2019-03-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det är lätt att komma inpå kärnkraftverk. Frågan är bara om dessa går att spränga utifrån eller om terroristerna måste komma innanför dessa. Jag har ingen sådan kunskap men jag inbillar mig att terroristerna lätt kan läsa på och ta sig in.

Det är svårt att komma in på aktivt område utan behörighet.
2019-03-05, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Antagligen inte. Det är därför det blev så här. Hade integrationen fungerat och flyktingarnas villkor i Sverige varit acceptabla hade det aldrig hänt.

Fan inte Sveriges fel. Dom har haft dessa problem långt innan. Typ i 2000 år.
2019-03-05, 10:57
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Tror de inte kommer köra lonewolf nästa gång.
Jag tror på 3 araber med AKs. På drottninggatan som vanligt.
2019-03-05, 11:04
Medlem
Citat:
Antagligen inte. Det är därför det blev så här. Hade integrationen fungerat och flyktingarnas villkor i Sverige varit acceptabla hade det aldrig hänt.

Vilka "flyktingar" avses?

Om inkompetenta kleptokratiska politiker inte hade lockat ekonomiska migranter att "investera" i den långa, och dyra, resan till Sverige med förhoppning om att "investeringen" skall betala sig genom att "någon annan" (i.e. Svenska skattebetalare) skall tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning så "hade det aldrig hänt".
2019-03-05, 11:23
Medlem
PlutoniumPinnars avatar
ISIS har ju fallit totalt och alla deras ledande europaceller har ju blivit avslöjade. Tror mer på några galna spännblattar med AK47 som struttar runt i nån galleria och knäpper 3 pers. Inga organiserade stordåd som ni behöver vara oroliga för.
2019-03-05, 11:27
Medlem
PlutoniumPinnars avatar
Citat:
Det är lätt att komma inpå kärnkraftverk. Frågan är bara om dessa går att spränga utifrån eller om terroristerna måste komma innanför dessa. Jag har ingen sådan kunskap men jag inbillar mig att terroristerna lätt kan läsa på och ta sig in.
Även om de kommer in på kärnkraftverk är det väldigt svårt att komma åt det radioaktiva, det farliga materialet skyddas av flera lager tung metall och betong. Skulle krävas väldigt mycket sprängmedel för att ens komma i närheten av att orsaka en läcka av radioaktiva substanser.
2019-03-05, 11:47
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Tror du att de kommit tillbaka till Sverige om IS hade fortsatt att styra över stora områden i Syrien och Irak? Fungerade inte integrationen med de omgivande samhällena bra därnere?
2019-03-05, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoniumPinnar
ISIS har ju fallit totalt och alla deras ledande europaceller har ju blivit avslöjade. Tror mer på några galna spännblattar med AK47 som struttar runt i nån galleria och knäpper 3 pers. Inga organiserade stordåd som ni behöver vara oroliga för.

blir väl några som är psykiskt sjuka på grund av kriget och som hamnar i utanförskap och använder droger?

så det slutar väl antingen med överdos eller fängelse?

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/mijailovic-talar-ut-det-ar-dags-att-sanningen-kommer-fram/
2019-03-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Tror du att de kommit tillbaka till Sverige om IS hade fortsatt att styra över stora områden i Syrien och Irak? Fungerade inte integrationen med de omgivande samhällena bra därnere?

Jag tror att de åkte dit ned med falska förhoppningar. Lurade helt enkelt. Desperata människor gör ofta oöverlagda val i livet.
2019-03-05, 12:19
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Jag tror att de åkte dit ned med falska förhoppningar. Lurade helt enkelt. Desperata människor gör ofta oöverlagda val i livet.
Förhoppningar om vad? Alla visste om mord och halshuggningar. Lurade, hur då? De fick precis det som de ville. Vilka mördade och våldtog och förslavade? Var det några andra? Vilka sprängde fornlämningar och förstörde museer? Var det några andra? Jag hävdar att de fick precis det som de ville och hade de inte blivit militärt besegrade hade de fortsatt med sitt "samhällsbygge" och inte återvänt till Sverige. Vad gjorde dem så desperata? Är de mindre desperata nu? Vad förväntar du dig att dessa "desperata" människor ska göra här i landet när de tvingats återvända till sin "desperata" verklighet? Börja med körsång?
2019-03-05, 12:22
Bannlyst
Citat:

Oja.... så många skattemiljarder som vi har bränt för att mara flyktingarna med stekta sparvar törs vi inte ens tänka på.
2019-03-05, 12:32
Medlem
Jag är rädd. Jag vill inte vara på stora populära ställen, varje gång jag måste vistas vid tc eller odenplan är jag konstant spänd och kollar runt omkring mig. Älskar mall of scandinavia och jobbade även där förr men har nu insett att det borde vara ett perfekt mål för att sprida skräck. Hur sjukt är det inte att jag är rädd för terrorbrott i SVERIGE?! Vårt fina land som jag kände mig trygg i överallt när jag var yngre.. usch. Jag brukar trösta mig själv genom att tänka att de nog inte skulle attackera tunnelbanan i stockholm för de själva samt fler av deras sort också måste ha tillgång till den transporten för att ta sig runt...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in