2006-02-24, 11:10
Medlem
Jag har läst boken "Gömda" några gånger nu, och har alltid undrat vilken mellansvensk stad hon bodde i som var hennes hemstad innan hon tvingades flytta utomlands. Någon i vårt avlånga land borde det ju finnas som vet? Vore tacksam för svar!
2006-02-24, 14:55
Medlem
Kapten Ks avatar
Bodde..

...i Smedjebacken i skyddat boende där muslimerna kom o slog sönder dörren.
2006-02-24, 15:08
Medlem
Inte Smedjebacken!

Hej! Ja, jag vet att hon bodde i Smedjebacken för det står ju i boken. Det var ju dit hon flydde först & bodde i en lägenhet. Men jag undrar alltså vart hon bodde innan dess. Vilken "mellanstor svensk stad" som var hennes ursprungliga hemstad så att säga där allt utspelade sig. Där hon först träffade "mannen med de svarta ögonen" & där hennes föräldrar möjligen kanske till & med bor kvar. Jag har fått flera olika bud på en annan sajt med alltifrån Flen, Eskilstuna, Västerås, Oxelösund till Ludvika, men jag vet fortfarande inte vilken stad det är som hon egentligen kommer ifrån? Någon annan som kanske har något bättre förslag?! /Tack på förhand!*
2006-02-24, 15:57
Medlem
Snailiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaPiraja
Hej! Ja, jag vet att hon bodde i Smedjebacken för det står ju i boken. Det var ju dit hon flydde först & bodde i en lägenhet. Men jag undrar alltså vart hon bodde innan dess. Vilken "mellanstor svensk stad" som var hennes ursprungliga hemstad så att säga där allt utspelade sig. Där hon först träffade "mannen med de svarta ögonen" & där hennes föräldrar möjligen kanske till & med bor kvar. Jag har fått flera olika bud på en annan sajt med alltifrån Flen, Eskilstuna, Västerås, Oxelösund till Ludvika, men jag vet fortfarande inte vilken stad det är som hon egentligen kommer ifrån? Någon annan som kanske har något bättre förslag?! /Tack på förhand!*

Om det nu skulle vara någon av de städer du räknar upp, så kan jag inte inse varför det ska bli allmänt kännt. Hon har anhöriga som inte har bett om att få bli uthängda.
Tänk om det varit du i samma situation - hade du gillat att vi snokar i din hemstad.
Tänk till lite.
2006-02-24, 19:06
Medlem
oxelösund

hon bodde i oxelösund!! vet vem hon var ! hon bodde i ett område som heter rammdalen!!! det var en flykting förlägning där
2006-02-25, 10:36
Medlem
tror att hon bodde i Kloten under en period, hör nog till ljusnarsbergs kommun (ligger mellan ljusnarsberg och Smedjebacken efter en liten skitväg) kan ha fel men jag fick det för mig när jag läste boken.

Edit: sorry, läste nog inte så noga frrän efter inlägget, vet tyvärr inte var hon bodde ursprungligen, jag trodde du menade under tiden hon var gömd
2006-02-25, 12:08
Medlem
svar

era nötter!! ni vet inte mycket om det där!!!hon har inga släktingar kvar här för dom fick också skyddad identitet!! tror ni att jag är född igår eller!
2006-02-25, 12:37
Medlem
johnny_viciouss avatar
måste bara fråga:

vad har trådskaparen för intresse av att veta vart hon bodde?

tillägg:
kan lika gärna ta det i samma tråd, för den som vet något om henne kan förmodligen svara på min fråga också:
vem är mannen?
2006-02-25, 16:56
Medlem
Heinzes avatar
Den här tråden verkar ytterst märklig. Är det så att Mia Eriksson har skyddad ID och tom hennes föräldrar fått det (har ej läst boken) får vi nog kolla upp vad som får skrivas och inte skrivas.

I säkerhetsyfte låser jag denna under tiden, öppnas ev beroende på vad som kommer fram i diskussionen.

//Heinze

Tråd öppnad och inlägg raderade. Kan ärligt erkänna att denna har glömts bort men då jag inte fått något PM om den så verkar inte intresset var särskilt stort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in