2019-03-02, 11:13
Medlem
Hamsterbolls avatar
Idag blev en kvinna rånad mitt i lördagsshoppingen på Kungsportsplatsen i Göteborg. De två gärningsmännen beskrivs som marockaner och rånade henne på mobiltelefonen.

Tydligen är en av dem gripen efter att modiga vittnen gav sig på honom.

Någon som var där och såg detta? Rätt otäckt att de vågar råna mitt i centrala Göteborg, dagtid...

https://www.expressen.se/gt/kvinna-ranad-i-goteborg-vittnen-stoppade-ranaren/

”Det handlade om en kvinna som blivit fråntvingad sin mobiltelefon av två gärningsmän. Personer som blev vittne till rånet valde att agera – och lyckades jaga ifatt och gripa en av de misstänkta gärningsmännen.
...

Det handlar om två gärningsmän som beskrivs som marockaner, så vi söker fortfarande efter den andre i området.

...
– Det är anmärkningsvärt att man inte drar sig för att genomföra ett rån i centrala Göteborg mitt under en lördagsförmiddag. Vi har goda förhoppningar om att gripa den andra gärningsmannen också, säger Gustafsson.
Händelsen rubriceras som rån och misshandel.”
Citera
2019-03-02, 11:27
Medlem
Citat:
Någon som var där och såg detta? Rätt otäckt att de vågar råna mitt i centrala Göteborg, dagtid...

Fattigdom, drogberoende och annan socialdemokratisk misär leder till desperation.
Citera
2019-03-02, 11:37
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Fattigdom, drogberoende och annan socialdemokratisk misär leder till desperation.

Socialdemokratisk?
Citera
2019-03-02, 11:37
Bannlyst
Fick inte mig att höja på ögonbrynen iaf, är väl inget nytt att det rånas dygnet runt?

Under 2017 anmäldes 8 650 rån, varav de flesta var rån mot privatpersoner

~23 rån per dygn.

Edit: Under 2017 anmäldes 45 400 fickstölder.
~124 stycken per dygn.
Senast redigerad av Fistfullofmetal 2019-03-02 kl. 11:40.
Citera
2019-03-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Socialdemokratisk?

Socialdemokraterna och Centern styr Sverige. De gör inget åt problemen i landet. Därmed, en "socialdemokratisk misär".
Citera
2019-03-02, 11:56
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Socialdemokraterna och Centern styr Sverige. De gör inget åt problemen i landet. Därmed, en "socialdemokratisk misär".

Var har du fått det ifrån, att Soc och Centern styr Sverige? Du är allt ute och cyklar rejält om du tror det!
Globalisering och massinvandringen som skett runtom i europa de senare decennierna utgår inte från dessa politiska partier.
Citera
2019-03-02, 14:46
Medlem
kungarolfs avatar
Dessa ränner omkring i 5an huset hela dagarna. Snattar och har sig. Till och med sent på kvällarna ränner dessa runt på typ centrastationen, helt utan syfte. Samma personer också, från morgon till natt.
Citera
2019-03-02, 15:20
Medlem
Enzymes avatar
Härligt att folk ingrep och haffade en av dom! Mer sådant. Helt sjukt att folk som inte har rätt eller anledning att vara i Sverige bara kan gå runt och skräpa och begå brott så gott som dagligen. Behövs någon form av koncentrationsläger för sådana fall.
Citera
2019-03-02, 16:25
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Japp. Socialdemokratisk misär med andra ord. Tror inte folk ser kopplingen mellan invandring och socialdemokrati, märkligt nog.

Kopplingen har ju inte någon relevans. Det var som den minnesgode kommer ihåg, men för dig antagligen "märkligt nog", Reinfeldt som gormade om att vi skulle "öppna våra hjärtan".

"I valet 1979 behöll de borgerliga makten. Fälldin-åren präglades av energi- och miljöpolitisk debatt, samt lågkonjunktur och strukturomvandlingar, med industrinedläggningar som följd. Den 23 mars 1980 hölls en folkomröstning om kärnkraften i Sverige. Även politiska kriser skedde, som till exempel ledde till att Ola Ullsten var svensk statsminister mellan oktober 1978 och oktober 1979.

Efter vinsten i valet 1982 återfick socialdemokraterna regeringsmakten. Den 28 februari 1986 blev Sveriges dåvarande statsminister Olof Palme ihjälskjuten i Stockholm efter en biofilm. De följande åren präglades av flera skandaler, och många statliga chefer byttes ut.

Socialdemokraterna behöll makten till den valet 1991, då en borgerlig koalitionsregering tillträdde. Denna regering sålde flera statliga verk, och avskaffade regeringsmonopolet på radio- och TV-sändningar från Sverige. I valet 1994 förlorade de borgerliga, och socialdemokraterna kom till makten. Fram till 1998 samarbetade de med Centerpartiet, sedan med Miljöpartiet och Vänsterpartiet. Den 13 november 1994 folkomröstade Sverige för medlemskap i Europeiska unionen, och den 1 januari 1995 gick Sverige med.

Under 2000-talet sågs en renässans för de lokala partierna, då flera lokala partier uppstod och fick ökat inflytande i kommuner och landsting.

Den 10 september 2003 knivhöggs Sveriges dåvarande utrikesminister Anna Lindh på NK i Stockholm, och avled dagen därpå.

Efter den borgerliga segern i valet 2006 styrdes Sverige av den borgerliga Regeringen Reinfeldt, i ett borgerligt samarbete vid namn Alliansen. Under regeringen Reinfeldt så fick länen mindre inflytande och flera landsting gjordes om till regioner, vilka i sin tur oftast hade mer inflytande än landstingen haft. I valet 2010 kom Sverigedemokraterna in i riksdagen. Efter valet 2014 tog Socialdemokraterna makten tillsammans med Miljöpartiet".
Citera
2019-03-02, 16:31
Medlem
Detta är relativt nytt - att de ger sig på personer på väldigt offentliga platser mitt på ljusa dagen.
Mängder av övervakningskameror i området.

Var kvinnan en 7-klövernröstare så fäller jag ingen tår.
Citera
2019-03-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Idag blev en kvinna rånad mitt i lördagsshoppingen på Kungsportsplatsen i Göteborg. De två gärningsmännen beskrivs som marockaner och rånade henne på mobiltelefonen.

Tydligen är en av dem gripen efter att modiga vittnen gav sig på honom.

https://www.expressen.se/gt/kvinna-ranad-i-goteborg-vittnen-stoppade-ranaren/

”Det handlade om en kvinna som blivit fråntvingad sin mobiltelefon av två gärningsmän. Personer som blev vittne till rånet valde att agera – och lyckades jaga ifatt och gripa en av de misstänkta gärningsmännen.
...

Det handlar om två gärningsmän som beskrivs som marockaner, så vi söker fortfarande efter den andre i området.

...
– Det är anmärkningsvärt att man inte drar sig för att genomföra ett rån i centrala Göteborg mitt under en lördagsförmiddag. Vi har goda förhoppningar om att gripa den andra gärningsmannen också, säger Gustafsson.
Händelsen rubriceras som rån och misshandel.”

jättemånga affärer i centrum har slagit igen eller konkant pga av att folket inte åker in till stan och handlar längre. Bara kriminella som hänger i stan
Citera
2019-03-02, 18:34
Medlem
Ordpistolens avatar
Är inte förvånad. Dessa "statslösa" marockaner får heller inga fängelsestraff. Eftersom de har slängt sina id-handlingar så ränner de bara runt på gatorna i storstäderna. Har läst flera artiklar om dessa marockaner där polisen är maktlös. Man fångar in de och de släpps ut lika fort. De påstår att de är minderåriga, och får gå fria som "barn". Det krävs drasistiska lösningar för att ta itu med dessa problem, det kräver dock att man bryter mot FN-konventioner (vilket förmodligen aldrig skulle ske med dagens regering). Dessa marockaner behöver helt enkelt hållas inlåsta i väntan på att Marocko tar tillbaka dom. Eller att man hittar ett sätt att utvisa dessa marockaner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in