Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-08, 13:25
Medlem
twoeggss avatar
Ja man vill ju känna sig lite trendig. Klart värt eventuellt fiffel från kassapersonalen.
Citera
2021-02-08, 13:35
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Man tycker att handel borde jobba mer för att få E kvitton. Att man kan koppla en e-post adress till kortnummret och sedan automatiskt få en PDF vad man har köpt.

Jag vill inte att butiken ska ha min e-post!

Däremot tycker jag att butiken ska slipa skriva ut kvittot om man inte vill ha det.
Bara slöseri med papper.
Citera
2021-02-09, 06:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Jag vill inte att butiken ska ha min e-post!

Däremot tycker jag att butiken ska slipa skriva ut kvittot om man inte vill ha det.
Bara slöseri med papper.

Butikens kassa system skicka ditt kvitto till kort inlösaren, hos kortinlösaren finns ditt kort nr kopplat till din mailadress. Jag vill ha mina inköp som en pdf eller helst som en csv fil.
Citera
2021-02-09, 22:13
Medlem
I.Am.Legends avatar
Onödigt slöseri på papper!!! Vi lever i 2021! Otroligt tacksam över att fler o fler butiker anammar digitala kvitton. Vill man ha koll på ”var man spenderade sina pengar” är det bara att ladda ner en app. Lunar rekommenderar jag!
Citera
2021-02-17, 17:32
Medlem
Sparar inte heller, vad fan ska man ha det till?
Citera
2021-02-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linda-71
Just hemkommen från butiken
11 varor för 194kr felslag på 17kr så nästan 10% mer än jag skulle betala.

Nu scannas väl varor, och knappas inte in manuellt? Så hur blir det felslag?

Oavsett så de gånger jag faktiskt kollat har jag aldrig hittat nått fel. Har hänt ibland att jag trott det var fel, men har alltid varit jag som gjort nått missag eller tänkt fel.

Har en polare som kan springa tillbaka för att han inte sparade 3:90 på nått "ta 3 för xx", orka liksom...
Citera
2021-02-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Nu scannas väl varor, och knappas inte in manuellt? Så hur blir det felslag?

Oavsett så de gånger jag faktiskt kollat har jag aldrig hittat nått fel. Har hänt ibland att jag trott det var fel, men har alltid varit jag som gjort nått missag eller tänkt fel.

Har en polare som kan springa tillbaka för att han inte sparade 3:90 på nått "ta 3 för xx", orka liksom...

Alla butiker har inte självscanning.
Alla priser knappas in från början och allt på ex kampanj ska ändras manuellt. Oftast är det då som felen uppstår.
Citera
2021-03-30, 11:50
Medlem
Aakerbocks avatar
Idag hände det igen, på COOP denna gång. Vitlökssalami som skulle kosta 20 kr gick in för ordinarie pris 25:95 i kassan.
Så ni som aldrig kollar kvittot blir blåsta på hundratals kronor varje år.
Citera
2021-03-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Jag kollar alltid kvittot. Dock så händer det inte så ofta att det är fel, typ var 10:e-20:e köp, och jag brukar ofta bara begära mina pengar om det är över ca 20 kr som butiken "snott" av mig. Det märkliga är att om det blir fel så är det alltid till butikens favör, som om de har satt det i system och räknar med att kunderna inte kollar kvittot.

Min uppfattning är faktiskt att det blir lika mycket fel åt andra hållet. Bolaget missade en ölburk någon gång, servitrisen missade slå in en av drinkarna osv...

Men jag tar sällan kvitto om jag ska vara ärlig. Jag tar det vid större enskilda köp där en reklamation eller garantiåtgärd kan bli aktuell, om jag ska bli ersatt av jobbet eller annan, samt om summan avviker ordentligt från vad jag förväntade mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in