2026-09-03, 17:59
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Oerhört mycket är det väl ändå inte?

En mille i årslön för att jobba några timmar i veckan är onekligen oerhört mycket. Hur mycket jobbar du själv och hur mycket tjänar du? Kom igen nu, var inte blyg.

Är det därför så många här gnäller? För att de lever glidarliv på att göra ytterst lite? Är det den klassiska svenska avundsjukan som gör sig påmind?

Om du inte gillar deras content: gör som jag och titta på något annat.
Citera
2026-09-03, 18:37
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
En mille i årslön för att jobba några timmar i veckan är onekligen oerhört mycket. Hur mycket jobbar du själv och hur mycket tjänar du? Kom igen nu, var inte blyg.

Är det därför så många här gnäller? För att de lever glidarliv på att göra ytterst lite? Är det den klassiska svenska avundsjukan som gör sig påmind?

Om du inte gillar deras content: gör som jag och titta på något annat.
Haha jag läste nog fel, missade lönen de tar ut. Ca 3 miljoner inkl utdelningar på tre personer (där Adrian sannolikt får lite mindre) är absolut inte dåligt. Med det sagt är det inte oerhört mycket, det var det saken gällde. Men klart det är bra sett till mängden jobb.

Själv, tackar som frågar, ligger jag inte så långt efter men jag jobbar ju 40h i veckan. Att direkt komma med tjat om svensk avundsjuka är dock en tröttsam härskarteknik. De får gärna tjäna två millar i veckan om de vill, jag stör mig bara på att det är low effort.

För övrigt, om du inte gillar folk som klagar i tråden så läs någon annan tråd. 🙂
Citera
2026-09-03, 18:39
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
jag stör mig bara på att det är low effort

Varför jobba hårdare än man måste?
Citera
2026-09-03, 18:44
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Varför jobba hårdare än man måste?
Det måste man inte göra, men när de inte gör det så kommer jag kritisera dem och kanalen. Det är det majoriteten av kritiken här handlar om.
Citera
2026-09-03, 18:54
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
när de inte gör det så kommer jag kritisera dem och kanalen.

Varför?
Citera
2026-09-03, 19:33
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Varför?
För att jag uppskattade kanalen förr i tiden, och är besviken att de numer bara släpper trams som "går det att äta för 1000 kr på X".
Citera
2026-09-03, 19:44
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
För att jag uppskattade kanalen förr i tiden, och är besviken att de numer bara släpper trams som "går det att äta för 1000 kr på X".

Okej, fair enough.
Citera
2026-09-03, 23:24
Medlem
För mig får de gärna leva ett skönt och bekvämt liv. Det stör mig inte.

Det som stör mig är hur uttråkade och omotiverade de är och att de inte ens försöker längre.
Alla videos känns som de lagt ner noll brainstorming på. Allt blir ihophafsat.

Jag förstår också att man kan tröttna. Men vet ni vad? Man kan tröttna på saker och ändå inte låtta tittarna se det varje video...
Citera
2026-09-03, 23:30
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
"riktigt jobb"??? Varför skulle dom jobba med annat när dom redan har ett jobb som ger dom oerhört mycket betalt???

Om de tjänar dessa summor på enbart Youtube, finns ingen orsak alls. Men det jag ser är att deras bolag gör. Jag är för klantig för att spåra det bakåt så att jag ser att rubbet kommer från just Youtube.

Men om du och alla andra i tråden har denna skill att se att Youtubekanalen Matkoma och deras samarbeteten med Statoil, Coca-Cola osv på kanalen gjort, så sade jag tidigare att jag backar.

Jag är bara så dum och oerfaren, så jag ser inte att alla intäkter kommer från Youtube och Youtubekanalens samarbeten med SJ, Pressbyrån osv. Så jag lyfte frågan "kan de eventuellt jobba 40h vecka inom bolaget men inte RUBBET på Youtube" för jag är naiv. My bad, your skill. Jag ser det inte, du gör, jag är inte engagerad eller kunning nog att se denna tydliga skillnad som du gör.

Vad mer än att jag lägger mig platt IGEN, förväntar du dig? Säger explicit ännu en gång att JAG inte ser sånt ni proffs i saken gör, och backar.
Citera
2026-09-05, 00:24
Medlem
Citat:
Oerhört mycket är det väl ändå inte?

Och jag blir nyfiken; varför försvarar du dem i den här tråden i tid och otid?
Siffran har ju redan tidigare skrivits ut i tråden och bägge tar alltså ut miljonlöner!
Varför jag försvarar? Jag gillar deras videos, sedan finns det en massa som inte gillar dom som skriver rena osanningar. Jag hatar en massa andra sk mediaprofiler på TikTok och YT men inte fan sitter jag och skriver skit om dom på FB för det!
Citera
2026-09-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Om de tjänar dessa summor på enbart Youtube, finns ingen orsak alls. Men det jag ser är att deras bolag gör. Jag är för klantig för att spåra det bakåt så att jag ser att rubbet kommer från just Youtube.

Men om du och alla andra i tråden har denna skill att se att Youtubekanalen Matkoma och deras samarbeteten med Statoil, Coca-Cola osv på kanalen gjort, så sade jag tidigare att jag backar.

Jag är bara så dum och oerfaren, så jag ser inte att alla intäkter kommer från Youtube och Youtubekanalens samarbeten med SJ, Pressbyrån osv. Så jag lyfte frågan "kan de eventuellt jobba 40h vecka inom bolaget men inte RUBBET på Youtube" för jag är naiv. My bad, your skill. Jag ser det inte, du gör, jag är inte engagerad eller kunning nog att se denna tydliga skillnad som du gör.

Vad mer än att jag lägger mig platt IGEN, förväntar du dig? Säger explicit ännu en gång att JAG inte ser sånt ni proffs i saken gör, och backar.
Så vad är frågan? Eller vad svarar du på?
Citera
2026-09-16, 18:37
Medlem
Rebali179s avatar
Nu får Kameramannen jobba lite själv.

Spenderar en hel dag på restaurangen som gör Sveriges största portioner.
https://youtu.be/CAZBZts-a5Y?si=7fF445LcMhirDUY5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in