2019-03-04, 17:30
Medlem
Mycket handlar om "mngkulturen", men det r inte s konstigt. Det ligger i tiden. Omvandlingen av landet r historisk.

Hur skall d svensken reagera nr utlnningar gr fre i bostadskn? VD:n har ett rd att ge.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf Rohlén
Jag r helt sker p att vi kommer f viss kritik fr det hr. Det kan vara nn som har sttt i k i 20 r och sen ser att den lgenheten som just den personen varit ute efter, lmnas ivg. Men d sger jag att d fr man nog ta det.
Citera
2019-03-04, 23:59
Medlem
Superlistigs avatar
Ingrid Lomfors: det finns ingen svensk kultur
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ingrid_Lomfors

Den nr ju inte upp i Reinfeldt/sahlin-niver men nd.
Citera
2019-03-05, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Minns inte exakt vem som sa det, men politikern som frsvarade IKEA-dubbelmrdaren fr att "tnka sig vad han kan ha behvt g igenom i sitt liv".

Inte super-PK per definition men likvl ett vidrigt uttalande.

Dan Eliasson.

Det var dock inte IKEA-morden utan mordet p en ung kvinna som arbetade p asylboende.

"Vad har den personen varit med om fr ngonting? Vilka omstndigheter har den killen vxt upp under? Vad r det fr trauma han br med sig?"
Senast redigerad av Mertillen 2019-03-05 kl. 07:12.
Citera
2019-03-05, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Fredrik Reinfeldt efter att en Sverigedemokrat blev knivhuggen.

"Jag tar avstnd frn alla former av vld och hot. Men vill grna ppeka att de som lever p att driva upp ett vi- och dom-tnkande och ett i grunden hatfullt stt att se p relationer mellan mnniskor inte ska bli frvnade om sdant hnder"

Jag skulle vilja hlsa herr Reinfeldt att om man frrder sitt eget folk och land skall man inte bli frvnad om man tids nog stlls infr skranket.

Lite frvnanande dock att en judelakej och jude rvslickare startar en sdan hr trd, men att hrska och sndra har alltid varit eran taktik. S varfr inte..

Precis. Fredrik Reinfeldt rkekrket vet att blir han av med sina livvakter r han frmodligen ganska krd. Han blir skjuten precis som Olof Palme blev.
Citera
2019-03-05, 13:26
Medlem
- VI HAR VARIT NAIVA.
Senast redigerad av karanan 2019-03-05 kl. 13:28.
Citera
2019-03-05, 21:39
Medlem
RogerRogers avatar
Nej, kom igen nu Flashback. Den hr trden frtjnar mycket mer aktivitet! Lt den bli ett dokument ver vr bisarra samtid och lt oss ven diskutera vra val! Nr man brjar kolla upp alla galenskaper som yttrats genom ren blir man verkligen helt matt. Hr kommer en strre sammanstllning, men det finns skerligen flera goda kandidater (varav en del nmnts i trden redan). Jag har frskt ordna uttalandena utifrn jvlighet, med de allra vrsta i detta inlgg, men ibland har jag ocks slagit ihop likartade uttalanden mest fr verskdlighetens skull. Enjoy!

Citat:
Svenskarna mste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka.
Mona Sahlin, 2001. Ett av de sjukaste uttalanden som en svensk politiker gjort. Och det vill inte sga lite.

Citat:
Om tv lika meriterade personer sker jobb p en arbetsplats med f invandrare ska den som heter Mohammed f jobbet. Det ska rknas som ett plus att ha en annan etnisk bakgrund n den svenska.
Mona Sahlin, 2000. Aha, diskriminering allts, av den inhemska befolkningen. Frscht.

Citat:
Det rcker inte att acceptera mnniskors olikhet vi mste gilla den.
Mona Sahlin, 2002. Mste man gilla ngot, i en demokrati?

Citat:
Det sprids en sorts frestllning att det mngkulturella samhllet inte fungerar. Och det ropas p stramare regler och kulturell likriktning. Vra motmedel mste vara att visa att det mngkulturella samhllet fungerar bttre. Det r ett mer spnnande och mer intressant samhlle.
Fredrik Reinfeldt, 2007. Tolv r senare lever vi alla i stridshingstens blivande drmsamhlle. Nog r det spnnande, allt.

