2006-02-25, 11:46
Bannlyst
Vet i fasen vart jag skall placera denna fråga, skriver här!

Har dammat av skridskorna igen efter nått års uppehåll, nu blir det konståkning på Gubbängens idrottsplats!
Ett problem, får alltid ont vid sidan av fötterna, smärta som även känns av under fötterna!
Det är som om det blir en fet vätskeansamling, det känns bättre när snörningen inte sitter lika hårt men då är grillorna mer eller mindre lösa!

Har alltid haft detta problem, finns det hopp för Kennet Kennholt eller kommer denna smärta alltid komma?
Citera
2006-02-25, 11:56
Medlem
BagareBengts avatar
Jag upplevde samma fenomen med jämna mellanrum under alla de 10 år jag spelade ishockey, så nej, jag tror inte det finns så mycket att göra åt det...

Rena strumpor kan vara bra, har för mig att använda/smutsiga/halvsunkiga strumpor kunde ge upphov till problemet.
Citera
2006-02-25, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Jag upplevde samma fenomen med jämna mellanrum under alla de 10 år jag spelade ishockey, så nej, jag tror inte det finns så mycket att göra åt det...

Känns som en liten tröst i sammanhanget, skönt att det finns fler med liknande problem...
Citera
2006-02-25, 23:12
Medlem
asså smärtan går juu över efter ett tag, du tror inte hockeyspelarnas fötter efter 10-tals år har vant sig vid skridskornas skumma utformning?

hört talas om skräddarsytt också?
Citera
2006-02-25, 23:38
Medlem
Hin Håle.s avatar
Upplever samma fenomen både med slalompjäxor och skridskor, men det brukar gå över efter 30-40 minuters åkande. Att släppa lite på snörningen brukar hjälpa, så jag brukar köra så den första timman för att sedan spänna åt.
Citera
2006-02-26, 00:19
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Vet i fasen vart jag skall placera denna fråga, skriver här!

Har dammat av skridskorna igen efter nått års uppehåll, nu blir det konståkning på Gubbängens idrottsplats!
Ett problem, får alltid ont vid sidan av fötterna, smärta som även känns av under fötterna!
Det är som om det blir en fet vätskeansamling, det känns bättre när snörningen inte sitter lika hårt men då är grillorna mer eller mindre lösa!

Har alltid haft detta problem, finns det hopp för Kennet Kennholt eller kommer denna smärta alltid komma?

Finns två bra sätt.

1: Kör barfota, funkar de facto bra.
2: Kör med tunna strumpor, väldigt tunna.

Undertecknad har aldrig haft dessa problem under mina år
som hockeyspelare och har alltid kört med tunna strumpor alt
barfota, testa!
Citera
2006-02-26, 02:41
Medlem
Det är ett muskelproblem.. dvs musklerna som du använder för att hålla balansen blir överansträngda.. detta går över om du använder skridskorna regelbundet.
Citera
2006-02-26, 02:43
Medlem
Remslems avatar
Har haft samma problem de gånger jag åkt skridskor
Citera
2006-02-26, 03:44
Medlem
Har också samma problem när jag åker skridskor. (Jag får en ganska vansinnig smärta i fötterna)

Jag brukar försöka snöra skrillorna så hårt jag kan, inte för att det hjälper, men ändå. Har även provat med lös snörning men då blev det ännu värre.
Jag tror att problemet bottnar i mesiga fötter helt enkelt.
Citera
2006-02-26, 03:53
Medlem
Subb[a]s avatar
Alltid i början av säsongen för att dra sig ner på ute-isen fick man ju satans ont i fötterna. Det gick över eftersom dock... brukade lätta på snörningen när jag inte stod ut mer. Går rätt bra och åka när man vänjer sig.
Citera
2006-02-26, 06:24
Medlem
Duerfians avatar
Kan också vara så att fotformen inte passar skridskor. Peter Forsberg har hela sin karriär haft problem med smärtor i sina fötter pga detta, trots specialtillverkade skridskor. I hans fall är det iofs fotknölarna som ställer till problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in