2019-03-01, 17:19
Medlem
R.Atwoods avatar
Gekås, Ullared har nu satt igång sin försäljning av utemöbler.

https://www.gekas.se/nyheter/premiar...gekas-ullared/

Konceptet, handla i butik och få det hemkört känns genomtänkt men hur är det med kvaliten?

Någon som vet vad det är för fabrikat på grejerna som säljs?
Citera
2019-03-01, 18:34
Medlem
killawifes avatar
Bara genom att titta på bilden i länken så skulle jag nog gissa att det är samma billiga möbler som säljs på Jysk, Rusta, Jem & fix, Bauhaus och de flesta andra lågpriskedjor runtom i sverige. Billiga, funkar bra men ingen kvalitet direkt. Men vill man ha kvalitet så handlar man knappast på Gekås.
Citera
2019-03-01, 19:31
Medlem
Hur är priset då, om man jämför med Jysk, rusta mm?
Citera
2019-03-01, 20:46
Medlem
R.Atwoods avatar
Jag själv har jämfört med trademax och chilli då jag tycker det ser ungefär likadant ut på bild, men till ett mycket lägre pris.

Hur är pris kontra kvalité på Jysk, jem & fix mfl?

Är det så billigt att man kan ha grejerna i två säsonger tills det går sönder och sen köpa nytt?
Citera
2019-03-01, 20:48
Medlem
R.Atwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sungamen
Hur är priset då, om man jämför med Jysk, rusta mm?

Gekås är billigare, åtminstone när vi snackar ordinarie pris
Citera
2019-03-02, 16:06
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Atwood
Jag själv har jämfört med trademax och chilli då jag tycker det ser ungefär likadant ut på bild, men till ett mycket lägre pris.

Hur är pris kontra kvalité på Jysk, jem & fix mfl?

Är det så billigt att man kan ha grejerna i två säsonger tills det går sönder och sen köpa nytt?

Det är helt okej utemöbler för priset man betalar. De håller säkert i minst två år. Det man kan råka ut för är dåliga gängor, lösa flärpar i väven, plast som blir grå om de står ute mycket och liknande. Om man köper möbler med träinlägg så bör man olja dessa direkt då de brukar blir fula fort annars.
Skillnaden är att ett bord med träinlägg som av ett bättre fabrikat kostar 3500:- kostar här kanske 1200:-. Och då får man en vara som är producerad på ett sätt som gör att den är värd 1200:- medans varan som kostar 3500:- är producerad på ett sätt som gör att den är värd mer, kanske inte 3500 dock. Bättre material, hårdare kvalitetskontroll och bättre kvalitet på produktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in