2026-09-01, 22:38
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Så, du tror att Anton & Adam lever som bekväma soffliggare? Det är lämna på förskola och vinka av frugan, nästa tid att hålla är 10:00 så man kanske går på gym, tar en dusch, fixar håret och slögooglar Jula Rusta Biltema och TikTok? Och upplever sig produktiv för en grej på 15 sek man såg var "grilla på kol eller gasol" så där är en video? Bättre hemmaman än de flesta, lägger kött i marinad och beställer hemleveras av bästa grillkolet till dagen efter.

Jag kan omöjligt bevisa motsatsen. Men för mig, är det inte intrycket jag har. Jag kan inte motbevisa det. Att jag inte upplever dem som latmaskar, har jag motiverat.
Ja, jag är helt övertygad om att man driver runt utan att göra för många knop när det inte är inspelningsdag. Inte som Rask som sover till lunch, man är säkert uppe runt 8-9 på förmiddagen, men sedan är det huspill och köra runt lite i bilen och kanske ta en tur till "kontoret" på ett par timmar och sedan handla och hem och laga mat med frugan osv. Sedan är det inspelningsdag och då gör man det och sedan är det tillbaka till den sävliga halvfarten till nästa vecka. Det är ju Adrian som filmar och klipper så man slipper till och med redigera numera.

Att någon av dem skulle hel- eller deltidsarbeta när kanalen drar in fyra miljoner och man lyfter tre ur bolaget är för mig helt otänkbart. Det hade jag inte själv gjort om jag varit i deras skor.
Citera
2026-09-01, 23:35
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Ja, jag är helt övertygad om att man driver runt utan att göra för många knop när det inte är inspelningsdag. Inte som Rask som sover till lunch, man är säkert uppe runt 8-9 på förmiddagen, men sedan är det huspill och köra runt lite i bilen och kanske ta en tur till "kontoret" på ett par timmar och sedan handla och hem och laga mat med frugan osv. Sedan är det inspelningsdag och då gör man det och sedan är det tillbaka till den sävliga halvfarten till nästa vecka. Det är ju Adrian som filmar och klipper så man slipper till och med redigera numera.

Att någon av dem skulle hel- eller deltidsarbeta när kanalen drar in fyra miljoner och man lyfter tre ur bolaget är för mig helt otänkbart. Det hade jag inte själv gjort om jag varit i deras skor.

Wow, drar de in så mycket!

Klart att man kan vara långsam på morgonen utan att börja spela dataspel där 20 min snabbt blir fem timmar. Bara ta sig tid koka ägg, en extra titt framför spegeln för att fixa håret och fastna framför ett inslag på Nyhetsmorgon till kaffet. Inte bara fixa saker man har igen på eftermiddagen som att man diskade ur lasagneformen som stod i blöt över natten. Klart att det kan bli 3 timmar i veckan på sikt.

Men, är detta din teori eller fakta du vet om Matkoma? Stor skillnad.
Citera
2026-09-01, 23:39
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Wow, drar de in så mycket!

Klart att man kan vara långsam på morgonen utan att börja spela dataspel där 20 min snabbt blir fem timmar. Bara ta sig tid koka ägg, en extra titt framför spegeln för att fixa håret och fastna framför ett inslag på Nyhetsmorgon till kaffet. Inte bara fixa saker man har igen på eftermiddagen som att man diskade ur lasagneformen som stod i blöt över natten. Klart att det kan bli 3 timmar i veckan på sikt.

Men, är detta din teori eller fakta du vet om Matkoma? Stor skillnad.
Ja. Kolla årsredovisningen.
https://www.ratsit.se/5591472542-Lundstrand_Media_AB

Det är naturligtvis inte fakta eftersom jag inte bor inneboende hos någon av dem men jag har extremt svårt att se att två personer kan fylla sina fyrtiotimmarsveckor med en Youtubekanal som går ut på "kan vi äta för tusen kronor på Cirkel-K" och där inspelningen sker i typ Mölndal. Särskilt när de inte ens filmar eller klipper själva längre. Så vad skulle de annars göra med dagarna? Det är ju uppenbart att de inte lägger ner någon tid på att spåna fram idéer. Återstår att skrota runt hemma och tvätta trall, laga mat, åka med tanten och handla på Rusta osv.
Citera
2026-09-02, 00:33
Medlem
Citat:
Antons och frugans kanal har också gått i stå. Senaste handfullen klipp där har präglats av att de verkar vara ihopkastade i hast och utan engagemang när de känt att "vi måste släppa nåt nu, det är en månad sedan sist", typ. Så det blir något med rosa yoghurt eller plantera en humle lite valhänt. Båten köptes in och skulle bli en återkommande grej. Två klipp sen försvann den när det började krångla med motortilten. Nu har man inte släppt något på över en månad. De går ju ändå bara hemma och driver ändå, båda två. Hon är mammaledig och han har glidit på Matkoma i tio år. Hade det funnits engagemang hade det naturligtvis gått att komma på content. Nu är det som flera skriver, minmaxing. Minimalt med effort, maximal payout efter insatsen. Sedan håller man på så sålänge det varar. Någon plan B verkar inte finnas.
Jag är rädd att det är jag och ett par till som är anledningen till att dom inte gett ut några videor på länge...
Jag kommenterade den sista så här: " Är det fler än jag som hoppar över att se Maddes klipp". Flera svarade att så var fallet. Efter det har dom inte lagt ut fler klipp.
Citera
2026-09-02, 07:39
Medlem
2,3 msek i löner + 600k i utdelning 2025.. De lever gott på att äta choklad i Gbg.
Citera
2026-09-02, 22:26
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ja. Kolla årsredovisningen.
https://www.ratsit.se/5591472542-Lundstrand_Media_AB

Det är naturligtvis inte fakta eftersom jag inte bor inneboende hos någon av dem men jag har extremt svårt att se att två personer kan fylla sina fyrtiotimmarsveckor med en Youtubekanal som går ut på "kan vi äta för tusen kronor på Cirkel-K" och där inspelningen sker i typ Mölndal. Särskilt när de inte ens filmar eller klipper själva längre. Så vad skulle de annars göra med dagarna? Det är ju uppenbart att de inte lägger ner någon tid på att spåna fram idéer. Återstår att skrota runt hemma och tvätta trall, laga mat, åka med tanten och handla på Rusta osv.

