt upp och blir bara arg. Får se om jag kan dra hit nån datakunnig människa ganska snart.
Är ju inget jätteproblem som stör mig så mycket att jag vill riva utredningen men fan.... åååhh!!!
Citera
2019-03-11, 20:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Tack hjälpen men jag lyckas inte. Det är säkert lika enkelt som att micra en panpizza i mikron men jag ger så lätt upp och blir bara arg. Får se om jag kan dra hit nån datakunnig människa ganska snart.
Är ju inget jätteproblem som stör mig så mycket att jag vill riva utredningen men fan.... åååhh!!!
Ladda ned programmet på nytt och kör, ibland kan man avinstallera DEN VÄGEn vet inte om det går med daemon tools dock.
Citera
2019-03-11, 21:45
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Sen undrar jag om ni har tips på liknande, enkla gratisprogram som "gör" cdskivor när man ska installera spel

Jag använde det där programmet förut, men i Windows 10 så högerklickar man bara på en .iso fil och väljer montera.
Citera
2019-03-12, 20:22
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Det går men är lite småkrångligt. Google mer och du kommer hitta en lösning. Det är lite mer än bara ta uninstall i kontrollpanelen.
Citera
2019-03-13, 11:42
Medlem
hasenfrasens avatar
Revo Uninstaller fixar det mesta men prova först med http://www.duplexsecure.com/faq
Citera
2019-03-13, 12:45
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
//

Tack för mig

Daemon Tools är sedan länge ökänd för att vara rent skräp. Behöver du emulera CD/DVD eller Blueray så är det Virtual CloneDrive som gäller:

https://www.elby.ch/products/vcd.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in