2019-03-08, 13:50
Medlem
zuttlahs avatar
Hej! för att göra en lång historia kort så startade jag ett ab i början av 2018, köpte ett år visma spcs.
ett tag senare såldes bolaget och mail osv överläts.

Nu har jag fått en faktura vidarebefodrad ifrån köparna av bolaget. en faktura på 2600 för ett nytt år visma.

Efter kontakt med visma så står det tydligen i deras avtal att om jag inte avbeställer innan det året jag köpte är slut, så förnyas det och jag blir betalningsskyldig. för en produkt jag varken har köpt eller har användning av.

Kan de verkligen göra så? Otroligt fult gjort enligt mig.

Behöver verkligen er hjälp då det verkligen kom i en dålig tidpunkt för mig ekonomiskt.

Mvh
Citera
2019-03-08, 14:04
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttlah
Hej! för att göra en lång historia kort så startade jag ett ab i början av 2018, köpte ett år visma spcs.

Nu har jag fått en faktura vidarebefodrad ifrån köparna av bolaget. en faktura på 2600 för ett nytt år visma.

Efter kontakt med visma så står det tydligen i deras avtal att om jag inte avbeställer innan det året jag köpte är slut, så förnyas det och jag blir betalningsskyldig. för en produkt jag varken har köpt eller har användning av.

Behöver verkligen er hjälp då det verkligen kom i en dålig tidpunkt för mig ekonomiskt.

Mvh

Vem är avtalet skrivet för?

Är det AB som är avtalspart så är det AB som är betalningsskyldig = AB tar kostnaden, nya ägarna borde avbeställt i ABs namn (om ni inte avtalat något om tidigare avtal i överlåtelseavtalet). Nya ägarna borde ha frågat/kollat upp vilka avtal som finns registrerade i firman de köper och avslutat de som inte passar med deras styrning.

Är det du som person som köpt = du som får betala
Citera
2019-03-08, 14:41
Medlem
Vi har Visma och deras support och försäljningsmetoder är skit. Många har har önskat få funktion för e-mejl utskick av påminnelser i åratal. Men de skiter i kundernas önskemål. Jag fick hela kundereskontran raderad efter tre månader utan varning. Det var extra tillägg för det stod det i det finstilta. Trevlig personal men dålig management, stay away
Citera
2019-03-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuttlah

Mvh
https://www.hallakonsument.se/klaga-...lsforlangning/

Kontakta din konsumentrådgivare i kommunen för mer hjälp. Ibland kan de ringa upp företagen
Citera
2019-03-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurConanDoyle
https://www.hallakonsument.se/klaga-...lsforlangning/

Kontakta din konsumentrådgivare i kommunen för mer hjälp. Ibland kan de ringa upp företagen

Har svårt att tro att de hjälper vid b2b. Det är snarare till för privatpersoner.

Iof ligger tråden i privatekonomi så du har en poäng
Senast redigerad av decid 2019-03-08 kl. 20:07.
Citera
2019-03-08, 22:01
Medlem
zuttlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decid
Har svårt att tro att de hjälper vid b2b. Det är snarare till för privatpersoner.

Iof ligger tråden i privatekonomi så du har en poäng

Oj, jag som yrade när jag la upp tråden. Köpet gjordes på ab.

Tyvärr avtalades det vid försäljning av ab att alla avtal skulle avslutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in