Min fråga och tanke var om de jobbar med något offcam för att komma upp i 40 timmar. Flytta krypto hit och dit, eller hålla föredrag om att "tänka utanför boxen" till några sönderarbetade själar på Zalandos kundtjänst, eller vad som helst i kategorin "inte ett riktigt jobb, på riktigt" man kan fakturera för.
Citera
2026-09-02, 22:32
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Min fråga och tanke var om de jobbar med något offcam för att komma upp i 40 timmar. Flytta krypto hit och dit, eller hålla föredrag om att "tänka utanför boxen" till några sönderarbetade själar på Zalandos kundtjänst, eller vad som helst i kategorin "inte ett riktigt jobb, på riktigt" man kan fakturera för.
Jag är helt övertygad om att de inte jobbar med något annat än Matkoma. Jag kan garantera dig att de inte förvärvsarbetar. Varför skulle de göra det? De lyfter mer än en miljon om året per skalle i lön och utdelning på att "jobba" fem timmar i veckan med en Youtubekanal. Varför skulle det överhuvudtaget finnas ett intresse för någon med sådana förutsättningar att jobba fyrtiotimmarsveckor på något sketet löneknog? Jag är en miljon procent säker på att det istället levs Rask-liv, fast utan tjack och runk.
Citera
2026-09-03, 00:29
Medlem
Citat:
"riktigt jobb"??? Varför skulle dom jobba med annat när dom redan har ett jobb som ger dom oerhört mycket betalt???
Citera
2026-09-03, 07:18
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
"riktigt jobb"??? Varför skulle dom jobba med annat när dom redan har ett jobb som ger dom oerhört mycket betalt???
Oerhört mycket är det väl ändå inte?

Och jag blir nyfiken; varför försvarar du dem i den här tråden i tid och otid?
Citera
2026-09-03, 14:12
Medlem
Citat:
Jag är helt övertygad om att de inte jobbar med något annat än Matkoma. Jag kan garantera dig att de inte förvärvsarbetar. Varför skulle de göra det? De lyfter mer än en miljon om året per skalle i lön och utdelning på att "jobba" fem timmar i veckan med en Youtubekanal. Varför skulle det överhuvudtaget finnas ett intresse för någon med sådana förutsättningar att jobba fyrtiotimmarsveckor på något sketet löneknog? Jag är en miljon procent säker på att det istället levs Rask-liv, fast utan tjack och runk.

Jag skyddar verkligen inte matkoma vanligtvis då deras content är brutalt dåligt sen en bra tid tillbaka men å haka upp sig på om de bara jobbar några timmar om dagen å "inte med något mer" är väl skitsamma? dessutom glömmer du av att det ändå är en del jobb administrativt, driva företaget osv. Reklam ska förhandlas, måsigt.se osv

Det stora problemet är ju bara att de är för lata å ointresserade, skiter fullständigt i alla kommentarer å vad folk tycker! nyckeln är ju inte antalet timmar man kanske jobbar per dag utan att man är produktiv å lite go i sig. RMM tror jag INTE jobbar 60 timmarsveckor heller men de bryr ju sig faktiskt om varenda liten detalj

Edit: man kan ju också blanda in JLC i detta som jag också tycker gör barnslig jävla pisscontent å sprutar ut 8 matvideos när de väl åker till Japan. Men inget mer än så, å dom nissarna har ju egna kanaler vid sidan om, spelar in filmer å tv serier.
Citera
2026-09-03, 14:23
Medlem
olasvenssons avatar
Två rikstöntar. De sitter och äter och gör film på det. De hade likaväl kunnat suttit och bajsat. Lika intressant.
Citera
2026-09-03, 14:36
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Jag skyddar verkligen inte matkoma vanligtvis då deras content är brutalt dåligt sen en bra tid tillbaka men å haka upp sig på om de bara jobbar några timmar om dagen å "inte med något mer" är väl skitsamma? dessutom glömmer du av att det ändå är en del jobb administrativt, driva företaget osv. Reklam ska förhandlas, måsigt.se osv

Det stora problemet är ju bara att de är för lata å ointresserade, skiter fullständigt i alla kommentarer å vad folk tycker! nyckeln är ju inte antalet timmar man kanske jobbar per dag utan att man är produktiv å lite go i sig. RMM tror jag INTE jobbar 60 timmarsveckor heller men de bryr ju sig faktiskt om varenda liten detalj

Edit: man kan ju också blanda in JLC i detta som jag också tycker gör barnslig jävla pisscontent å sprutar ut 8 matvideos när de väl åker till Japan. Men inget mer än så, å dom nissarna har ju egna kanaler vid sidan om, spelar in filmer å tv serier.
Nu var det ju inte jag som tyckte att man skulle jobba fyrtiotimmarsveckor utan användaren Spritnota. Jag skriver ju rakt ut att jag själv inte skulle lyfta ett finger mer än nödvändigt i deras situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in