2019-03-05, 14:29
Medlem
...får man då ut pengar från bägge? Jobbar i Kina och har en halvdan kinesisk arbetsförsäkring som även täcker olyckor osv utanför jobbet, samt att jag även har en reseförsäkring från Sverige som täcker nästan allt...
Citera
2019-03-05, 14:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrolson
...får man då ut pengar från bägge? Jobbar i Kina och har en halvdan kinesisk arbetsförsäkring som även täcker olyckor osv utanför jobbet, samt att jag även har en reseförsäkring från Sverige som täcker nästan allt...

Nej, du får inte ut dubbla ersättningar.

https://lawline.se/answers/ersattning-fran-flera-forsakringar-vid-skada
Citera
2019-03-05, 14:56
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrolson

Det beror på. I många försäkringars villkor står det att man bara har rätt att få ersättning för skador som inte ersatts på annat sätt.
Så, läs dina villkor.
Citera
2019-03-05, 15:00
Medlem
Jag har fått ut ersättning från två olika försäkringar för samma skada, både privat och som anställd ett försäkringsbolag för varje. Detta kanske var för 25 år sedan och vet inte om något ändrats
Citera
2019-03-05, 15:02
Medlem
Har en kompis vars son fick ersättning från både deras egen barnförsäkring och klubbens spelar försäkring då han skadade sig under en fotbollsmatch för några år sedan. Killen var då 17 år.
Citera
2019-03-05, 15:23
Avslutad
Hur ska ett svensk försäkringsbolag få veta om du får utbetald försäkring från ett kinesiskt?
Gör ditt beslut därefter Omoraliskt, kanske, men samtidigt är både skrivna för dig och det är någon
som betalar. Jag hade.
Citera
2019-03-05, 16:06
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, du får inte ut dubbla ersättningar.

https://lawline.se/answers/ersattning-fran-flera-forsakringar-vid-skada

Vid personskada gäller inte det, såsom ärr etc.
Senast redigerad av Kill bill 2019-03-05 kl. 16:11.
Citera
2019-03-05, 16:25
Medlem
Min morfar råkade ut för en skada under en fotbollsmatch och fick betalt från dubbla försäkringsbolag.
Citera
2019-03-05, 19:22
Medlem
Beror på.

Hemförsäkring , motorförsäkring osv får du bara ut från en.

Med flera olycksfallsförsäkring får du från samtliga.

Men det är svensk försäkring, vem vet hur kinesiskta försäkrinngar fungerar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in