2019-04-17, 07:58
Medlem
Kul att läsa kommentarer om Suzanna som mäklare.

”En av Linköpings trevligaste och professionella mäklare. Väldigt engagerad och ger ett väldigt personligt bemötande. Tack för denna gång!"

"Det var lite rörigt. Skrev fel objekt i kontraktet, fel namn och lite strul, annars bra"
Citera
2019-04-17, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Märkligt ordutbyte mellan Klas och Suzana. Han blev sur för att hon började berätta sin historia innan han hunnit gå därifrån, för han ville inte höra den? Varför kunde han inte lämna historien mitt i?

Kändes lagom passiv-aggressivt från Klas sida, han är verkligen inte den raka, ärliga person han utger sig för.

Klas sa att hon är dålig på att lyssna. Och medan han pratar börjar Suzana igen prata på samtidigt utan att lyssna på vad han säger. Suzana ber honom att ta upp ett fall när hon inte lyssnat på och då tar han som ex. upp händelsen med historian som hon ville berätta medan han ville slippa just på. Hon tog ingen hänsyn till hans önskemål vilket han tolkar så att hon inte lyssnar.

Suzana tål ingen kritik och blir arg på Klas och kallar honom ett och annat. Hon använder igen väldigt stora ord och kallar Klas mm. oärlig och att hon hatar sådana. Får se om hon börjar en hatkampanj mot honom som hon började med S. när han kritiserade henne.

Jag tror att Suzana och Klas förstår ordet "lyssna" på olika sätt. Suzana lyssnar när hon hör orden men struntar i innehållet och andras önskemål. För Klas betyder "lyssna" att man hör orden, förstår innehållet och tar hänsyn till den som pratar.
Citera
2019-04-17, 08:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Lite svårt sia då man inte ser mer än typ en kvart om dagen men Tobias verkar vara i särklass så här långt. Hans agerande är helt klanderfritt, låg profil och inte för bra och ingen har nog ens tänkt tanken att rösta ut honom.

Jag tippar också på att han med inbygda stegen kommer hoppa av självmant, han ser loj ut och säger alltid att han är utan krafter.
Citera
2019-04-17, 08:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Klas sa att hon är dålig på att lyssna. Och medan han pratar börjar Suzana igen prata på samtidigt utan att lyssna på vad han säger. Suzana ber honom att ta upp ett fall när hon inte lyssnat på och då tar han som ex. upp händelsen med historian som hon ville berätta medan han ville slippa just på. Hon tog ingen hänsyn till hans önskemål vilket han tolkar så att hon inte lyssnar.

Suzana tål ingen kritik och blir arg på Klas och kallar honom ett och annat. Hon använder igen väldigt stora ord och kallar Klas mm. oärlig och att hon hatar sådana. Får se om hon börjar en hatkampanj mot honom som hon började med S. när han kritiserade henne.

Jag tror att Suzana och Klas förstår ordet "lyssna" på olika sätt. Suzana lyssnar när hon hör orden men struntar i innehållet och andras önskemål. För Klas betyder "lyssna" att man hör orden, förstår innehållet och tar hänsyn till den som pratar.
Jag "lyssnar" inte heller om någon säger åt mig att vara tyst, vilket alltså var vad Klas gjorde till Suzana. Dvs jag skulle ha ignorerat ett sånt "önskemål". Oerhört märkligt agerande av Klas att säga så tycker jag, även om jag verkligen inte är nån fan av Suzana.
Citera
2019-04-17, 10:03
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina

Tror du har helt rätt. Jag uppfattade situationen precis som du beskriver den ovan.
Citera
2019-04-17, 10:24
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Så som jag uppfattade så skar han huvudet av den utan att klubba den först?! Men han var ju neger, våra regler gäller inte för dom och det kommer heller inte att bli ramaskri i media om det hela, vilket det blivit om en vit man gjort detsamma i tex TV4s Mästerkocken.

Han skulle ju vara någon slags expert som kunde slakta på det på det korrekta fijianska sättet. Vilket verkar vara att man helt enkelt bara skär huvudet av hönan.

Man brukar ju först svinga hönan så den blir snurrig, efter det ger man den ett kraftig slag i huvudet så den "tuppar" av eller man krossar hjärnan på den. Sen brukar man hugga av huvudet. Sättet han gjorde innebär ju att hönan antagligen känner obeskrivlig smärta innan den dör.

Undrar hur den där feministkärringen i gränslandet hade reagerat på den där slakten?
Citera
2019-04-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag "lyssnar" inte heller om någon säger åt mig att vara tyst, vilket alltså var vad Klas gjorde till Suzana. Dvs jag skulle ha ignorerat ett sånt "önskemål". Oerhört märkligt agerande av Klas att säga så tycker jag, även om jag verkligen inte är nån fan av Suzana.

Haha men Klas anser sig ju vara ngn godhetsnisse som är över alla andra med sin PK
Citera
2019-04-17, 11:07
Medlem
Klas tog det endå direkt med henne istället för att springa runt till andra och snacka skit som hon gjorde med Sebastian.
Citera
2019-04-17, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusg0d
Haha men Klas anser sig ju vara ngn godhetsnisse som är över alla andra med sin PK
Jepp. Är man godhetsnisse kan man vara hur kränkande som helst mot andra, det räknas inte för man är ju "god".
Citera
2019-04-17, 11:30
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Vad snackar du om?