Citat:
Jag inser att de gamla mnniskor som har jobbat hrt ett helt liv nu ska stllas emot alla de flyktingar som kommer och d ocks tar i ansprk sjukvrd och skolor och allt mjligt, men det r nog p det viset att humanismen krver att man fr gra avkall p sin vlfrd d.
Anne Ramberg, 2016. Plus fr att hon r ppen med att stlla grupp mot grupp, som ju r politikens villkor. Men prioriteringen cklar.

Citat:
Ursvenskt r bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrn.
Fredrik Reinfeldt, 2006. Ett felaktigt och missvisande pstende i alla avseenden. Liknar mycket:

Citat:
Det var faktiskt inte vi svenskar som byggde Sverige. Det var mnniskor som kom utifrn.
Maud Olofsson, 2007. Hur ska de ha det, egentligen? Vi kom allts inte utifrn? Vi har inte bidragit ett skit i bygget av Svea rike? Utan ngra hundratals/tusentals personer utifrn ordnade detta?

Citat:
Mitt ml vore ett samhlle dr Rakhmat Akilov en dag efter avtjnat straff kunde jobba i kassan p Coop. Att han str dr och hlsar p kunderna med respekt, och dr de, vi, jag mste andas djupt fr att ens kunna skriva det och dr vi, vl medvetna om vem han r, och vad han gjort, hlsar tillbaka.
Stina Oscarson, 2018. Det hr citatet ger mig faktiskt kalla krar. Detta gr utanp all anstndighet och normalitet.

Citat:
Det hr handlar om barn!
Margreth Heirs, 2012. Nej, hysterika... Det r lnlst att frska frklara hur jvla fel du tnker.

Citat:
Jag tar avstnd frn alla former av vld och hot. Men vill grna ppeka att de som lever p att driva upp ett vi- och dom-tnkande och ett i grunden hatfullt stt att se p relationer mellan mnniskor inte ska bli frvnade om sdant hnder.
Fredrik Reinfeldt, 2010, efter att en SD:are blivit knivhuggen. Det hr r nrmast uppviglande, mycket obehagligt av den frmente landsfadern. Se ven:

Citat:
[SD] fr in hatet i svensk politik. Deras id r att sga "dom" i stllet fr "vi". De vill dela upp oss som mnniskor och gda misstnkliggrandet. Vi ska titta p varandra med misstro. Det r deras id. Allt inflytande de kan f tnker de anvnda till en enda sak, och det r att ge sig p mnniskor som har kommit hit frn andra lnder; de har ingen annan id. Det r drfr de finns som parti. Det r det de vill anvnda sitt inflytande till och vrt besked r: Ni ska inte f ngot inflytande!
Fredrik Reinfeldt, 2013. Sdana hr uttalanden, frn en M-ledare till rga p allt, etablerade linjen med SD som alla vriga partiers stora fiende och spdde p berringsskrcken. Se ven:

Citat:
Allt r viktigare n att ngonsin ge Sverigedemokraterna inflytande.
Mona Sahlin, 2009. Allt! Det bevisades sedan i JK:en. Se ven:

Citat:
Det hr r ju ett sorgligt stt att ge Sverigedemokraterna en ny arena, och dom fr ett utrymme dom definivitivt inte ska ha. Det handlar inte om deras storlek. Det handlar framfr allt om att de str vid sidan av det demokratiska samhllet med sina rasistiska och frmlingsfientliga vrderingar. Det r en Quisling vi ser hr, det r en medlpare - en frrdare, som skulle g fascisters renden om dom fick mjligheten. Den hr debatten, den gynnar bara mrka krafter.
Lars Ohly, 2007. Den kommunistiska demokraten Ohly vill inte att man pratar med meningsmotstndare. Se ven:

Citat:
Ohly: Det r inte nn Jimmie kesson dr inne?
Luuk: Jimmie kesson sitter ocks i sminket.
Ohly: Ja, men d vntar jag.
Luuk: Vill du inte sminkas?
Ohly: Nej, absolut inte.
Lars Ohly, 2010. Ett nrmast patologiskt beteende. Hur r det med toleransen, ska vi inte ha mten mellan mnniskor? Nh. Dessutom gr det emot vr tradition i landet av diplomati och frhandlingar. Om vi inte lngre ens kan tala med varandra, svenskar emellan, s borde vl den hr idn om mngkultur vara helt ddfdd?
Citera
2019-03-05, 21:50
Medlem
RogerRogers avatar
Fortsttning, alltjmt riktigt vidriga uttalanden:

