2015-04-04, 13:13
Medlem
tarsiers avatar
Jag skulle först och främst vilja spara ut till en ok stubb, men inte vildväxt. Men jag behöver en bra trimmer. Jag skulle även vilja skaffa lite redigare rakprylar nu när jag ändå är i farten.
Har ni några bra tips på en bra trimmer samt bra hyvel + andra grejer?

Hyvlar och det diskuteras ju ganska mycket i tråden så kan kolla lite längre bak men inte sett så mycket om trimmers.
Citera
2015-04-04, 17:56
Medlem
Weebls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarsier

Hyvlar och det diskuteras ju ganska mycket i tråden så kan kolla lite längre bak men inte sett så mycket om trimmers.

Förmodligen på grund av att tråden heter "Bästa rakhyvel(för män)?"
Citera
2015-04-04, 21:54
Medlem
raketpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
De som har det gör nog inte om det..
Skitsnack!

Det funkar utmärkt att intimraka med en säkerhetshyvel. Bättre än med sån där flerbladsskit! Jag använder alltid en klassisk gillettehyvel med featherblad i detta syfte.
Citera
2015-04-05, 07:38
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raketpaj
Skitsnack!

Det funkar utmärkt att intimraka med en säkerhetshyvel. Bättre än med sån där flerbladsskit! Jag använder alltid en klassisk gillettehyvel med featherblad i detta syfte.
Skönt att höra, då blir det kanske ett köp ändå. Så får man offra några skärsår för att få in den rätta knycken
Citera
2015-04-05, 17:42
Medlem
ddf66s avatar
Jag kan lägga in en varning för de "fina" 3-bladshyvlarna som heter "For Men" på Rusta.
Ny ur förpackningen river den av stråna värre än ett säkerhetsblad som gått 100 varv i ansiktet.

Fy fan vad det svider !

Jag tänkte ha de när man reser i jobbet, rakblad är ju förbjudna på flyget.
Men både Bic och andra budgethyvlar är mycket bättre och billigare än Rusta's skräp.
Citera
2015-04-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Någon som har erfarenhet av att raka pungen med en säkerhetshyvel?

Fungerar utmärkt med intimrakning, gäller bara att vara försiktig och noga med förberedelser, och därefter ta det lugnt och sträcka ut huden där man rakar sig. Så länge man tar det lugnt kommer det gå utmärkt.
Citera
2015-04-06, 17:40
Medlem
Jag har konstant problem med rakfinnar & har förskt med diverse knep för att råda bot på problemet... Någon som har lite bra tips att dela med sig av för att slippe dessa förbannad rakfinnar?

Jag har dock halv krulligt/vågigt hår på både huvudet & kroppen. Så förmodligen samma hårtyp även i ansiktet. Kan det vara det som är problemet? Att jag får inåtväxande hårstrån pga av det?

Vad kan jag i så fall göra för att få en sån nära rakning som möjligt?

Mvh
Citera
2015-04-07, 05:24
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruq
Jag har konstant problem med rakfinnar & har förskt med diverse knep för att råda bot på problemet... Någon som har lite bra tips att dela med sig av för att slippe dessa förbannad rakfinnar?

Jag har dock halv krulligt/vågigt hår på både huvudet & kroppen. Så förmodligen samma hårtyp även i ansiktet. Kan det vara det som är problemet? Att jag får inåtväxande hårstrån pga av det?

Mvh

Vad rakar du dig med?
Citera
2015-04-07, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Vad rakar du dig med?

Har testat lite olika, vanliga gillette hyvlar, rakapparater samt även en safety razor (Merkur) för typ en femhundring.

Tyvärr återstår problemen för mig. Använder även endast kallvatten samt Aloe Vera efter rakningen.

Mvh
Citera
2015-04-07, 07:17
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Har testat lite olika, vanliga gillette hyvlar, rakapparater samt även en safety razor (Merkur) för typ en femhundring.

Tyvärr återstår problemen för mig. Använder även endast kallvatten samt Aloe Vera efter rakningen.

Mvh

Det kan lika gärna ha med förbättrad rakteknik att göra, men jag duschar ansiktet med iskallt vatten så länge jag orkar och avslutar med att kladda på ett tjockt lager kokosolja i ansiktet och på halsen.
Låter det sitta i så länge jag orkar för att sedan skölja bort i lika kallt vatten igen. Jag får inga rakfinnar alls. Å andra sidan, vissa får dom hur dom än gör så....
Citera
2015-04-07, 09:15
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:

Mvh

Testat att duscha efter rakningen? Jag brukar alltid hoppa in i duschen efteråt samtidigt som jag alltid duschar länge och i riktigt varmt vatten. Funkar för mig iaf.
Citera
2015-04-07, 15:18
Medlem
chots avatar
Gilletee!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in