Citat:
Ursprungligen postat av
StuG
Studio Ett är faktiskt kvalitetsradio med kvalitetsjournalistik - för det mesta.
Oftast mer fördjupande och nyfiket intellektuellt än de ytliga och känsloappellerande inslag rapport /aktuellt ägnar sig åt.
Fler borde lyssna på studio ett.
P3 - politiserad uselhet som inte duger som bakgrundsskval ens.
Studio Ett var det förr, men sen Nils Horner sköts kändes det som om programmet bara gick nedåt. Horner satte i min mening en nivå alla på redaktionen försökte leva upp till med hans hederliga "på plats" journalistik och ett "jävlar anamma" ingen svensk journalist idag kan leva upp till.
Rattar in Studio Ett ibland men får ofta bara ett intryck av att de inte ens försöker längre, det är taffliga reportage, icke-debatter med klubben för inbördes beundran och sk "nyheter" man kan få från andra källor.
Jag uppskattar av princip att det finns ett nyhetsprogram i etern som i teorin vill "gå djupare" men jag tycker helt enkelt inte de levererar längre. Ska jag vara ärlig tycker jag detta är trist, när Saudiaffären uppdagades med en rad höga herrar som verkligen ställdes mot väggen, fick dokument körda i nyllet så man hörde hur de började svettas i mikrofonen satt man verkligen med popcornen vid radion och tänkte "Försök slingra dig ur det här din lilla råtta

"
Men det har ju inte hörts något sådant på länge, numera verkar de helhjärtat ha anslutit sig till regeringsdoktrinen och agerar bara som en megafon för statsmakten.