• 1
  • 2
2019-03-05, 11:01
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Håller inte med och tror inte på sagor som religion!

Läs bibeln, Jesus är ingen saga utan verklig.
Citera
2019-03-05, 14:02
Medlem
Europes avatar
Rent spontant känner jag att jag sannolikt inte är typen som förlåter. Det finns dock alltid en problematik med att veta hur man skulle reagera och agera i en situation man aldrig har befunnit sig i. Att under en kort stund föreställa sig sådant rent intellektuellt är något helt annat än att genomleva det.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det kommer säkert en massa som tycker både det ena och det andra i den här tråden, men sanningen är att ingen kan veta om sig själv hur man reagerar på något sådant innan man har varit med om det.

Helt rätt.
Senast redigerad av Europe 2019-03-05 kl. 14:06.
Citera
2019-03-05, 20:02
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Vad innebär det ens att förlåta en total främling man aldrig träffat och aldrig kommer träffa igen?
Citera
2019-03-05, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Vad innebär det ens att förlåta en total främling man aldrig träffat och aldrig kommer träffa igen?
Precis. Om förlåtelse innebär att man inte går runt och känner ett evigt hat mot personen så tror och hoppas jag att jag skulle förlåta. Att bli bitter finns det ingen som vinner på.
Citera
2019-04-02, 21:59
Medlem
Callebiltes avatar
Det hade jag nog kanske kunnat göra.

Efter att jag kört ner aset levande i en köttkvarn med benen först och sedan spolat ner färsen i toan.
Citera
2019-04-02, 22:14
Bannlyst
Om förlåtelse är att bli känslomässigt ovinklad samt fri och bara se personen som vem som helst så går det nog inte 100% , i så fall skulle möjligheten finnas där att de blir bästa vänner efter detta vilket jag inte tror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in