...får man då ut pengar från bägge? Jobbar i Kina och har en halvdan kinesisk arbetsförsäkring som även täcker olyckor osv utanför jobbet, samt att jag även har en reseförsäkring från Sverige som täcker nästan allt...
...får man då ut pengar från bägge? Jobbar i Kina och har en halvdan kinesisk arbetsförsäkring som även täcker olyckor osv utanför jobbet, samt att jag även har en reseförsäkring från Sverige som täcker nästan allt...
Det beror på. I många försäkringars villkor står det att man bara har rätt att få ersättning för skador som inte ersatts på annat sätt.
Så, läs dina villkor.
Jag har fått ut ersättning från två olika försäkringar för samma skada, både privat och som anställd ett försäkringsbolag för varje. Detta kanske var för 25 år sedan och vet inte om något ändrats
Har en kompis vars son fick ersättning från både deras egen barnförsäkring och klubbens spelar försäkring då han skadade sig under en fotbollsmatch för några år sedan. Killen var då 17 år.
Hur ska ett svensk försäkringsbolag få veta om du får utbetald försäkring från ett kinesiskt?
Gör ditt beslut därefter Omoraliskt, kanske, men samtidigt är både skrivna för dig och det är någon
som betalar. Jag hade.