Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Det kan inte vara skönare att raka sig med det där? Det är ju gammaldags. Gilette hade också såna hyvel för länge sedan. Det finns en anledning att de slutade med det när de utvecklade bättre rakhyvlar. Enda fördelen jag ser är att bladen är billigare. Jag ser ingen anledning att någon skulle vilja köpa annat än nostalgi. Som att man gillar veteranbil trots att prestandan är mycket sämre än moderna bilar.
Det var gillette som uppfann den en gång i tiden. Skillnaden mot en SE multibladshyvel är att du måste förbereda dig lite mer med en SE.
Flerbladshyvel= Gå in i badrummet tryck ut någon kemikalisk smörja som du kletar i ansiktet sedan så slår du dig några gånger i ansiktet med 5 blad som vibrerar har en grön remsa och du är klar med rakbränna, rakfinnar och måste vänta några dagar innan du läker ihop.
Klassisk våtrakning= Du börja med att att förbereda skägget noga, vispar ditt rakskum, skäggstråna med borsten. kör dina 3 vändor. Tvättar av dig och lägger på en balm.
Om man skall dra en liknelse är det mer mellan vinyl skivor och spotyfy i mobilen.
Om du läser på gillettes hemsida skriver även de att man skall göra en klassisk förberedelse. Men det visas aldrig i reklamen.
Men prova själv, jag vet faktiskt ingen som har gått tillbaka.