Citat:
I partistyrelsens uppdrag till den hr arbetsgruppen s pratar vi inte p det sttet. [Att volymen av invandrare minskas] kan inte vara utgngspunkten. Invandring berikar Sverige.
Fredrik Reinfeldt, 2013, om volymerna. Ett tydligt exempel p tnket bakom den nrmast vrldsunikt slapphnta invandringspolitiken. Det r detta som gr att vi numera sitter rejlt i skiten, gott folk! Se ven:

Citat:
Vad betyder ordet nog? r Sverige fullt? r Norden fullt? r vi fr mnga mnniskor? Vi r 25 miljoner mnniskor som bor i Norden. Jag flyger ofta ver den svenska landsbygden och det skulle jag vilja rda fler att gra. Dr finns ondliga flt och skogar. Dr finns mer plats n man kan frestlla sig. De som hvdar att landet r fullt, de br visa var det r fullt.
Fredrik Reinfeldt, 2014. S otroligt dumt att man baxnar. Snacka om att underskatta sina vljares intelligens. Se ven:

Citat:
Nej, det finns ingen grns [p flyktingmottagandet]. Vi ska ta emot enligt de konventioner vi r bundna av.
Stefan Lfven, 2015. Sicket skitsnack. Politikerna hade alla mjligheter att pverka infldet, men de stod handfallna... tills allt var nra att rasa samman. Se ven:

Citat:
Nu mste vi terigen bestmma vilket Europa vi ska vara. Mitt Europa tar emot mnniskor som flyr frn krig, solidariskt och gemensamt. Mitt Europa bygger inte murar, vi hjlps t nr nden r stor.
Stefan Lfven, 2015. Kort drefter stngde han grnsen.

Citat:
Om man r socialdemokrat, d tycker man att det r hftigt att betala skatt. Fr mig r skatt det finaste uttrycket fr vad politik r.
Mona Sahlin, 1994. Detta borde inte vara politikernas frmsta prioritering.

Citat:
Invandrarna r mer fretagsamma n vi svenskar, de r mer hgutbildade, de har en lgre lder som vi behver fr vr demografis skull och tta av tio kommuner skulle minska sin befolkning om inte vi hade invandringen. Jag tror inte att svenska folket vet om att det r s.
Maud Olofsson, 2011. Nej, jag tror inte att vi knner till hur hgutbildade de r. Se ven:

Citat:
Invandrarna br upp vlfrdens krna.
Maud Olofsson, 2011. Hon borde ta ett snack med Ruist. Se ven:

Citat:
Det r fr mycket fokus p problemen i Malm. De allra flesta invandrarna fr snabbt ett jobb efter att de har kommit hit. Och Malms invandrare r i genomsnitt hgre utbildade n den inhemska befolkningen.
Ilmar Reepalu, 2010. Skitsnack. In all fairness, s har Reepalu i andra uttalanden genom ren varit lngt mer ppen och rttfram om problemen i Malm... Se ven:

Citat:
600 000 utrikes fdda gr till jobbet varje dag.
Annie Lf, 2012. Och? Hur mnga gr p bidrag d? Och av de som jobbar, hur mnga r sjlvfrsrjande?
Citera
2019-03-05, 22:13
Medlem
RogerRogers avatar
Vi dyker vidare ned i dyn. Nrmast kommer en blandning av bland annat bisarra och udda uttalanden.

Citat:
Jag r en typisk svensk. Min farfarsfar var frukten av en romans mellan en frgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembitrde. Det r svenskt.
Fredrik Reinfeldt, 2009. Nej, det r INTE svenskt. Det r ytterst apart i ett land som tills fr ngra decennier sedan var nrmast etniskt homogent.

Citat:
[Mohammedkarikatyrerna] handlar inte om yttrandefrihet utan att man krnker mnniskor i deras tro. Jag kan inte se ngon yttrandefrihet rda i detta. Det r en provokation som inte gr att stdja.
Mehmet Kaplan, 2006. En tidig pdrivare av krnktheten som ett stt att vinna inflytande och styra opinionen.

