2019-02-27, 07:49
Medlem
Jag har sett ett flertal flygande insekter i min lägenhet! Är det unikt eller börjar dom komma runt denna period? Jag blir oerhört äcklad, hur blir jag av med dom?!

Dom rör sig i hela lägenheten, även badrum! Dom klassiska husmors-tipsen med ättika och honung är helt värdelöst!
Citera
2019-02-27, 07:50
Avslutad
Ring Anticimex.
Citera
2019-02-27, 08:00
Medlem
Mackan52s avatar
Ta bort all mat och öppna fönstret så kommer de ge sig av.

Alternativt kanske det är dags att rensa vasken.
Citera
2019-02-27, 08:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GFD123
Jag har sett ett flertal flygande insekter i min lägenhet! Är det unikt eller börjar dom komma runt denna period? Jag blir oerhört äcklad, hur blir jag av med dom?!

Dom rör sig i hela lägenheten, även badrum! Dom klassiska husmors-tipsen med ättika och honung är helt värdelöst!

Vädret har ju varit varmt och dyker insekterna upp. Det har alltså mer med temperatur att göra än almanacka.
Citera
2019-02-27, 11:11
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Det där är mördarinsekter som vaknar till liv när solen börjar komma fram dvs i februari. De söker sig till mörka hål, typ näsborrar eller öron för att lägga ägg och sen får man en massa parasiter under huden som kliar något vansinnigt..
Citera
2019-02-27, 11:25
Medlem
Magnituds avatar
Att de ens överlever vintern fattar jag inte.. måste väl gå i ide
Citera
2019-02-27, 11:34
Medlem
Citat:

Vad är det för insekter vi pratar om? bananflugor? Då är det en till att ställa ut glas med vatten, ättika, något sött i, saft eller honung och en droppe diskmedel i så bananflugorna sjunker när de sätter sig på vattenytan.

Städa också bort all gammal mat och snusk och annat som ruttnar i lägenheten.
Citera
2019-02-27, 12:12
Medlem
Har myggor året runt, vad är problemet?
Citera
2019-02-27, 16:57
Medlem
det är inte bananflugor
Citera
2019-02-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vädret har ju varit varmt och dyker insekterna upp. Det har alltså mer med temperatur att göra än almanacka.

Vid vilka temperaturer dyker dom upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in