Deltagar-ön besöks av ett kamera-team va 30 min varje dag. Det är allt.

/C

Hade nog varit på flaskan när jag skrev...

Liten del av produktionen bor på samma ö, men det är enbart för att hjälpa/hålla koll på deltagarna.

Sen besöker vi deltagarna och deras ö i mycket större utsträckning än 30 minuter! Det varierar ju självklart ifrån dag till dag.

Medan när du var kvar, så ska man ju även tänka på att det filmas på olika ställen, kanske därför du uppfattar det som så kort tid? Ett lag är ju inte alla deltagare. Filmas hos nord, syd och även i gränslandet.
Citera
2019-04-17, 11:34
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Får jag spekulera fritt här?
Obs - jag vet inget om utgången eller vem som vinner Robinson, men jag har funderat lite och har kommit på en möjlig teori.
Det handlar givetvis om min favorit Robinson-Linn.

Minns ni de första avsnitten? När de skulle dela upp lagen? Först ropade lag nord Linns namn, men de menade Fia, så Linn fick ta ett steg tillbaka. Det vill säga, det visades som att hon inte var önskvärd.
Hon hamnade dock ändå i lag nord.
När lagen sedan skulle utse en som skulle duellera mot de laglösa sa Linn att hon inte ville åka för hon var värdelös på tävlingar. Hon fick också tre röster på sig (en bl a från Fia!).
Här ville Carl-Stefan bli av med Linn, han kallade henne ”kort och tjock”, allmänt värdelös och usel på logiska tävlingar (inte ordagrant, men det var i stort sett vad han sa).
Linn ville sen heller inte tävla i grenen där de skulle hoppa och ta pinnar.
Med andra ord - hon utmålades faktiskt som ganska kass.

Vad har hänt sedan dess? Jo, hon tillsammans med Fia och Bonnie lyckades kuppa ut Adnilson.
Linn har utsetts till lagledare (Kung Linn), en roll där hon visade sig vara hård och bestämd.
Linn har sedan också varit ytterst duktig på tävlingarna. Bra balans och hon bokstavligen pissade på alla andra när de skulle bygga ihop kuben.
Linn har också visat att hon inte är kräsen. Hon äter insekter, kackerlackor och larver.
Hon tog hand om grönsakslandet. Hönan Agda visste hon hur man skulle sköta (för liten bur, råttvarning etc).
Sedan kunde hon även dra loss fjädrarna på hönan när den var död.
Nu ska hon iväg och tävla i matlagning, som hon enligt sig själv är totalt urkass på.
Som TV4 redigerar känns det som att hon kommer vinna mot Sophie, som kan tillaga mycket god mat.

Denna fantastiska förändring som Linn genomgått i programmet ... jag tror hon fan vinner.
Från ”kort och tjock och totalt värdelös” till en som klarar av allt.

Jag hoppas det, hon är min absoluta favorit!
Citera
2019-04-17, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Får jag spekulera fritt här?
Obs - jag vet inget om utgången eller vem som vinner Robinson, men jag har funderat lite och har kommit på en möjlig teori.
Det handlar givetvis om min favorit Robinson-Linn.

Minns ni de första avsnitten? När de skulle dela upp lagen? Först ropade lag nord Linns namn, men de menade Fia, så Linn fick ta ett steg tillbaka. Det vill säga, det visades som att hon inte var önskvärd.
Hon hamnade dock ändå i lag nord.
När lagen sedan skulle utse en som skulle duellera mot de laglösa sa Linn att hon inte ville åka för hon var värdelös på tävlingar. Hon fick också tre röster på sig (en bl a från Fia!).
Här ville Carl-Stefan bli av med Linn, han kallade henne ”kort och tjock”, allmänt värdelös och usel på logiska tävlingar (inte ordagrant, men det var i stort sett vad han sa).
Linn ville sen heller inte tävla i grenen där de skulle hoppa och ta pinnar.
Med andra ord - hon utmålades faktiskt som ganska kass.

Vad har hänt sedan dess? Jo, hon tillsammans med Fia och Bonnie lyckades kuppa ut Adnilson.
Linn har utsetts till lagledare (Kung Linn), en roll där hon visade sig vara hård och bestämd.
Linn har sedan också varit ytterst duktig på tävlingarna. Bra balans och hon bokstavligen pissade på alla andra när de skulle bygga ihop kuben.
Linn har också visat att hon inte är kräsen. Hon äter insekter, kackerlackor och larver.
Hon tog hand om grönsakslandet. Hönan Agda visste hon hur man skulle sköta (för liten bur, råttvarning etc).
Sedan kunde hon även dra loss fjädrarna på hönan när den var död.
Nu ska hon iväg och tävla i matlagning, som hon enligt sig själv är totalt urkass på.
Som TV4 redigerar känns det som att hon kommer vinna mot Sophie, som kan tillaga mycket god mat.

Denna fantastiska förändring som Linn genomgått i programmet ... jag tror hon fan vinner.
Från ”kort och tjock och totalt värdelös” till en som klarar av allt.

Jag hoppas det, hon är min absoluta favorit!

När ska du fria? Ha en potatis med i fickan så säger hon säkert ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in