Citat:
Jag ter hellre upp min hgra sko n blir ett stdhjul t Socialdemokraterna.
Annie Lf, 2013. Vi vntar.

Citat:
[Kaplan] har varit ordfrande fr unga muslimer i samband med svra situationer som kring 11 september-olyckorna.
sa Romson, 2016. En pltslig, kuslig inblick i en sjuk tankevrld.

Citat:
Vad har den personen varit med om fr ngonting? Vilka omstndigheter har den killen vxt upp under? Vad r det fr trauma han br med sig?
Dan Eliasson, 2016. Hur r detta relevant, kort efter ett vansinnesdd?

Citat:
Ett mycket bra land att ha olika sikter i, det r Sverige.
Stefan Lfven, 2015. Nej. Sverige lskar mngfald, bara inte av sikter.

Citat:
Sverige har varit fr naiva.
Stefan Lfven, 2015. Tror du? Se ven:

Citat:
We Shall Overcome.
Birgit Friggebo och Carl Bildt, 1992, i Rinkeby. Aningslsheten och elitismen gr lngt tillbaka i politikerklassen.

Citat:
Att sga att man inte kan vara svensk fr att man har en annan kultur n det vi skulle kalla den historiskt svenska i Sverige provocerar mig ganska mycket. Nr jag gr omkring i Stockholm till vardags och mter de invnare som bor och lever hr tycker jag nmligen att alla som ker p tunnelbanan r svenskar. Sedan r vi olika, och det r jag vldigt glad fr. Vi har olika kulturell bakgrund, vi har olika kn och vi har olika preferenser. Vi r dock alla svenskar nr vi sitter dr i tunnelbanan.
sa Romson, 2012. S jvla dumt resonerat. Se ven:

Citat:
Det finns en illusion att man kan se p ngon var de kommer ifrn. Svensk eller invandrare r ointressant, vi som bor hr r svenskar.
Mona Sahlin, 2007. Nej, det r ingen illusion. Du vill att det ska vara en illusion. Du drmmer om en vrld dr ingen r rotad ngonstans, ingen kan skilja sin hembygd frn en omgivning, ingen kan identifiera sig med ngon annan p andra stt n dem som du som politiker kontrollerar. Se ven:

Citat:
Min uppfattning r att alla som bor i Sverige r svenskar drfr att vi bor hr, drfr att vi andas alla samma luft, fr att vi r alla del av samhllet.
Mona Sahlin, 2001. Vi r alla svenskar fr att vi andas samma luft? Herregud. Se ven:

Citat:
Men det r det dr att man alltid ska stmpla ngot som typiskt svenskt, och d menar man ofta istllet fr den som r invandrad. Och det som r svenskt frndras ju hela tiden, beroende p vilka mnniskor som bor och lever i Sverige, eller hur?
Mona Sahlin, 2008. Frndras det hela tiden? Mjligen om man ppnar drrarna p vid gavel i explicit syfte att frndra Sverige.
Citera
2019-03-05, 22:36
Medlem
Paris24s avatar
Stefan Lfvens "I mitt EU bygger vi inga murar" kvalificerar sig som den strsta lgnen de senaste ren. Ngra andra godbitar:

Fredrik Reinfeldt:
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/fre...or-flyktingar/
Jag flyger ofta ver den svenska landsbygden och det skulle jag vilja rda fler att gra. Dr finns ondliga flt och skogar. Dr finns mer plats n man kan frestlla sig. De som hvdar att landet r fullt, de br visa var det r fullt, sger Fredrik Reinfeldt i intervjun.

Lokalt frn mitt Lund, f.d rektor (han fick sparken), kommenterar varfr han valde att lta den invandrade vldtktspojken 15 r g kvar i samma klass som offret (ngon som vet rektorn namn?)
Citat:
http://www.friatider.se/v-ldt-ktsm-n...e-r-ocks-offer
Killen som nu blivit dmd har ju ftt ett ganska knnbart straff och r p det sttet ett offer, sger rektorn till Sydsvenskan.

