• 1
  • 2
2006-03-28, 17:44
Medlem
interfacts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejekt
Maharani by far Deras Tandoori går inte av för hackor!

Har provat samtliga ovan (ett flertal gånger) och enligt mig är Första långgatan helt klart bäst.
Absolut inget fel på de andra, men den är i en klass för sig.

Annars är en jävligt shysst "Mae Krua" högt upp på andra långgatan, men där är det mer att man hämtar mat i låda och käkar,, typ lunch o så.
2006-03-30, 17:11
Medlem
ghostrider...........s avatar
Jaha på Lördag är det dags, lutar nog åt att det blir Mother India vid Nordstan eftersom det passar bättre in med mina övriga aktiviteter.
Hoppas att det är gott käk där också.
Återkommer med en rapport efter besöket.
Blir en höjdarhelg detta, först Morrissey på Lördagen och sen förhoppningsvis AIK - gefle i Allsvenskan (om den sänds på TV annars blir det AIKs webradio).
2006-03-31, 22:40
Medlem
alrunans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostrider...........
Ser ju bra ut och lätt att hitta också.
Någon rätt du kan rekommendera??

Fler tips är också välkomna.

Den vegetariska rätten är kanon! Den dem har på lunchen.. har glömt namnet.
2006-03-31, 22:46
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Jaha på Lördag är det dags, lutar nog åt att det blir Mother India vid Nordstan eftersom det passar bättre in med mina övriga aktiviteter.
Blir en höjdarhelg detta, först Morrissey på Lördagen och sen förhoppningsvis AIK - gefle i Allsvenskan (om den sänds på TV annars blir det AIKs webradio).

Undvik bara myntasåsen... Måste vara den mest osmakliga såsen jag ätit.
2006-04-02, 12:16
Medlem
Skints avatar
Citat:

Kan ju bara gratulera till en bra konsert! GP gav den 5 fyrar, och jag tycker ofta att GP är ganska snåla, så det måste ha varit bra.

Nå blev det något indiskt hak? Var det bra, kräver en recention både av konsert och resaurang !
2006-04-02, 19:16
Medlem
quDoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skint
En liten varning, den indiska restaurangen på Vasagatan, nästan mitt emot handels, tycker jag inte är bra. Har varit där två gånger och fått lite småsunkig mat. Kan visserligen vara så att jag har haft otur.

Du menar New Dehli. Jag bodde i Vasastan i 6 år och käkade där VÄLDIGT ofta och jag har aldrig fått småsunkigt käk. Alla jag känner som ätit där tycker att maten har varit bra. Men du kan ju som sagt ha haft otur...

Indisk mat FTW! =)
2006-04-02, 21:47
Medlem
indiska ställen

på hisingen runt kvilletorget/vågmästarplatsen finns det hur många indiska ställen som helst känns det som. någon som testar något av dem ?
2006-04-03, 17:51
Medlem
ghostrider...........s avatar
Jaha hemma igen efter GBG utflykten.
Visst blev det Indisk mat och till sist blev det Maharani på Första Långgatan, mycket god mat och jag åt Kyckling Tikka Masala som var mycket bra.
Blev lite besviken dock att de inte hade Indiskt öl och att maten var upplagd på stora vita tallrikar med kycklingen fint arrangerad i mitten precis som på någon modern restaurang, tycker inte det passar riktigt.
Men som sagt maten var mycket bra.

Morrissey konserten var också bra men jag hade väl sjukt höga förväntningar så jag blev trots allt lite besviken.
Tycker nog betyget i GP var för högt för konserten kunde varit bättre.
Har ju sett hundratals spelningar men nästan bara punk och garagerock på små klubbar så det här med alla satans godisförsäljare som sprang runt på arenan var extremt irriterande tycker jag.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in