2019-03-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Är inte förvånad. Dessa "statslösa" marockaner får heller inga fängelsestraff. Eftersom de har slängt sina id-handlingar så ränner de bara runt på gatorna i storstäderna. Har läst flera artiklar om dessa marockaner där polisen är maktlös. Man fångar in de och de släpps ut lika fort. De påstår att de är minderåriga, och får gå fria som "barn". Det krävs drasistiska lösningar för att ta itu med dessa problem, det kräver dock att man bryter mot FN-konventioner (vilket förmodligen aldrig skulle ske med dagens regering). Dessa marockaner behöver helt enkelt hållas inlåsta i väntan på att Marocko tar tillbaka dom. Eller att man hittar ett sätt att utvisa dessa marockaner.

Jag brukade det våld som nöden krävde när jag blev rånad av en på stan. Folk stod och filmade och ingen hjälpte till. Jag fick ringa polisen och fråga om man får försvara sig mot rånare och ta tillbaka det som är sitt. Det får man. Jag var skiträdd att jag skulle åka dit för misshandel av stackars vuxet skäggbarn
Citera
2019-03-02, 18:52
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
Jag brukade det våld som nöden krävde när jag blev rånad av en på stan. Folk stod och filmade och ingen hjälpte till. Jag fick ringa polisen och fråga om man får försvara sig mot rånare och ta tillbaka det som är sitt. Det får man. Jag var skiträdd att jag skulle åka dit för misshandel av stackars vuxet skäggbarn

Alla har dock inte den möjligheten. Framförallt inte de flesta kvinnorna och barnen som drabbas.
Citera
2019-03-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Alla har dock inte den möjligheten. Framförallt inte de flesta kvinnorna och barnen som drabbas.

Jag vet. Självförsvarskursen från sommarjobbet på kriminalvården för 100 år sedan satt i ryggmärgen.
Citera
2019-03-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Detta är relativt nytt - att de ger sig på personer på väldigt offentliga platser mitt på ljusa dagen.
Mängder av övervakningskameror i området.
Så bra att de åkte på motstånd. Tyvärr så saknar sådana här "tillgångar för Sverige" till och med normal självbevarelsedrift. De bryr sig inte om de åker fast, för de är ute lika kvickt igen och hånflinar åt det svenska "rättssystemet".

Först har de blivit insläppta i landet p.g.a. miserabel gränskontroll. Vilket bara fortsätter, för det finns inga "resurser". Samhället "tillåter" dem sedan att begå vilka brott de vill, för att lagstiftningen i vissa fall är omodern, för att den i andra fall är totalt tandlös inför bl. a. tänkbara "barn" som begår brott.
Skulle de trots allt lyckas bli dömda, är det bara som ett vilohem för dem. De får en skön säng att sova i, näringsriktig mat, träning, träffa andra med samma intressen som de kan byta yrkeserfarenhet med, få grundlig hälsoundersökning och tänderna fixade och sist men inte minst hjälp och stöttning av psykolog och andra påhejare.
Allt för att de ska orka råna vidare när de snart kommer ut igen.

Så har det varit i alldeles för många år. Sverige, tjuvarnas paradis och Inte bara tjuvarnas utan knarkförsäljarnas, bedragarnas, lögnarnas, våldsverkarnas, våldtäktsmännens, mördarnas, etc. etc. År efter år efter år.

Skulle någon våga pipa lite om hårdare tag, effektivare gränskontroll, ifrågasättande av lögner om allt som gynnar en bedragare, mobiliserar kriminologer, jurister, partiledare, forskare och hela svansen med de rätta åsikterna för omintetgöra att ens lägsta nivån av någon som helst lag och ordning ska kunna efterlevas.
Det känns som att vi är utsatta för en lågintensiv och röd revolution, där anarki är det slugiltiga målet. Och ingenting går att göra åt händelseförloppet. Vissa av oss klämmer ur oss vår frustration här på på FB och det är en av de fortfarande anonyma säkerhetsventilerna som än så länge finns för oss som har fått nog. För länge se'n.

Jag hyser inget hopp om svenska folket och dess ledare. Det har gått för långt, för länge se'n. Nu återstår bara en galopperande rasism.

Om inte rättsväsendet löser invandrarkriminaliteten NU, gängmördare, gaturånare, knarkförsäljare, försäkringsbedragare, stenkastare, våldtäktsmän och övriga kriminella, kommer ALLA invandrare att få lida för det. Även de som kämpar med språk, studier, arbete, skatter, precis som du och jag.
Det blev fel när ni tänkte. Från Palme och hela raden till Löfven, eller?
Citera
2019-03-02, 20:53
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Bra att GM kunde gripas, heder åt hjältarna som ingrep. Nu får vi hoppas att domstolen inte fegar ur och undviker att döma till utvisning bara för att Marocko tjafsar om att inte vilja ta emotmsina orcher.
Citera
2019-03-02, 21:36
Medlem
AbsolutNorsks avatar
Han är väl redan utsläppt......
Citera
2019-03-02, 22:53
Medlem
STABILO99s avatar
Ska vi gissa på det gamla vanliga.

-Ensamkommande
-Gatubarn
- 3-4 registerade identiteter på olika ställen i Europa
- Ägnar sig åt stöld och rån
- Kan inte utvisas på grund av att Marocko inte vill ta tillbaka dem
-Släpps ut i samhället igen

repeat

Heja Sverige
Citera
2019-03-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Ska vi gissa på det gamla vanliga.

-Ensamkommande
-Gatubarn
- 3-4 registerade identiteter på olika ställen i Europa
- Ägnar sig åt stöld och rån
- Kan inte utvisas på grund av att Marocko inte vill ta tillbaka dem
-Släpps ut i samhället igen

repeat

Heja Sverige

Kunde inte skrivit det bättre själv, exakt så är det!

Imorgon jagar afrikanen nya offer runt Nordstan. Grattis Sverige - ni har röstat för detta!
Citera
2019-03-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Fattigdom, drogberoende och annan socialdemokratisk misär leder till desperation.
Jajamen, och så här ville vi ha det i minst fyra år till!
Citera
2019-03-03, 00:38
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Fattigdom, drogberoende och annan socialdemokratisk misär leder till desperation.

Skitsnack.
Citera
2019-03-03, 01:06
Medlem
NickSonnys avatar
Tur att de fick fatt på fanskapet. Synd att det inte bedrivs kommunal skyddsjakt på dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in