2019-03-09, 18:24
Medlem
Mitt handfat i badrummet har mycket torkade tvålklumpar som sitter rätt så hårt i handfatet. Sprutade på ett rengöringsmedel för badrum, och torkade sedan med en blöt trasa. En del av tvålen går bort, men en stor del blir till en kladdig sörja som mestadels sitter kvar.

Några tips på hur man bäst hanterar detta?

(Har väntat alldeles för länge med att städa handfatet.)
Citera
2019-03-09, 18:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Mitt handfat i badrummet har mycket torkade tvålklumpar som sitter rätt så hårt i handfatet. Sprutade på ett rengöringsmedel för badrum, och torkade sedan med en blöt trasa. En del av tvålen går bort, men en stor del blir till en kladdig sörja som mestadels sitter kvar.

Du är lite mentalt svag antar jag?

Skrapa bort skiten med något hårt, helst i hårdplast. Du har tråkigt antar jag, eller var det så svårt att lösa detta problemet?
Citera
2019-03-09, 18:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Tvål löses upp av vatten så blöt och gnugga. Se till att städa lite oftare i fortsättningen.
Citera
2019-03-09, 18:49
Bannlyst
Vinäger och bikarbonat. Blandningen fräter bort det. Skrubba in och låt verka, skrubba av.
Citera
2019-03-09, 18:50
Medlem
Kan vara kalk. Testa kalklösare eller ättika
Citera
2019-03-09, 19:02
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Uppenbarligen är det LITE värre än vanligt annars skulle han väl inte bemöda sig om att göra en tråd om saken, ditt mifftard!

Han skriver att det sitter "rätt så hårt" och att det blir "en kladdig sörja som mestadels sitter kvar". Således går det att få bort med lite jävlaranamma. Vi pratar inte något som är svetsat fast och kräver skärbrännare och vit fosfor för att få bort.
Citera
2019-03-09, 19:11
Bannlyst
Citat:

Borsta med nagelborste
Citera
2019-03-09, 21:34
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:

Gör det till en vana att alltid skölja ur handfatet när du borstar tänder eller liknande. gör rent minst en gång i veckan. Du kan använda en citron för att göra rent handfatet, annars fungerar det ju med vad som helst egentligen. En skrubbsvamp med diskmedel eller klor eller bara grönsåpa går bra. avsluta med att torka med en mikrofibertrasa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in