Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Är inte det uppenbart? Det blir lättare att skjuta över något som typ din farbror eller moster gjort på dig själv för att lättare komma åt en ...
Det är fortfarande ologiskt. Det hänger inte ihop. Det finns ingen logisk följd i ditt resonemang. Polisen kan nu använda familjesökning på DNA för att leta upp individer med oregistrerat DNA. Det har absolut ingenting att göra med att kunna sätta dit någon för något som ens släkting har gjort, tror du det så är du dum i huvudet.
Det blir inte på något vis (citerar dig nu) lättare att skjuta över något som typ din farbror eller moster gjort på dig själv för att lättare komma åt en. Det finns ingen som helst sanning i det, det är rent nonsens. Det är inte logisk, det är rapparkalja. Det är inte en logisk konsekvens av familjesökning på DNA,.det är fullständigt ologiskt och hänger inte logiskt ihop med det på något vis allls. Spelar ingen roll om det så är adolf hitler själv som sätter det i bruk: den logiska följden blir inte att man kan sätta dit dig för något din farbror gjorde.
Citat:
som makten tycker glappar med käften eller snattrar med tangenterna för mycket.
Alltså, va? På vilket sätt då? Kalle skriver på flashback att negrer käkar bananer. Ska man då gå och svabba kalles morfar som suttit inne för otukt med gårdens djur och sätta dit kalle för det? Fattar du inte hur ologisk och förvirrad du är?
Citat:
Det jag menar (och som kanske inte framgår så tydligt utav mitt första inlägg, det kan jag medge) är att det KAN komma att missbrukas. Jag är personligen rätt övertygad om att så kommer ske. Maktmissbruk och korruption har existerat nästan lika länge som hjulet.
Fortfarande: spelar ingen roll om satan själv gett polisen det här verktyget. Det följer inte logiskt att det kan missbrukas på det sättet du beskriver.