Det bredaste politiker-uttalandet ngonsin kommer frn 1990, Ingela Thalen (s) uttalar sig fr SR:
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ingela_Thal%C3%A9n

Det r ett lfte att det r en mlsttning som vi lovar att ha som ml att arbeta fr.
Senast redigerad av Paris24 2019-03-05 kl. 22:48.
Citera
2019-03-05, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Stefan Lfvens "I mitt EU bygger vi inga murar" kvalificerar sig som den strsta lgnen de senaste ren. Ngra andra godbitar:

Fredrik Reinfeldt:

Lokalt frn mitt Lund, f.d rektor (han fick sparken), kommenterar varfr han valde att lta den invandrade vldtktspojken 15 r g kvar i samma klass som offret (ngon som vet rektorn namn?)

Det bredaste PK-uttalandet ngonsin kommer frn 1990, Ingela Thalen (s) uttalar sig fr SR:

Vem ger marken? Ske de bara ge bort den fr att den finns? Sedan har vi direkt inga nybyggare som kommer. Utan folk vill ha bostder,jobb och pengar....

Fredrik Reinfeldt:
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/fre...or-flyktingar/
Jag flyger ofta ver den svenska landsbygden och det skulle jag vilja rda fler att gra. Dr finns ondliga flt och skogar. Dr finns mer plats n man kan frestlla sig. De som hvdar att landet r fullt, de br visa var det r fullt, sger Fredrik Reinfeldt i intervjun.
Citera
2019-03-05, 23:16
Medlem
knallpulver-fikuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Nej, kom igen nu Flashback. Den hr trden frtjnar mycket mer aktivitet! Lt den bli ett dokument ver vr bisarra samtid och lt oss ven diskutera vra val! Nr man brjar kolla upp alla galenskaper som yttrats genom ren blir man verkligen helt matt. Hr kommer en strre sammanstllning, men det finns skerligen flera goda kandidater (varav en del nmnts i trden redan). Jag har frskt ordna uttalandena utifrn jvlighet, med de allra vrsta i detta inlgg, men ibland har jag ocks slagit ihop likartade uttalanden mest fr verskdlighetens skull. Enjoy!

Mona Sahlin, 2001. Ett av de sjukaste uttalanden som en svensk politiker gjort. Och det vill inte sga lite.

Mona Sahlin, 2000. Aha, diskriminering allts, av den inhemska befolkningen. Frscht.

Mona Sahlin, 2002. Mste man gilla ngot, i en demokrati?

Fredrik Reinfeldt, 2007. Tolv r senare lever vi alla i stridshingstens blivande drmsamhlle. Nog r det spnnande, allt.

Anne Ramberg, 2016. Plus fr att hon r ppen med att stlla grupp mot grupp, som ju r politikens villkor. Men prioriteringen cklar.

Fredrik Reinfeldt, 2006. Ett felaktigt och missvisande pstende i alla avseenden. Liknar mycket:

Maud Olofsson, 2007. Hur ska de ha det, egentligen? Vi kom allts inte utifrn? Vi har inte bidragit ett skit i bygget av Svea rike? Utan ngra hundratals/tusentals personer utifrn ordnade detta?

Stina Oscarson, 2018. Det hr citatet ger mig faktiskt kalla krar. Detta gr utanp all anstndighet och normalitet.

Margreth Heirs, 2012. Nej, hysterika... Det r lnlst att frska frklara hur jvla fel du tnker.

Fredrik Reinfeldt, 2010, efter att en SD:are blivit knivhuggen. Det hr r nrmast uppviglande, mycket obehagligt av den frmente landsfadern. Se ven:

Fredrik Reinfeldt, 2013. Sdana hr uttalanden, frn en M-ledare till rga p allt, etablerade linjen med SD som alla vriga partiers stora fiende och spdde p berringsskrcken. Se ven:

Mona Sahlin, 2009. Allt! Det bevisades sedan i JK:en. Se ven:

Lars Ohly, 2007. Den kommunistiska demokraten Ohly vill inte att man pratar med meningsmotstndare. Se ven:

Lars Ohly, 2010. Ett nrmast patologiskt beteende. Hur r det med toleransen, ska vi inte ha mten mellan mnniskor? Nh. Dessutom gr det emot vr tradition i landet av diplomati och frhandlingar. Om vi inte lngre ens kan tala med varandra, svenskar emellan, s borde vl den hr idn om mngkultur vara helt ddfdd?
Citat:
Fortsttning, alltjmt riktigt vidriga uttalanden:

