2019-02-27, 01:11
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Lägg i så fall en RP för en 1.01 så får dom berörda mods diskutera detta via en omröstning.

Fast nu handlar ju fallet om mycket mer än så. Jag tar en smäll för laget för att avslöja korruption.
Citera
2019-02-27, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
En moderator måste aktivt placera trådar under nyheter.
Det här stämmer väl ändå inte?
Citera
2019-02-27, 01:36
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Det här stämmer väl ändå inte?

Det stämmer fult ut, annars hade jag inte skrivit det.
Citera
2019-02-27, 01:43
Medlem
Citat:
Det stämmer fult ut, annars hade jag inte skrivit det.
Ah, en random flashbackare påstår en sak. Det måste jag ju lita på.
Citera
2019-02-27, 01:59
Medlem
Joomlas avatar
När jag läste tråden tidigare idag så låg den fortfarande på vanliga AÄ och jag reagerade på hur trådstarten var formulerad, att sidan såldes in för att vara mycket mer än vad den faktiskt var. Men det i sig är ju inget regelbrott och bör inte heller vara det, det ska ju inte vara mot 1.01 att rekommendera någonting i positiva ordalag.

Däremot håller jag med om att det kanske är konstigt den hamnat på Nyheter. Finns ju inget nyhetsvärde i en random social media-sida och den har mindre uppmärksamhet än allt annat på Nyheter just nu, tråden har bara ca 2300 visningar och 40 svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Jag antar att du med "nyheter" menar "aktuella ämnen". Hur vet du att moderatorn ifråga placerat den där? Moderatorer KAN lägga trådar där, men de hamnar även där av automatik. Dessutom kan det ha varit en annan moderator.
Nä, jag tror bara trådar som lyfts dit hamnar där. När vissa trådar ffa om brott exploderar så kan man se att de ligger och toppar vanliga AÄ ett tag innan de hoppar upp.

Citat:
Ah, en random flashbackare påstår en sak. Det måste jag ju lita på.
Kul med lite klassiskt skolade retoriker på forumet, läste du också på förskolan Solstrålen?
Senast redigerad av Joomla 2019-02-27 kl. 02:01.
Citera
2019-02-27, 06:34
Moderator
Gromguttens avatar
Har TS fått någon kommentar på sin RP før 1.01?

Før egen del uppfattar jag frågeställningen i mewetrådstarten som småironisk och inte speciellt säljande. Før øvrigt så har det varit väldigt mycket om mewe den senaste tiden så frågan är intressant.
Citera
2019-02-27, 07:58
Medlem
Citat:
Dina motfrågor var värdelösa och oinformerade. En moderator måste aktivt placera trådar under nyheter.

Hur "tänkte" du här?

Har du fått en varning av moderatorn nyligen?
Citera
2019-02-27, 11:25
Moderator
Meijis avatar
Citat:
(FB) MeWe, nytt socialt nätverk. Facbookdödare? Uppenbar reklamtråd tycker jag, men det låter jag vara osagt. Vidare placerar någon moderator tråden under Nyheter. Om det är siegfried själv som gjort det låter jag vara osagt.

Diskussion:
- På vilket sätt är tråden en nyhet? Det gäller en avdankad insignifikant och irrelevant obskyr skithemsida lancerad för tio år sedan.
- Är detta ett missbruk av moderatormakt för att göra reklam för en skittråd och en misslyckade skithemsida som ingen bryr sig om?

MeWe har blivit aktuell de senaste dagarna då ett antal svenska skribenter på Fejan har anslutit sig och redogjort för sina motiv. Den namnkunnigaste är Thomas Gür.

Thomas Gür skriver 26 febr 2019:

Citat:
I går inledde jag ett försök i att skaffa en andra plattform på sociala medier (som ger samma möjlighet till interaktivitet som FB), som en försäkring för deplattformering av det slag som allt fler råkar ut för och där FB agerar väldigt nyckfullt, oförutsägbart och utan möjlighet till någon slags upprättelse. (För några år sedan ledde en uppdatering med en bild från DN:s framsida med Ulla Jacobssons bara bröst från "Hon dansade en sommar" från 1951, till att jag blev avstängd i 24 timmar. Nyligen avstängdes Erik van der Haag i 30 dagar, för en tämligen harmlös drift med en person "känd från tv".)

Mitt initiativ att etablera en andra bas i MeWe togs emot överraskande väl: efter mindre än ett dygn har antalet kontakter som jag fått med vänner och följare som valt att göra samma sak som jag, börjat närma sig 1000 personer. Det är givetvis inte ens 3% av mina totala antalet vänner och följare här, men en nog så god start ändå.

Min avsikt är inte att överge FB för närvarande. ...

Tanken är istället den att skaffa sig en andra utgång (som i ett rävgryt), att inte ha alla de sociala medieäggen i en och samma korg, att gå igenom livbåtarna och se att de är sjödugliga för den händelse att, och att kunna sjunga flerstämmigt (nog med liknelser och metaforer).

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2323060721078774&set=a.140680919316 776&type=3&theater

Idag skriver Gür:

Citat:
Mot slutet av det andra dygnet av mitt experiment med att upprätta ett högkvarter och en sambandscentral i reserv på sociala medier, kan jag nu meddela att antalet kontakter uppgår till 1 800 + (det vill säga mer än antalet vänner, men betydligt färre än antalet följare här), i reservbasen.

[---]

För den som vill vara med och bidra till att stärka reservbasen, och själv kanske också bygga sig en andra plattform, finns jag sålunda också på
mewe.com/i/thomasgür

https://www.facebook.com/thomas.gur.5/posts/2324631070921739
Citera
2019-02-27, 16:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
(FB) MeWe, nytt socialt nätverk. Facbookdödare? Uppenbar reklamtråd tycker jag, men det låter jag vara osagt. Vidare placerar någon moderator tråden under Nyheter. Om det är siegfried själv som gjort det låter jag vara osagt.

Diskussion:
- På vilket sätt är tråden en nyhet? Det gäller en avdankad insignifikant och irrelevant obskyr skithemsida lancerad för tio år sedan.
- Är detta ett missbruk av moderatormakt för att göra reklam för en skittråd och en misslyckade skithemsida som ingen bryr sig om?

Hur får du det till 1.01?

Det är ju inga problem att tipsa om sidor så länge som de inte är ens egna eller att man uppenbart gör reklam för dem, vilket lika uppenbart inte är fallet här.

Om någon tipsade om Facebook, skulle det då alltså också vara 1.01 enligt dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in