2019-02-25, 23:50
Bannlyst
Hur såg Flashback ut när det blev ett forumformat som idag? Vilka meataforum hade Flashback?
Citera
2019-02-26, 15:01
Medlem
BigFatCones avatar
Hur menar du? Flashback Forum har alltid varit ett forum. Den förra designen var faktiskt snarlik men inte anpassad för moderna enheter men på det stora hela så var det väldigt likt dagens forum. Innan dess så såg det ut som vilken basic VBulle-forum som helst typ.

Ett metaforum är ett forum där man diskuterar forumet och så vitt jag vet så är Om Flashback det enda metaforum som har funnits.
Citera
2019-02-26, 18:42
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hur menar du? Flashback Forum har alltid varit ett forum.
Ja, fast Flashback har väl varit ett fanzine och ett nyhetsbrev innan dess? Om man ska tro den här källan i alla fall.

Den äldsta bevarade upplagan av Flashback forum jag kan hitta ser ut så här: goo.gl/wW1xDV. (jag blev tvungen att lägga länken bakom goo.gl för att få den att fungera).
Senast redigerad av Drama-Llama 2019-02-26 kl. 18:51.
Citera
2019-02-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Den äldsta bevarade upplagan av Flashback forum jag kan hitta ser ut så här: goo.gl/wW1xDV. (jag blev tvungen att lägga länken bakom goo.gl för att få den att fungera).

Innan dess så körde Flashback med PHP Bulletin Board (phpBB).

https://minfil.com/q1ycm9v6b8/forum.flashback.se_2002_png
Citera
2019-02-26, 19:00
Medlem
Luxuss avatar
Konferenser hette det ju innan vill jag minnas? Såg väl i stort likadant ut förutom att sturarna skrev massa trams som inte togs bort
Citera
2019-02-27, 14:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Ja, fast Flashback har väl varit ett fanzine och ett nyhetsbrev innan dess? Om man ska tro den här källan i alla fall.

Grejen är ju att när man skriver "Flashback" här på forumet utan att vidare definiera vad man menar, så kommer de flesta tro att man syftar på enbart forumet.

Men ja, så där såg forumet ut när jag reggade mig en gång i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in