Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Har ingenting att göra med SÄPO:s påstådda kompetens. Har mer och göra med att ISIS är på upphällning sen 2017. 2015-17 var tungan på vågen rörande islamofascistisk terrorism i Europa. 2018 var mycket lugnare i hela Europa. Men hur du nu får ihop att det på nått sett ändå är positivt att släppa in så pass många radikaliserade männsikor i landet på så kort tid som Sverige gjort och sen bara häva ur dig "men hurr durr det har ju bara skett ett terrordåd" övergår mitt förstånd. Hur jävla naiv kan man bli? Ett terrordåd är ett för mycket. Speciellt i lilla Sverige.
Det är väl ändå inte SÄPO som beslutar huruvida vi ska släppa in radikaliserade människor i landet, det är ju politiker, migrationsverket mfl. På vilket sätt är jag naiv? Stipulerar enkom det faktum att Sverige har högsta antalet IS-rekryteringar i Europa (delat med Belgien) samt att med tanke på hur högt antal muslimer Sverige har, att det enbart skett ett terrordåd, samt att SÄPO med stor sannolikhet har avvärjt ett flertal. Jag skulle inte klassa det som att SÄPO är "jättekassa".