2019-02-27, 20:09
Medlem
Någon som vet vart man kan se fullständigt orderdjup? Tänker framförallt på aktier listade på First North.
Citera
2019-03-10, 21:35
Medlem
Bump - ingen som vet?
Citera
2019-03-11, 18:43
Medlem
Farmstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlevMedlem
Bump - ingen som vet?

Ser du inte tillräckligt inloggade på din Internetbank. Om inte får man använda någon annan källa likt Infront med då brukar man få betala för kalaset
Citera
2022-12-01, 15:21
Medlem
olovpalmes avatar
Undrar också om man kan se fullständigt orderdjup nånstans?Om svaret är ja vart i så fall?
Citera
2022-12-02, 15:18
Medlem
Den fullständiga orderboken gömmer sig under termen TotalView.

I Infront ingår fem nivåer i orderdjupet för NASDAQ Stockholm och First North och enbart handelsterminalen kostar nästan en tusenlapp i månaden (såvida du inte är Pro- eller Private Banking-kund). Du får sedan betala några extra hundralappar i månaden för att få TotalView.

Sånt är livet.

Jag inte säker på att du ens kan hitta den kompletta orderboken gratis i USA.

Hos Interactive Brokers (IB) med deras i övrigt helt kostnadsfria handelsterminal så behöver du också prenumerera på extra data-feeds för att kunna se orderdjupet. För amerikanska aktier så behöver du NYSE OpenBook (25.00 USD/month), NYSE ArcaBook (11.00 USD/month) och NASDAQ TotalView-OpenView (16.50 USD/month).

För amerikansk daytrading så klarar du möjligen dig med enbart NASDAQ TotalView då de allra flesta tradingbara aktierna brukar finnas på NASDAQ. Aktier på NYSE rör sig generellt mindre intradag även om det förstås finns undantag.

Men allt beror så klart dessutom på vilken sorts tradingstil man har. Vissa som dagshandlar trender gillar t.ex. aktier som rör sig lugnt och fint och de kan därför föredra aktier som inte har så många ögon på sig. Dessa daytraders brukar också klara sig utan att behöva se orderdjupet. För swing trading behöver man kanske inte heller ha det.
Citera
2022-12-02, 15:36
Medlem
Vad jag hört så ska man kunna se den kompletta orderboken på börsdata, om de är sant eller inte är inget jag personligen kan bekräfta dock
Citera
2022-12-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crownhater
Vad jag hört så ska man kunna se den kompletta orderboken på börsdata, om de är sant eller inte är inget jag personligen kan bekräfta dock
Du kan inte se några ordrar på Börsdata men du kan se aktiegrafer och titta på historisk data och nyckeltal upp till 20 år tillbaka i tiden.

Inte många här som betalar för detta utmärkta verktyg trots att alla på Flashback är börsproffs och mångmiljonärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in