2019-02-26, 17:15
Medlem
Synd att dom andra svenskorna åkte så dåligt. Oroande inför stafetten.
Citera
2019-02-26, 17:23
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlbckstrm
För övrigt så lär ju Grip vara nöjd nu när deras upplägg för Fridas säsong knappast kan kritiseras så värst
De borde vara lite kritiska. Frida hade svårt med öppningsfarten i Cogne, överkompenserade i Skiathlonen samt träffade idag. Hade hon kunnat åka ännu bättre i lördags med fler världscuplopp där hon fått känna av farten?

Vi har bara utfallet i den värld där Frida inte åkte världscupen, så att säga att silvret är en framgång för policyn är väl trångsynt.
Citera
2019-02-26, 17:27
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Synd att dom andra svenskorna åkte så dåligt. Oroande inför stafetten.
Har övriga svenskor kommenterat sina skidor?
Ebba verkar tappa minst lika mycket på platten som uppför, Kalla gör ett av säsongens sämsta lopp (klart sämre än i lördags) och Ida gör ju (med marginal) säsongens sämsta lopp. Hade Frida annorlunda vallning?
Citera
2019-02-26, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det räcker med det du skriver, tomma och innehållslösa försök att argumentera mot mig med något jag inte skrivit. Jag konstaterar bara att du är ensidig och det finns inte något mer att säga. Du har erkänt och bekräftat det.

Jag skrev ett påstående som var helt sant och du valde att citera mig med att antyda att jag tycker något som jag aldrig ens har nämnt, som att jag skulle ha en skyldighet i att spekulera kring hur ren Frida är i samma inlägg bara för att jag skriver att Johaug är (sönder)dopad - när vi alla har bevis på att det senare är sant.

Det är du som kommer med tomma och innehållslösa försök att argumentera mot mig med något som jag inte har skrivit. Patetiskt.
Citera
2019-02-26, 17:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Har övriga svenskor kommenterat sina skidor?
Ebba verkar tappa minst lika mycket på platten som uppför, Kalla gör ett av säsongens sämsta lopp (klart sämre än i lördags) och Ida gör ju (med marginal) säsongens sämsta lopp. Hade Frida annorlunda vallning?

Kalla hade sjätte bästa avslutning från 6.7 km och in i mål.
Citera
2019-02-26, 17:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Snabb avslutning av Pärmen. Brons?
Hon har jävligt mycket sisu den tjejen, troligtvis snabbast sista 3km eller är jag helt fel ute.
Citera
2019-02-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Sen har de två lovande juniorer som har tagit tillväxthormoner. Det är självklart att man höjer lite på ögonbrynen och blir fundersam.

Hvorfor lyver du? Det er riktig at en jente har fått tilveksthormon. Dette er helt normal for kortvokste personer både i Norge og Sverige.

Helene har blitt fulgt opp av barnelege på sykehus fra hun var 8-9 år gammel fordi hun var svært liten av vekst. Da hun var 13,5 år var hun 137,5 cm høy og hadde unormal vekstutvikling. Hun ble derfor behandlet med veksthormon. Helene er nå 151 cm høy.

I 2012 fikk Kristine tablettene Etinyløstradiol og Primolut for å fremskynde puberteten, og for å ha en kontrollert vekst. For Skistad er dette en svært privat sak. Kristines behandling ble gjennomført med preparater som ikke står på WADAs forbudsliste.

Her har de brukt hormoner for å stoppe veksten.
Citera
2019-02-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Hvorfor lyver du? Det er riktig at en jente har fått tilveksthormon. Dette er helt normal for kortvokste personer både i Norge og Sverige.

Helene har blitt fulgt opp av barnelege på sykehus fra hun var 8-9 år gammel fordi hun var svært liten av vekst. Da hun var 13,5 år var hun 137,5 cm høy og hadde unormal vekstutvikling. Hun ble derfor behandlet med veksthormon. Helene er nå 151 cm høy.

I 2012 fikk Kristine tablettene Etinyløstradiol og Primolut for å fremskynde puberteten, og for å ha en kontrollert vekst. For Skistad er dette en svært privat sak. Kristines behandling ble gjennomført med preparater som ikke står på WADAs forbudsliste.

Her har de brukt hormoner for å stoppe veksten.

Okej, en då. Jag ber om ursäkt. Men resten är sant. Du måste väl ändå förstå att folk höjer på ögonbrynen när flera av era mest framgångsrika åkare i modern tid har antingen åkt fast i dopingtest eller är de åkare med störst sjukdomsproblem. Men visst, välj ut ett fel och ignorera resten.
Senast redigerad av stifmeister89 2019-02-26 kl. 17:43.
Citera
2019-02-26, 17:42
Medlem
finns det inte en egen tråd för allt tjat om doping?
Citera
2019-02-26, 17:44
Medlem
udons avatar
Citat:
Okej, en då. Jag ber om ursäkt. Men resten är sant. Du måste väl ändå förstå att folk höjer på ögonbrynen när flera av era mest framgångsrika åkare i modern tid har antingen åkt fast i dopingtest eller är de åkare med störst sjukdomsproblem. Men visst, välj ut ett fel och ignorera resten.

Det finns en dopingtråd....
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hon har jävligt mycket sisu den tjejen, troligtvis snabbast sista 3km eller är jag helt fel ute.

Du är rätt ute.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Frida är givetvis bra i både klassiskt och i fristil, men ni som är lite mer insatta och har sett henne köra, vilket är hon bäst i? Om man var tvungen att välja en stil?

Klassiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in