2014-05-10, 14:01
Medlem
browneyes avatar
InQUOTE=Jimbo|48725240]Det är det fina med Flashback. Alla kan uttrycka sig.

Att Reinfeldt inte var med vid minnesceremonin vid Utöya, att han dröjer flera dagar med att kommentera Rydsland/Ukraina-krisen - kanske de två enskilt största händelserna i vårt närområde de senaste 10 åren, har givetvis att göra med att jag "läser" aftonblaskan....[/quote]

Reinfeldt var inte inbjuden till Utöya.
Citera
2014-05-10, 22:15
Medlem
Verkistos avatar
Nu är det väl så enkelt som att TS har startat här tråden, och det här ryktet om statsministerns alkoholproblem, enbart för att svartmåla vår statsminister. Något som ens liknar belägg för TS påståenden finns ju inte.

Själv röstar jag på S och skulle gärna se att M förvandlades till ett oppositionsparti - men att utan tillstymmelse till bevis påstå att vår nuvarande statsminister skulle ha alkoholproblem - det är ändå för mycket!
Citera
2014-05-10, 22:26
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneye

Reinfeldt var inte inbjuden till Utöya.
Korrekt. Menade givetvis OSLO.
Citera
2014-05-11, 10:53
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Nu är det väl så enkelt som att TS har startat här tråden, och det här ryktet om statsministerns alkoholproblem, enbart för att svartmåla vår statsminister. Något som ens liknar belägg för TS påståenden finns ju inte.

Själv röstar jag på S och skulle gärna se att M förvandlades till ett oppositionsparti - men att utan tillstymmelse till bevis påstå att vår nuvarande statsminister skulle ha alkoholproblem - det är ändå för mycket!
Givetvis är det så, jag skulle kunna starta en tråd om att Löfvén förstört sina tänder genom sitt skåpsupande, känns faktiskt betydligt mer sannolikt än det här tramset men det gör jag inte eftersom det är rena spekulationer.

Tycker FR ser ut att leva ett rätt hälsosamt liv, alltid klar i huvudet, sedan är det väl upp till var och en att tycka om hans åsikter men det är en annan fråga.
Citera
2014-05-11, 13:30
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Borde inte någon meningsmotståndare eller rödmärkt tidning smällt upp det här vid det här laget om det fanns minsta sanning i det?

Varför skulle alla (inkl motståndare) skydda denna "offentliga hemlighet"?
Varför har man inte rapportrat om Gudrun Spymans alkoholproblem som nådde sin topp när hon urinerade på golvet (?) i en biograf?

Det finns många allmänna hemligheter man inte rapporterar för att det kan bli lite super tråkigt om man släpper fasaden att Sverige är ett fungerande land. Att en statsministro skall skyddas ser jag som givet för hur kommer folket att ställa sig till regeringen om det visar sig att chefen inte kan hantera spriten. Det är endast ett rykte jag går på, ett rykte jag fått sagt till mig men det uppstår onekligen ett par frågor om man hävdar att Fredrik Reinfeldt inte har någon form av 'personligt problem'. Han försvinner spårlöst i ett par dagar i stöten och dyker upp lite småseg i media för att sedan ett par dagar senare vara den kvicka Reinfeldt vi såg när alliansen tog makten 2006. Oavsett hur folk ställer sig till hans alkoholproblem så kan ni inte förneka att han stundtals verkar vara helt borta när man ser han i TV.
Citera
2014-05-11, 13:40
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Varför har man inte rapportrat om Gudrun Spymans alkoholproblem som nådde sin topp när hon urinerade på golvet (?) i en biograf?

Det finns många allmänna hemligheter man inte rapporterar för att det kan bli lite super tråkigt om man släpper fasaden att Sverige är ett fungerande land. Att en statsministro skall skyddas ser jag som givet för hur kommer folket att ställa sig till regeringen om det visar sig att chefen inte kan hantera spriten. Det är endast ett rykte jag går på, ett rykte jag fått sagt till mig men det uppstår onekligen ett par frågor om man hävdar att Fredrik Reinfeldt inte har någon form av 'personligt problem'. Han försvinner spårlöst i ett par dagar i stöten och dyker upp lite småseg i media för att sedan ett par dagar senare vara den kvicka Reinfeldt vi såg när alliansen tog makten 2006. Oavsett hur folk ställer sig till hans alkoholproblem så kan ni inte förneka att han stundtals verkar vara helt borta när man ser han i TV.

Haha, försöker du fortfarande hålla liv i din stolliga trams-tråd?
Nej, som många med god insyn redan berättat, Reinfeldt är ytterst måttlig med alkohol. Att han är en katastrof som statsminister har andra orsaker än alkoholkonsumtion
Citera
2014-05-11, 13:52
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Haha, försöker du fortfarande hålla liv i din stolliga trams-tråd?
Nej, som många med god insyn redan berättat, Reinfeldt är ytterst måttlig med alkohol. Att han är en katastrof som statsminister har andra orsaker än alkoholkonsumtion
Ungefär i klass med hanteringen av att alkisen bara råkade finnas i kundregistret en sköka höll sig med

Att han skall vara måttlig med alkohol är väl tvärt om ett påstående som har lika starkt stöd som mitt att han är alkis. Oavsett vem som har rätt eller fel i detta så är han otroligt seg med jämna mellanrum, något man ser hos s k periodare. Något står inte rätt till i hans privatliv och alkloholism är just nu den mest troliga förklaringen!

Det är behändigt att ha en ledare som är borta vid jämna mellanrum. Allt arbete sköts av andra ministrar och Anders Borg har ofta fått axla den roll som Fredrik Reinfedlt borde ta. Någon förklaring måste ges till detta och att Fredrik Reinfedlt skall vara nykterist känns inte rimligt...
Citera
2014-05-11, 17:40
Medlem
William Hainess avatar
Sammanfogad tråd.

/Mod
Citera
2014-05-13, 16:39
Medlem
crippas avatar
Är det ingen som har färskt skvaller om aktuella damer?
Citera
2014-06-10, 17:01
Medlem
ImWorthlesss avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19031837.ab

Han låter full, sluddrar och pratar absolut inte med en jämn ton.
Kanske stämmer det då om hans alkoholmissbruk?
Citera
2014-06-10, 17:29
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19031837.ab

Han låter full, sluddrar och pratar absolut inte med en jämn ton.
Kanske stämmer det då om hans alkoholmissbruk?

Ja, det låter onekligen som om han tagit sig ett par stänkare.
Med beaktande att alla siffror för moderaterna pekar nedåt är det kanske helt mänskligt att ta sig ett par järn i hans situation.
Citera
2014-06-10, 17:31
Bannlyst
Gillar han fortfarande svarta tjejer? Hur är de på tjejbiten nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in