Citat:
Ursprungligen postat av
Mubutu
Förövrigt tycker jag det skulle finnas en "Retro" avdelning i detta forumet!
När jag var ung så var detta helt sjukt
https://www.youtube.com/watch?v=pB23K8bGNyg kunde inte fatta hur det kunde fungera! Innan jag fick vara med om internet!
Det vi har nu, AI på ingående VR (köpte VR till sönerna till ps4 och jag sa till dem att det var det häftigaste jag upplevt inom datorer) allt är möjligt! Ni som är unga nu och upplever detta
vad tror ni händer om 10 år? NI som var med på 80 talet vad tror ni?
Jag är skitskraj för AI! Vad tror ni?
håller helt med! "alexa" eller liknande skit, KOMMER att bomba tellus kärn eller koboltvapen!
ai är djävulen i digital form..
däremot, kan jag säga att 1984 som videon gjordes hade jag aldrig ens sett en dator, mer än på östtyska polisstationen(pga min farbror då) jag tror ärligt, att första gången jag som då bodde i dresden, såg en dator för första gången i privat ägo, var runt 86-87, då en polares farsa hade fått en hem, genom sitt jobb, den var sjukt stor, disketterna(eller vad dt heter på svenska?) var typ 20 x 20 cm, allt man kunde göra mer än att skriva på den, var att bygga en gubbe, ett slags spel då typ...
skämen var som en liten gammal tjocktv, tangentbodet satt fast under själva datorn,med skärmen ovanpå. det fanns just inga färger vill jag minnas, all text var grön, mot en svart bakgrund.
vill även minnas, att när hans farsa tappade sitt jobb som så många andra där, just då, hämtade polisen eller militären hans dator.
-sen fick vi lyssna på radio berlin under kvällarna igen!