2019-03-02, 11:39
Medlem
Regimen lyckades med att få oss att se Flashback som den föraktade sladdertackan.

Det funkade eftersom vi är ett folk som föraktar skvaller och den som skvallrar.

Nu har det visat sig att den föraktade skvallerkärringen hade rätt hela tiden.

Det göt ont att inse att man blivit lurad, förrådd.
Det känns bättre att börja hata sladdertackan, och hat, det manifesterar vi helst med att låtsas som att vederbörande inte finns.

Det utåtagerande hatet mot Flashback är inte samma fenomen som "vi skjuter budbäraren".

Sladdertackan har funnits ibland oss hela tiden, hon är den modigare, den mer intelligenta, därav hatas hon nu, framför allt av vuxna.

För barn och unga blir förhållandet till sladdertackan svårare, det skakar deras grundvalar.
Exempel: Det finns en pojke som ser mig som en av de bästa, kanske den bästa, vuxna han känner. Och jodå, hans mamma ser gärna att han är så mycket med oss som möjligt, min ses som den ideala familjen. Att vi gör det beror egentligen på att vi är väldigt svenska, bär alla svenska attribut. Den orsaken vill man däremot inte kännas vid.
Hans föräldrar har slagit hans vardag i spillror, icke-svensk pappa och den veritabla karikatyren av pk-mamman har skilt sig med allt det innebär, i synnerhet för honom som varandes det äldsta och ansvarstagande barnet. Han hatar båda men lever självklart under barnets ok, kärleken till föräldern.
Så föll det sig så att han såg att jag satt vid SDs valstuga och tog igen mig på vägen hem, själv var han på Södermalms stora torg för att bli erbjuden godis av valarbetarna, men jodå, både föräldrarna och skolan har lärt honom vilka han ska hata, vilka som är "ondskan".

Jag förstår att han ser det som att jag måste ha haft en agenda att underminera "Djävulen" eftersom jag slagit mig ner vid Djävulens bord, för det kan inte ha varit av misstag, för honom kan jag, den så kloka vuxna, inte begå sådana misstag.

Jag vet att frågan kommer att komma, han är en intelligent ung man även om mamman lyckats få honom dekorerad med en och annan handikappsberättigande diagnos.
--Varför satt du hos SD?
--För att jag är SD, säger jag allvarligt, och jag är noga med att hålla allvaret så att han inte ska tro att jag skämtar.
Egentligen borde jag ha sagt att jag är AfS men sån "ondska", så långt gången "ondska", det känner han inte ens till. Indoktrineringen har inte kunnat komma med något som är ondare än det mest onda för då blir det onda mindre ont.

För honom är mitt svar på hans fråga som det mest skräckinjagande ögonblicket i den läskigaste skräckfilmen.
Utan tvekan befinner han sig numer i inre kris.
Citera
2019-03-02, 14:47
Medlem
gabrielle2s avatar
Helt enkelt för att de som hörs och syns och anses visa en korrekt bild utav svensken och Sverige sitter på allsmäktigeknappen och påpekar att Flashback är ett skithål.
Och som vanligt är den stora delen hjärntvättade svansviftarsvensken med på noterna och : huwa, fy och blä där kan jag ju inte befinna mig bland rassar, psykfall, kvinnohatare och nazzar. "Jag är ju en fin människa jag och jag tror på den allsmäktige mediamaffian, jag tycker som alla andra jag " AMEN !
Ungefär så..

Ps! Jag tycker inte alls som många andra. Därför deltar jag här på Flashback och jag skiter dessutom i vad man tycker om mig. Ds
Citera
2019-03-02, 14:57
Medlem
Här kommer folk undan med att skriva "neger" och "islam är krigets religion". Många människor stör sig på yttrandefrihet.
Citera
2019-03-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wimbledun
Men åter till frågan. Varför är Flashback tabulagt? Är det för att, som jag sa, svenskens efterblivenhet som att allt som vanligt folk tycker är fel och inte bör läsas, eller för att man helt enkelt inte vet bättre?
Det är troligen för det som du själv skriver:

Citat:
Visst fan finns det folk som är efterblivna också här
Och kvalitetsinläggen drunknar i deras svammel.

Vi kan ta ett exempel:
Citat:
är det inte ÄNNU mer efterblivet att lita på massmedias redaktörer som skriver om hur Sandviken skulle tjäna enorma pengar på invandring,
Finns folk som har läst rapporten och kan ge korrekta svar.
Har du lyssnat på dom eller de enfaldiga svammelmakarna.

Har du läst rapporten själv och kan peka ut var dom räknar fel?

Den här tråden skall nu inte handla om den sk Sandviken-rapporten så svara inte om det här.

Jag försöker svara på den fråga du ställer och ge exempel.
Citera
2019-03-03, 23:52
Medlem
Boosheids avatar
En pedofil kan på Flashback beskriva hur det smakar att slicka fitta på en 7-årig flicka anonymt och utan att tråden/inlägget raderas. Därför är Flashback tabubelagt, bland annat.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in