2019-02-28, 23:58
Medlem
Mod får gärna ändra forum om det är fel - men det känns rätt, så vi kör på.

Som rubriken lyder, under mina år inom studier och arbete, samt vid middagsbord och ute bland vänner, så är svaret likadant varje gång - om man ens nämner ordet "Flashback" till någon, vare sig det är lärare, bekanta, släktingar eller chefer, så avfärdas det snabbt med en vinkning. Jag skulle kunna säga att jag läst att jorden är rund på Flashback och svaret skulle då bli "Ja, du har ju läst det på Flashback så du får ta det med en nypa salt"

Både lärare och medier brukar uppmuntra öppen debatt. Att alla åsikter och funderingar (nåja, allt som rör sig inom ramen för PK) är okej. Men öppna forum som Flashback - det ska man inte lita på.
Visst fan finns det folk som är efterblivna också här, men seriöst, är det inte ÄNNU mer efterblivet att lita på massmedias redaktörer som skriver om hur Sandviken skulle tjäna enorma pengar på invandring, eller på SVTs bisarra historier om nån "svensk" blåneger som tydligen skulle vara den första svensken?

Det är denna "svenskhet" (läs efterblivenhet) om att allt som är stort och känt, speciellt de intressen som arbetar å statens vägnar, är det man ska lyssna och lita på. Men är det inte bättre att lyssna på folket? Jag ser då inte varken en korrupt socialdemokrat eller en kaffe-latte journalist som bor på Södermalm som en del av folket. En person som lägger tid åt att skriva ner sina tankar och idéer, framförallt med relevant källhistorik bakom det man menar - är i mina ögon mer värt än en journalist som enbart jobbar efter klick och provision.

Men åter till frågan. Varför är Flashback tabulagt? Är det för att, som jag sa, svenskens efterblivenhet som att allt som vanligt folk tycker är fel och inte bör läsas, eller för att man helt enkelt inte vet bättre? Vad skulle ni säga är anledningen? Andel troll av de som skriver seriösa inlägg och trådar här bör vara bra mycket mindre än exempelvis de "karriärister" som jobbar på Nyheter24 (läs unga som vill ligga och få lite uppmärksamhet på internet).
Citera
2019-03-01, 00:19
Bannlyst
Av den enkla anledningen att vänstern, universitets världen vilken är vänster influerad inte har monopol här. I Svt och Aftonbladet har vänstern monopol, därför är Svt och Aftonbladet godkända utav dessa vänsterblivna människor. Svårare än så är det inte. På Flashback kan människor gå emot deras narativ och genus "forskning", vilket blir svårt på ett vänster univeristet om du inte vill bli underkänd.

Du borde hålla dig undan ifrån dessa uppenbart hjärntvättade vänster individer, frys ut dom.
Använda samma metoder som dom använt emot "åsiktsförbrytare", skratta åt dom och be dom dra åt helvete. Säg gärna att dom har en liten penis också
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-03-01 kl. 00:27.
Citera
2019-03-01, 00:29
Medlem
clipstirlings avatar
De flesta människor är får. En åsikt som de inte håller med om gör de skitnödiga och obekväma. Flashback är tabu för att man diskuterar tabubelagda ämnen. Overton Window är så snäv och vänstervriden att fan i mig allt är tabu.
Citera
2019-03-01, 00:48
Medlem
Källkritik används för att motarbeta sanningen.
Citera
2019-03-01, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Av den enkla anledningen att vänstern, universitets världen vilken är vänster influerad inte har monopol här. I Svt och Aftonbladet har vänstern monopol, därför är Svt och Aftonbladet godkända utav dessa vänsterblivna människor. Svårare än så är det inte. På Flashback kan människor gå emot deras narativ och genus "forskning", vilket blir svårt på ett vänster univeristet om du inte vill bli underkänd.

Du borde hålla dig undan ifrån dessa uppenbart hjärntvättade vänster individer, frys ut dom.
Använda samma metoder som dom använt emot "åsiktsförbrytare", skratta åt dom och be dom dra åt helvete. Säg gärna att dom har en liten penis också

”Liten penis” fungerar alltid på känslomässiga vänsterpersoner. Det är sen gammalt.
Men, är svaret så enkelt som att det är ”vänstern” som styr? Jag skulle vilja säga att även konservativt lagda människor som är direkta motpoler emot dagens ”vänster” avfärdar allt som har med Flashback att göra.
Citera
2019-03-01, 01:11
Medlem
^ Även liberaler, som förespråkar allt som Flashback egentligen är - just frihet att få säga det man vill.
Citera
2019-03-01, 01:55
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Två saker:

1. På ett öppet forum får ALLA diskutera ALLT. Det betyder att mycket skit och riktigt förjävliga saker diskuteras här. Man vill inte förknippas med det.

2. På ett öppet forum kommer sanningen fram (den sipprar fram mellan all skit som skrivs). Väldigt många människor tål inte att se sanningen utan föredrar att leva i sin rosaskimrande bubbla.
Citera
2019-03-01, 02:05
Medlem
Reggaemans avatar
För att den allmänna bilden är att Flashback består av Idioter/SD-anhängare/Pedofiler och allt sköts utan källkritik från trovärdiga källor vilket säkert stämmer till stor del.

Sen finns det den lilla klicken som använder Flashback för riktiga råd i vardagslivet
Citera
2019-03-01, 02:10
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wimbledun
Men, är svaret så enkelt som att det är ”vänstern” som styr? Jag skulle vilja säga att även konservativt lagda människor som är direkta motpoler emot dagens ”vänster” avfärdar allt som har med Flashback att göra.

Globalister/marxister styr och dessa finns över hela det politiska spektrat.
Citera
2019-03-01, 02:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
För att den allmänna bilden är att Flashback består av Idioter/SD-anhängare/Pedofiler och allt sköts utan källkritik från trovärdiga källor vilket säkert stämmer till stor del.

Sen finns det den lilla klicken som använder Flashback för riktiga råd i vardagslivet

Bra där, "den allmänna bilden." Är det tant Agneta som skapat sig den bilden på egen hand? När folk har starka åsikter om saker de inget vet finns det alltid någon med agenda som planterat det.
Citera
2019-03-01, 02:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Bra där, "den allmänna bilden." Är det tant Agneta som skapat sig den bilden på egen hand? När folk har starka åsikter om saker de inget vet finns det alltid någon med agenda som planterat det.

Nej, jag säger den "allmänna bilden" dvs media
Citera
2019-03-01, 06:43
Medlem
Europes avatar
Diskussionerna på Flashback forum kontrolleras inte av svenska staten, vilket gör svensken nervös, då denne vet att regimen och det regimlojala etablissemanget inte ser med blida ögon på det hela. Att många svenskar uppmuntrar till öppen debatt innebär inte att de vill se en öppen debatt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in