Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-21, 05:02
  #157
Medlem
fredrikdenstores avatar
Här lade han fekalier i det blå skåpet!
http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle8598701.ab
Citera
2011-02-21, 06:42
  #158
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Han har en liten monitor framför sig där han kan läsa kuriosa. Hans kunskaper i musik känns dock väldigt äkta och genuint.
Det är nog det enda som är äkta och genuint med honom . Han kan sin the Who det märker man iallafall när man ser programmet och i intervjuer.
Citera
2011-02-21, 07:48
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Inga andra partier har drabbats men här skulle den lille PK skitstöveln ta chansen i publik service.
Vore det inte mer PK om alla partier drabbades lika? Om nu SD själva pekar ut en kategori människor som notoriska bidragstagare, fifflare och förbrytare, har de ju själva lagt ribban så att säga.
Citera
2011-07-08, 22:45
  #160
Medlem
Måste nog bumpa tråden med en fundering jag haft länge:

Kvickheten, leendet, munlädret, kommentarerna, att han inte kan stå still, de spelande fingrarna, de unga tjejerna och det faktum att han måste jobba i princip dygnet runt för att hinna med alla inspelningar.

Hur kan det komma sig att ingen har nämnt att sannolikheten för att Olsson går på tjack måste vara skyhög?
Citera
2011-07-09, 00:29
  #161
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vahettere
Måste nog bumpa tråden med en fundering jag haft länge:

Kvickheten, leendet, munlädret, kommentarerna, att han inte kan stå still, de spelande fingrarna, de unga tjejerna och det faktum att han måste jobba i princip dygnet runt för att hinna med alla inspelningar.

Hur kan det komma sig att ingen har nämnt att sannolikheten för att Olsson går på tjack måste vara skyhög?

Inget du nämnde eller något i hans beteende tyder på tjack eller något annat preparat.
Snarare en möjlig bokstavskombination.
Citera
2011-07-25, 19:32
  #162
Medlem
marreparres avatar
En onelinerpapegoja som man börjar tröttna på.
Citera
2011-07-25, 19:42
  #163
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Några utmärkande drag:
- "vingmutteröron"
- "snabelskor" (alldeles för stora)
- "färgar gråhårigheten rödlätt" (patetiskt, gubbaktigt)

Imponerar som programledare för "Vem vet mest?"

När han var bisittarpapegoja till Tilde de Paula i TV 4
tålde jag inte karl'n.
Citera
2011-07-25, 20:33
  #164
Medlem
fredrikdenstores avatar
Jag tycker att karln bluddrar lite väl mycket i "vem vet mest"
Citera
2011-11-11, 19:38
  #165
Avstängd
Adalantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
han verkar ha lantiskomplex deluxe. kille från loserstaden gävle som flyttar till storstaden och försöker passa in så till den grad att det liksom blir för mycket. discogymmar, rakar bröstet, färgar håret, skaffar trendbågar (utan att ha haft glasögon innan?), försöker vara in the know med senaste populärkulturen. det nervösa skrattet, ängsligheten att passa in och hans awkwardskämt om sex och andra kändisar gör att han påminner lite om chefen i the office, gervais version. ändå tycker jag rätt bra om honom som programledare, just för att han är påläst och hyfsat allmänbildad.

spot on
Citera
2011-11-11, 21:43
  #166
Medlem
Zikniks avatar
Känns som att han behöver komma ut ...
Citera
2011-11-12, 00:22
  #167
Medlem
z2joiss avatar
Lägg ner, vad är problemet? Jag och Rickard (tror jag) är ungefär samma årskull. Jag anser mig vara något över genomsnittet i allmänbildning och brukar, då jag tittar, klara mig hyggligt långt i programmet. Nu kan ju jag dessutom en del om TV-produktion, men i just det här programmet känns blandningen mellan tid vs free basing Rickard, som en ganska lös tråd som ändå är under kontroll.
Min tanke är att Rickard är extremt allmänbildad och att många av hans "inpass" om svaren är hans egna. Detta grundat just på att de gånger då han verkligen "skojar" och "glänser" är i princip alltid de ämnen som rör vår gemensamma uppväxttid. Alltså populärkulturella referenser mellan 79-95. Övriga glansnummer tillskriver jag eventuella särbegåvningar han besitter.
Citera
2011-11-12, 18:13
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Min tanke är att Rickard är extremt allmänbildad och att många av hans "inpass" om svaren är hans egna. Detta grundat just på att de gånger då han verkligen "skojar" och "glänser" är i princip alltid de ämnen som rör vår gemensamma uppväxttid. Alltså populärkulturella referenser mellan 79-95. Övriga glansnummer tillskriver jag eventuella särbegåvningar han besitter.

Han verkar sannerligen vara väl insatt i musik och populärkultur i allmänhet ja, men rätt ofta slänger han ur sig grodor som är direkt felaktiga. T.ex. historia, naturvetenskap, samhällsvetenskap är han nog inte särskilt vass på. Han var ju direkt usel i "På Spåret" - och detta var innan Luuk-Lindström tog över med sina löjligt svåra frågor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback