Jag öppnar en DVD-film från hårddisken (VIDEO_TS-katalogen: VIDEO_TS.IFO) för att få upp menysystemet och kunna välja film, kapitel, textning, trailers osv.
Filmen öppnas och spelar. MEN för vissa DVD-filmer kan jag snabbspola i filmen inom ett kapitel och för andra måste jag se filmen utan att kunna snabbspola (om jag inte vill hoppa från kapitel till kapitel).
Öppnar jag direkt de .VOB-filer, som innehåller delar av filmen, kan jag snabbspola men då kommer jag inte åt menysystemet och varje .VOB-fil måste hanteras mer manuellt.
Naturligtvis vill jag kunna snabbspola. Hur gör jag? Någon styrfil som innehåller en flagga som tillåter mig att snabbspola eller inte?
Det kan tilläggas att jag använder POT-Player för att spela upp film, men jag tror inte det spelar någon roll om jag använder den, VLC, GOM Player, Classic Media Player etc.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!