Fredrik Reinfeldt, 2013, om volymerna. Ett tydligt exempel p tnket bakom den nrmast vrldsunikt slapphnta invandringspolitiken. Det r detta som gr att vi numera sitter rejlt i skiten, gott folk! Se ven:

Fredrik Reinfeldt, 2014. S otroligt dumt att man baxnar. Snacka om att underskatta sina vljares intelligens. Se ven:

Stefan Lfven, 2015. Sicket skitsnack. Politikerna hade alla mjligheter att pverka infldet, men de stod handfallna... tills allt var nra att rasa samman. Se ven:

Stefan Lfven, 2015. Kort drefter stngde han grnsen.

Mona Sahlin, 1994. Detta borde inte vara politikernas frmsta prioritering.

Maud Olofsson, 2011. Nej, jag tror inte att vi knner till hur hgutbildade de r. Se ven:

Maud Olofsson, 2011. Hon borde ta ett snack med Ruist. Se ven:

Ilmar Reepalu, 2010. Skitsnack. In all fairness, s har Reepalu i andra uttalanden genom ren varit lngt mer ppen och rttfram om problemen i Malm... Se ven:

Annie Lf, 2012. Och? Hur mnga gr p bidrag d? Och av de som jobbar, hur mnga r sjlvfrsrjande?
Citat:
Vi dyker vidare ned i dyn. Nrmast kommer en blandning av bland annat bisarra och udda uttalanden.

Fredrik Reinfeldt, 2009. Nej, det r INTE svenskt. Det r ytterst apart i ett land som tills fr ngra decennier sedan var nrmast etniskt homogent.

Mehmet Kaplan, 2006. En tidig pdrivare av krnktheten som ett stt att vinna inflytande och styra opinionen.

Annie Lf, 2013. Vi vntar.

sa Romson, 2016. En pltslig, kuslig inblick i en sjuk tankevrld.

Dan Eliasson, 2016. Hur r detta relevant, kort efter ett vansinnesdd?

Stefan Lfven, 2015. Nej. Sverige lskar mngfald, bara inte av sikter.

Stefan Lfven, 2015. Tror du? Se ven:

Birgit Friggebo och Carl Bildt, 1992, i Rinkeby. Aningslsheten och elitismen gr lngt tillbaka i politikerklassen.

sa Romson, 2012. S jvla dumt resonerat. Se ven:

Mona Sahlin, 2007. Nej, det r ingen illusion. Du vill att det ska vara en illusion. Du drmmer om en vrld dr ingen r rotad ngonstans, ingen kan skilja sin hembygd frn en omgivning, ingen kan identifiera sig med ngon annan p andra stt n dem som du som politiker kontrollerar. Se ven:

Mona Sahlin, 2001. Vi r alla svenskar fr att vi andas samma luft? Herregud. Se ven:

Mona Sahlin, 2008. Frndras det hela tiden? Mjligen om man ppnar drrarna p vid gavel i explicit syfte att frndra Sverige.
Mycket fint initiativ och bra sammanstllning - men jag saknar citatet av Torbjrn Tnnsj dr han sger att det r helt ok att massinvandringen frsmrar vlfrden och kar vldet i Sverige, s lnge det kar nyttan/gldjen globalt sett:

"D fr vi knna oss mera otrygga och bli ihjlslagna ibland, men det r nd vrt priset."

Vilket sjukt jvla svin!
Citera
2019-03-05, 23:42
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallpulver-fikus
Mycket fint initiativ och bra sammanstllning - men jag saknar citatet av Torbjrn Tnnsj dr han sger att det r helt ok att massinvandringen frsmrar vlfrden och kar vldet i Sverige, s lnge det kar nyttan/gldjen globalt sett:

"D fr vi knna oss mera otrygga och bli ihjlslagna ibland, men det r nd vrt priset."

Vilket sjukt jvla svin!
Hller med dig, det dr kvalar in bland de vrsta och mest obehagliga. Har fr vrigt aldrig gillat karln.
terkommer frmodligen i morgon med min fortsatta sammanstllning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in