2019-03-05, 16:30
Medlem
Har på senare tid fått typ mikrospasmer runt ögonlocken. Sjukt irriterande. Tror inte det är något farligt men finns det något man kan göra för att mildra det? Eller vad kan det bero på?

Vissa dagar är det mer, andra mindre. Kan variera mellan vänster till höger, övre ögonlocken till undre.

Är i bra form fysiskt, utövar olika sporter. Mentalt har jag haft problem med depressioner och andra ångestproblem.
Citera
2019-03-05, 16:41
Medlem
Det låter som mineralbrist av något slag.
Citera
2019-03-05, 17:04
Medlem
drArsMoriendis avatar
Det är vad man kallar myokymier. Helt ofarliga spasmer i mycket små muskler, vilket de allra flesta människor får. Man vet inte varför man får det, mer än att det går att mäta att nervcellerna depolariserar sig ofrivilligt. Det går standardmässigt över oftast inom dagen, ibland inom några veckor.

Det som finns att rekommendera är att undvika stress, koffein eller sömnbrist; men som sagt vet man inte vad som utlöser det och sannolikt skiljer det sig från person till person.
Citera
2019-03-05, 17:10
Medlem
Testa ta magnesiumtillskott.
Citera
2019-03-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarrrrrrrr
Testa ta magnesiumtillskott.
Hmm, kan nog testa magnesiumtillskott. Har tagit vitamin kosttillskott då och då men kanske inte nog med magnesium i det? Eller kanske rent av inget magnesium? kan ta kolla senare.
Citera
2019-03-05, 17:17
Medlem
konan-babarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrummy
Har på senare tid fått typ mikrospasmer runt ögonlocken. Sjukt irriterande. Tror inte det är något farligt men finns det något man kan göra för att mildra det? Eller vad kan det bero på?

Vissa dagar är det mer, andra mindre. Kan variera mellan vänster till höger, övre ögonlocken till undre.

Är i bra form fysiskt, utövar olika sporter. Mentalt har jag haft problem med depressioner och andra ångestproblem.

Du har troligtvis fått en släng av gammalt hederligt s.k. ”cp-ryck”. Det kan inte mildras. Det är kört.
Citera
2019-03-05, 17:28
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Sömn ,,stress, mitt slutade efter regelbunden 7+ timmars sömn i minst 2 veckor, och ordentliga måltider varje dag. Du fuckar nog ditt system just nu
Citera
2019-03-05, 18:31
Medlem
MidnattsTerrors avatar
Får sådär i perioder, för mig har det alltid berott av stress på jobbet och lite sömn. Alltid försvunnit när stressen lagt sig.
Citera
2019-03-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrummy

DEt beror oftast på stress, och troligen inte stress som du upplever i livet precis nu, det är oftast stress som har varit och lagt säg så att säga. tänk lite bak i tiden så hittar du nog svart. Det är inte farligt och går över efter ett tag.
Citera
2019-03-05, 22:09
Medlem
Jag får det när jag stressar för mycket
Citera
2019-03-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mockan20
DEt beror oftast på stress, och troligen inte stress som du upplever i livet precis nu, det är oftast stress som har varit och lagt säg så att säga. tänk lite bak i tiden så hittar du nog svart. Det är inte farligt och går över efter ett tag.

Sjukt ändå att stress kan påverka en så mycket. Vet inte om det bara är hjärnspöken men jag tycker att jag själv ser tröttare ut som att de åren man haft ångest m.m. börjar synas utåt.
Ja.. man ska väl vara lite schysst mot sig själv och inte jaga upp sig
Citera
2019-03-06, 18:50
Medlem
Sömnbrist, stress eller för mycket bildskärmsarbete, eller en kombo av alla tre. Jag får sånt efter att jag har haft helt mörkt i rummet om jag sitter vid datorn eller tittar på tv, särskilt om jag är trött.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in