2019-03-02, 21:02
Medlem
Mx_1337s avatar
Huvudkort (04:00) - Viaplay
Titelmatch i lätt tungvikt: #C Jon Jones vs. #3 Anthony Smith
Titelmatch i weltervikt: #C Tyron Woodley vs. #2 Kamaru Usman
Weltervikt: #6 Robbie Lawler vs. Ben Askren
Dam-Stråvikt: #7 Tecia Torres vs. #15 Weili Zhang
Bantamvikt: #2 Cody Garbrandt vs. #9 Pedro Munhoz

Underkort (02:00) - UFC Fight Pass
Fjädervikt: #6 Jeremy Stephens vs. #13 Zabit Magomedsharipov
Lätt tungvikt: #15 Johnny Walker vs. #14 Misha Cirkunov
Bantamvikt: #12 Cody Stamann vs. #13 Alejandro Pérez
Weltervikt: Diego Sanchez vs. Mickey Gall

Tidigt underkort (00:30) - UFC Fight Pass
Mellanvikt: Edmen Shahbazyan vs. Charles Byrd
Dam-Bantamvikt: Gina Mazany vs. Macy Chiasson
Dam-Stråvikt: Polyana Viana vs. Hannah Cifers

Har skaffat en (o)vana att se nästan alla galor dagen efter numera. Men brukar försöka kolla de stora/bästa korten, så gör ett stadigt försök här!
2019-03-02, 21:07
Medlem
Finnj-vels avatar
Ska försöka jag med. Tack för en otroligt bra trådstart.
2019-03-02, 21:09
Medlem
okok1s avatar
Brock Lesnar skulle ju vara med i UFC 235 läste jag för ett tag sedan...
2019-03-02, 21:18
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Brock Lesnar skulle ju vara med i UFC 235 läste jag för ett tag sedan...
Det var nog inte det mest seriösa av rykten (det har inget rykte ang. Lesnar och UFC varit på ett par år nu).
Är oftast bara hans tilltänkta motståndare som försöker få till matcher. Lesnar är ett special-case med antidoping-regler, WWE-kontrakt osv. Många pipor att dans efter innan man får in honom i oktagonen. UFC vill såklart att det ska hända någon mer gång, oklart om de kommer lyckas dock.

Med det sagt är den här galan riktigt bra. Med eller utan Lesnar.
2019-03-02, 21:24
Medlem
Planen var la att lägga mig nu, kolla på main card vid 04... Men just nu går det inte bra.

Hade ändå varit kul att se ifall Smith lyckas.
2019-03-02, 21:42
Medlem
UFC 235 Betting:

205 lbs.: Light Heavyweight Champion Jon Jones vs. Anthony Smith
Jones - är för bra och kommer förmodligen att avsluta Smith i de tidigare ronderna.

170 lbs.: UFC Welterweight Champion Tyron Woodley vs. Kamaru Usman
Woodley - Lite osäker på denna, men tror att inte att Kamaru har champ material, Woodley har det lilla extra som kommer att göra att han vinner

170 lbs.: Robbie Lawler vs. Ben Askren
Askren, Tror att Lawler är påväg mot sin retirement och verkar inte ha samma glöd som han hade förr. Askren är också obesegrad och kan inte se honom förlora mot Lawler varken på marken eller stående. Han kommer helt enkelt ta matchen dit han vill.

135 lbs.: Cody Garbrandt vs. Pedro Munhoz
Cody - anser att han är en för farlig motståndare och att han är på en helt annan nivå än Pedro.

145 lbs.: Jeremy Stephens vs. Zabit Magomedsharipov
Zabit - Här är han en mycket mer allround fighter än Stephens och likaså på en helt annan nivå än Stephens. Kan se att Zabit går samma väg som Khabib om inte längre, kan verkligen inte se honom förlora mot Stephens i denna.

170 lbs.: Mickey Gall vs. Diego Sanchez
Gall - Tror att Gall tar hem denna, då han är en mer fresh och hungrig fighter än Sanchez.. Sanchez har blivit för lätt att läsa igenom åren och tror att Gall har en bra gameplan för att avsluta Sanchez på marken eller att han vinner på poäng.

Känns som om att det är ganska lätta pengar att vinna på denna gala.. Vad tror ni?
2019-03-02, 23:55
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson3214
UFC 235 Betting:

170 lbs.: Robbie Lawler vs. Ben Askren
Askren, Tror att Lawler är påväg mot sin retirement och verkar inte ha samma glöd som han hade förr. Askren är också obesegrad och kan inte se honom förlora mot Lawler varken på marken eller stående. Han kommer helt enkelt ta matchen dit han vill.

Menar du att du inte kan se Robbie vinna över Askren stående verkligen?

Stannar denna fight stående en längre stund, tror jag Askren somnar. Men får Askren sina taniga armar kring Robbie tror jag inte det blir så skoj för honom.
2019-03-02, 23:58
Medlem
Är mest spänd på att se vad Magomedsharipov kan åstadkomma.
2019-03-03, 01:21
Medlem
#7 Tecia Torres vs. #15 Weili Zhang borde inte få vara huvudkort...

Ser hellre #6 Jeremy Stephens vs. #13 Zabit Magomedsharipov! Det kan bli en grym fight mellan rutinerade amerikanen Stephens mot stjärnskotten från Ryssland Magomedsharipov.
2019-03-03, 01:30
Medlem
TopDogs avatar
Jag har svårt att glömma hur enkelt Luis Sapo Santos fick det att se ut att hantera Ben Askren 2015. Kanske är mina minnen felaktigt rekonstruerade önskedrömmar men jag vill minnas att Askren hade stora svårigheter med honom under deras kortvariga match och att Askren nog ska vara glad att han räddades av det där ögonpetet, annars hade det inte funnits någon "0" i hans record. Jag tror och hoppas att Robbie lyckas med samma sak som Santos och vinner den här matchen.
2019-03-03, 01:57
Medlem
Stream för underkort?
2019-03-03, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Stream för underkort?

Ufc fight pass, på deras hemsida eller app.
Dock kostar det runt 100kr men är gratis första veckan tror jag
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in