2006-02-24, 20:39
Medlem
denos avatar
som rubriken säger, att börja rulla eget, handla 50gram tobak för 65+100 hylsor för 20 resp. 200 för 25 men tjänar man på det?
Citera
2006-02-25, 09:25
Medlem
darws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deno
som rubriken säger, att börja rulla eget, handla 50gram tobak för 65+100 hylsor för 20 resp. 200 för 25 men tjänar man på det?
200g tobak 260kr + 200 hylsor 25kr. Där har du ungefärliga priset på en limpa. Billigare att importera på nätet.
Citera
2006-02-25, 09:33
Medlem
xen1cals avatar
Jag vet inte var du bor. Men lite söderut finns det många affärer som säljer "Tax-free" 50 grams tobak för 50 :- Säg att det räcker 6 dagar, då blir kostnaden(med papper och filter) knappt 10:- om dagen.
Citera
2006-02-25, 09:39
Medlem
Hylsor är skit du ska köpa vanliga små rizzla (röda packet) sedan lösa filter kostar 15 för stor påse med sådana

det är säkert 75% biligare på det sättet
Citera
2006-02-25, 16:10
Medlem
Generalismuss avatar
Rullade jämt mina egna förut, fördelen är ju att man sparar pengar genom att man inte alltid orkar rulla .
Citera
2006-02-25, 18:17
Medlem
Lambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalismus
Rullade jämt mina egna förut, fördelen är ju att man sparar pengar genom att man inte alltid orkar rulla .
Agree. Jag köpte 200 gram råtobak och 200 hylsor från http://www.tilbudet.nu/ .

Det var jävligt jobbigt att fixa ner tobaken i hylsorna. Ibland blev det ojämt och ibland gick hylsorna sönder.
Men det var bra kvalité på tobaken!

Jag gjorde nog inte ens slut på 1/3 av tobaken, dels för att jag röker väldigt lite, men också för att tobaken försämrades snabbt. (förvarade den dåligt, tydligen ska den förvaras tätt och lite fuktigt).

Om du nu inte röker jättemycket tjänar du inte på det. Köp en limpa cigg istället.
Citera
2006-02-26, 20:34
Medlem
Katzespeiens avatar
Rulla för att det är gott inte för att det är billigt. Satsa gärna på att rulla för hand också.
Citera
2006-02-27, 01:10
Medlem
denos avatar
köpte 50gram i fredags, ska rulla den sista ciggen strax, räckte i 3dagar men bara för att ja har rullat som en galning , röker mycket mer annars oxå under en fredag/lördag med alkohol som sällskap=)
Citera
2006-02-27, 20:28
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambi
Agree. Jag köpte 200 gram råtobak och 200 hylsor från http://www.tilbudet.nu/ .

Det var jävligt jobbigt att fixa ner tobaken i hylsorna. Ibland blev det ojämt och ibland gick hylsorna sönder.
Men det var bra kvalité på tobaken!

Jag gjorde nog inte ens slut på 1/3 av tobaken, dels för att jag röker väldigt lite, men också för att tobaken försämrades snabbt. (förvarade den dåligt, tydligen ska den förvaras tätt och lite fuktigt).

Om du nu inte röker jättemycket tjänar du inte på det. Köp en limpa cigg istället.
Satt du och petade ner tobaken i hylsorna manuellt eller? Med maskin krävs det ett par försök innan man lär sig använda lagom mycket tobak men att hylsorna gick sönder hände väldigt sällan.
Citera
2006-02-27, 21:08
Bannlyst
jag köpte kalmar nyckel som jag sedan rullar med röda rizzla och med filter som jag klipper ner lite, verkar som om det räcker betydligt längre måste jag säg, än om jag köper vanliga cigg!
MVH Johan
Citera
2006-02-27, 21:28
Medlem
Lambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Satt du och petade ner tobaken i hylsorna manuellt eller? Med maskin krävs det ett par försök innan man lär sig använda lagom mycket tobak men att hylsorna gick sönder hände väldigt sällan.
Jajo, jag hade inte lust att köpa en maskin bara för att testa så det blev manuelt.
Citera
2006-02-28, 14:25
Medlem
Katzespeiens avatar
ha ha OK.
En maskin är dock inte speciellt dyr. Under femtiolappen om jag minns rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in