Citat:
Ursprungligen postat av
iconicatab
( Undrar om 'ergonomin' i modern hemelektronik lärt folk att INTE vara tålmodiga och förtröstansfulla. Snabbklicka av bara f-n vinner oftast...)
Jag tänker mer att de spontant satte tillit till automatiken och hoppades att den skulle lösa situationen. De gjorde många försök att koppla in autopiloten.
Children Of The Magenta Line
EDIT: 14:10 in i videon...
Kan mycket väl vara en länk.
Citat:
Ursprungligen postat av
sukhoi-t50
Jo, helt klart ett smart sätt att göra den mera lettvevad men vem f-n är så kall att man gör det på den höjden, då är man slipad kanske kostflygare eller militär som åkt i backen några gånger men ingen trafikpilot det kan jag lova!!
De var uppe på nästan 7000 fot över marken, så höjden utgjorde inte någon faktor.
Citat:
Ursprungligen postat av
sukhoi-t50
Aha, den betyder att uppvärmingen ej lirade, lustigt att det är på samma AoA sensor, kan det finnas en koppling där och är denna uppvärming automatiskt?
På MAX går värmen på automatiskt när man startar motorerna.
Det betyder i princip att flygplanet detekterar att uppvärmningsslingan inte fungerar, vilket stöder teorin om att AoA-givaren blivit skadat på något sätt.
Det var sannolikt den här varningen som triggade master caution (stor orange lampa mitt i synfältet) redan på 200 fot vid 05:38:46.